Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Olje w przegub na zimę

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All] Olje w przegub na zimę

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 08:20

Witam

Wczoraj wujaszek powiedział mi o pewnej metodzie o której kiedyś dowiedział się niby od mechaników. Otóż według niego dobrze jest na zimę wstrzyknąć nieco oleju w osłonę przegubu. Ma to niby na celu zapobieganie nadmiernemu gęstnieniu smaru przez co ten zamiast smarować przegub mógłby odłożyć się na osłonie przez co przegub chodziłby na sucho.

Co o tym myślicie? Według mnie jest to dość logiczna teoria. Może i wy coś o tym słyszeliście?

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 04 sty 2010, 08:25

Hmm wedlug mnie smaru tam jest tyle ze nie jest to konieczne. Swoja droga przegub sie rozgrzewa podczas pracy, smar w nim takze i jesli wstrzykniesz tego oleju troche to olej moze wypchac smar w najlepszym przypadku, a w najgorszym nawet rozerwac oslone.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 08:32

flgmnft pisze:wedlug mnie smaru tam jest tyle ze nie jest to konieczne.
Tu nie do końca się zgodzę. Podczas zakładania przegubu smar umieszczamy tylko w przegubie, nie pakuje się go do osłony, bo jak będzie go właśnie za dużo to rozwali osłonę. A tego oleju zgodnie z tym co mówił mi wujaszek wstrzykuje się niewielką ilość (2-3 łyżeczki) czyli nie ma najmniejszych szans aby taka ilość spowodowała rozerwanie przegubu.

Z innej beczki. Mam w garażu kilka półosi z przegubami od jakiś poprzednich aut starszego i po zdjęciu osłony faktycznie nie ciekawie to wyglądało. Smar w większości był w osłonie i nie przypominał smaru - bardziej jakiś kit. I teraz takie spostrzeżenie. Metoda o której mówię na pewno nie jest czymś nowym. Może było to stosowane kiedy smary używane w przegubach nie były takiej jakości jak dzisiaj? I wtedy faktycznie to pomagało?

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 04 sty 2010, 08:49

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz :?:
Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, to ze smaru wiecej jest w oslonie swiadczy moim zdaniem o tym ze, jego nadmiar wlasnie znajduje sie w oslonie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 09:10

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz :?:
Właśnie nie wiem :-P To są tylko moje teorie. Są różne techniki przedłużania żywotności elementów eksploatacyjnych o których głośno się nie mówi z wiadomych celów.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 04 sty 2010, 10:55

A czy wstrzykując olej nie uszkodzimy za bardzo osłony przegubu ? przecież to będzie przerwanie tej gumy i uszkodzenie może się rozszerzać?
Być może to pomóc ale też niekoniecznie bo olej rozrzedzi smar, a ten przewidziany jest do pracy w tym miejscu i chyba jego rozrzedzanie nie jest dobre z pkt widzenia trwałości. To że leży jego część w gumie to o niczym nie świadczy, bo przy ruchu to się rozgrzeje a siła odśrodkowa będzie moim zdaniem powodować przemieszczanie się tego smaru w obrębie przegub osłona.
Nie wiem, nigdy nie słyszałem o takiej metodzie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 12:12

Skuciok pisze:A czy wstrzykując olej nie uszkodzimy za bardzo osłony przegubu ? przecież to będzie przerwanie tej gumy i uszkodzenie może się rozszerzać?
Z tego co wiem to raczej nie, bo wujaszek stosuje to już od wielu lat i zawsze igłą przebija osłonę. Problemów na razie nie miał.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 04 sty 2010, 13:12

wiadomo ,że z czasem wszystko traci swoje właściwości ,smar też....i uważam że zamiast rozrzedzać go olejem to lepiej wyczyścić przegub ze starego smaru i przesmarować nowym......

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 13:52

januszbin pisze:uważam że zamiast rozrzedzać go olejem to lepiej wyczyścić przegub ze starego smaru i przesmarować nowym...
Oczywiście to byłoby najlepsze rozwiązanie ale komu się chce :-P

Problem z tym co opisałem jest taki że w żaden wiarygodny sposób nie można zweryfikować czy to faktycznie pomaga i przedłuża żywotność przegubu.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 04 sty 2010, 13:58

smar gęstnieje z czasem ,grafit odkłada się na gumie...a olej rozpuszcza całość i smaruje przegub ,przedłużając jego żywot.....ja uważam ,że to pomaga na 100%,szczególnie tym przegubom co mają dłuższy przebieg....

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 sty 2010, 15:42

Wątpię żeby była taka potrzeba, ostatnio rozbierałem przegub w mojej audi i smaru było tyle że na pewno smarowanie jest bardzo dobre. Cały przegub był upaćkany w smarze i w osłonie też go nie brakowało więc jak ktoś zakłada nowy przegub i nawali cała torebkę tego smaru co jest w komplecie to to moim zdaniem wystarczy.
A taka ilość oleju to pewnie niewiele daje bo przecież na ogół przegub się zrywa a nie zaciera.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 15:50

Fighter001 pisze:bo przecież na ogół przegub się zrywa a nie zaciera.
Właśnie odwrotnie. Zazwyczaj przegub się "zaciera" w momencie gdy metal trze o metal (bądź gdy pęknie osłona i dostanie się piasek), wtedy powstają luzy które powodują że przegub nie pracuje już na sztywno - objawia się to jako trzaskanie. Oczywiście zdarza się że przeguby rozlatują się w drobny mak, ale moim zdaniem ma to raczej związek ze słabą jakością przegubów a nie ich smarowaniem.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 sty 2010, 16:00

Heh to moj blad u mnie zawsze jak sie zuzywal to gdy wymienialem byl zmielony stad moja teoria :-P ale i tak watpie zeby cos to dawalo no moze tylko na poczatku jazdy gdy smar jeszcze sie nie rozgrzeje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 mar 2010, 22:37

Fighter001 pisze:ale i tak watpie zeby cos to dawalo no moze tylko na poczatku jazdy gdy smar jeszcze sie nie rozgrzeje
No to teraz was panowie zaskoczę. Bo jednak myślę że ma to jakiś sens a przekonał się o tym mój starszy. Otóż parę dni temu zaczęło mu się dziać coś dziwnego. Czasami podczas jazdy na skręconych kołach coś waliło w lewym przednim kole - pojedyncze głośne stuknięcia i jednocześnie szarpało kierownicę w pozycję do jazdy na wprost. Trzaśnięcia był dość mocne nie takie typowe jak chrobotanie przegubu. W pierwszej kolejności uwaga poszła na same zawieszenie. Starszy pojechał na szarpaki ale wszystko ok :shock: No to potem łożysko koła - dziwna myśl ale nic nam nie przychodziło do głowy. Ale też ok. Pozostał tylko przegub który nie zwracał na siebie uwagi bo nie było żadnych wycieków smaru, guma nie była uszkodzona. No ale starszy rozebrał go. I co się okazało? Ze smaru zrobił się kit. Osadził się na gumie a przegub zardzewiał :shock: Podczas zimy i tych śniegów gdzieś musiało dostać się trochę woda (guma była cała i trzymała idealnie):shock: Przegub nie miał luzów, był po prostu zardzewiały co powodowała zakleszczanie się go przy skręcaniu kołami. Pierwszy raz widziałem coś takiego na oczy. Pewnie gdyby co roku starszy wskrzyknał tam trochę oleju to nie doszłoby do takiej sytuacji, bo olej byłby rozrzedzany.Do przegubu nie było zaglądane oczywiście od dobrych paru lat - no bo i poco skoro guma była cała? Nikt przecież nie jest takim nadgorliwcem żeby rozbierać go kiedy jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 03 kwie 2010, 21:27

Miałem podobnie ze swoim wewnętrznym przegubem Rafał. Więc możliwe, że twoja teoria jest ok. Guma cała w 100% a przegub w środku był normalnie zardzewiały :-/ a siedział w Aucie od nowości. Sam też nie mogłem w to uwierzyć. Osłone oglądałem kilka razy. Więc moim zdaniem taki zabieg, może przedłużyć żywotność przegubów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl