[B4 ALL] Geometria
[B4 ALL] Geometria
Witam, Panowie mam takie pytanko:
Czy po wymianie przednich łożysk i przegubów trzeba robić na nowo geometrię?
Czy po wymianie przednich łożysk i przegubów trzeba robić na nowo geometrię?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Geometrię powinno się ustawiać w dwóch przypadkach .Po wymianie sworznia wahacza i po odkręceniu mcpersona od zwrotnicy .Przy czym przy wymianie sworznia wahacza i nie zaznaczeniu sobie mniej więcej położenia sworznia w wahaczu "rozwalimy"geometrię na 100%.Natomiast przy odkręcaniu mcpersona niekoniecznie a jeżeli już to w nieznacznym stopniu.Świadomie piszę na początku że "powinno się" bo jak ktoś robi to z głową ,to geometria nie "rozjedzie "się w zauważalny sposób co nie znaczy że będzie idealnie taka jak przed robotą.Przy wszelkich innych pracach przy zawieszeniu nie ma takiej potrzeby pod warunkiem że nie ruszamy elementów o których wczesniej wspomniałem a które to elementy mają bezpośredni wpływ na geometrię.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 15:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze mi się wydawało, że kąt zbieżności kół jest jednym z parametrow wchodzącym w zakres pojecia geometria pojazdu.MUNIOR pisze:Jak masz na mysli końcówki drążków to pomyliłeś geometrię ze zbierznością.Po wymianie końcówek drążków ustawiamy zbierzność nie geometrięmarko pisze:No i oczywiście po wymianie gałek w układzie kierowniczym .