Witam,
mam taki ostatnio problem z moją niunią, że po jej odpaleniu, aż do zagrzania silnika przy puszczeniu gazu spadają obroty/ falują do ok 500 obr/min silnik delikatnie trzęsie i zapalają (jarzą się przez chwilkę) kontrolki na desce.
Przy dodaniu w tym czasie lekko gazu wszystko wraca do normy, ok 900 obrotów/min.
Przy wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym ten problem pojawia się ponownie...
Spalanie ok 10 litrów gazu na 100km (trasa mieszana z przewagą miejskiej).
Pomóżcie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?.
Dodam, że kable WN wymienione. Wymieniona kopułka, palec rozdzielacza.
Olej Castrol Magnatec 10W40 wymieniany okresowo, zgodnie z zapisami w instrukcji. Ciśnienie na czujniku poprawne.
Jazda na paliwie U95 oraz czasami na gazie, ale tylko po ogrzaniu silnika do temp 40 stopni C.
Wymieniłem sondę lambda, nie pomogło.
Wymieniony filtr powietrza.
Szukałem szczeliny/ nieszczelności w gumie (przy przepływomierzu) na moje oko szczelna.
I moje pytania jest następujące?:
1/ Jak można sprawdzić ustawienia mojej niuni?.
Posiadam oprogramowanie VAG COM z kabelkiem OBD2.
2/ co można jeszcze sprawdzić?.
Proszę o dokładne opisy, najlepiej poparte dokumentacją zdjęciową.
Pozdrawiam,
piro-abc@o2.pl
Moja niunia
jest z 1993 roku
[2.0 ABK LPG] [Wszystkie] Spadające obroty...
[2.0 ABK LPG] [Wszystkie] Spadające obroty...
Ostatnio zmieniony 01 sty 2010, 12:16 przez piro-abc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy nie będziesz potrzebował przejściówki na OBD1...piro-abc pisze:Posiadam oprogramowanie VAG COM z kabelkiem OBD2.
W tym temacie kolega WOJTEK26 pisał że wartość przepływomierz w VAGu powinna wynosić
Jeszcze można by sprawdzić rezystancję czujnika temperatury dla ECU, który powinien mieć dla 80°C 280-360Ω a przy 20°C 2-3kΩ (2000-3000Ω).na wolnych obrotach, prawidłowa wartosc przepływki to 12-15% przy 850 obrotach.
Jeszcze poszukaj sobie jak sprawdzić potencjometr przepustnicy np. w tych temacie jest opis jego działania i jakieś dane do pomiarów: temat 1, temat 2.
Tak przy okazji możesz spróbować wyczyścić silniczek krokowy (zawór powietrza dodatkowego, stabilizator biegu jałowego-nie pamiętam która nazwa jest poprawna )