[b4] dziwne zachowanie ABSu
[b4] dziwne zachowanie ABSu
Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie, podczas hamowania przy bardzo małej prędkości włącza się ABS czuć wyraźne zgrzytanie pod pedałem i słychać pompę - o co chodzi??
Mianowicie, podczas hamowania przy bardzo małej prędkości włącza się ABS czuć wyraźne zgrzytanie pod pedałem i słychać pompę - o co chodzi??
podłącz się pod kompa a pokaże Ci który czujnik ABS-u nie widzi prędkości.
prawdopodobnie trzeba go będzie ustawić
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/106/57/
prawdopodobnie trzeba go będzie ustawić
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/106/57/
Ja u siebie miałem podobnie. Ustawiłem wszystkie czujniki na tej samej wysokości i ABS padł całkowicie. Zacząłem więc wyciągać wszystkie czujniki po kolei, czyścić je i czyściłem też te śmieszne zębatki z których czujnik sczytuje sygnał. Jak doszedłem do prawego przedniego czujnika okazało się, że zębatka go zmieliła. Sprawdziłem jego oporność (nieskończona) tak więc zakupiłem czujniczek u kolegi z klubu i teraz wszystko śmiga aż miło.
Moja rada to sprawdź oporność każdego czujnika, powinny wszystkie mieć podobną, a ten uwalony będzie miał nieskończoność. Możesz też sprawdzić czy napięcie na czujniku zmienia się podczas obrotu koła, bo w uwalonym będzie stałe
Powodzenia w szukaniu <ok>
Moja rada to sprawdź oporność każdego czujnika, powinny wszystkie mieć podobną, a ten uwalony będzie miał nieskończoność. Możesz też sprawdzić czy napięcie na czujniku zmienia się podczas obrotu koła, bo w uwalonym będzie stałe
Powodzenia w szukaniu <ok>
no tak racja ,komp widzi to jako poślizg. A co dzieje sie jak bedziesz jechał dłużej z prędkością w której załącza się pompa. U mnie tak było ,że jak jechałem ok. 20kmh to sie ABS załączał i po kilku sekundowej (15-20sek.) jeżdzie zapalała się kontrolka i już ABS-u nie było :roll: wtedy komp miał błąd i pokazał o co biegap371 pisze:ostatnio kilka razy podłączałem do vaga ale nie było żadnych błędów
Gość który podłączył kompa powiedział ,że walnięty mam lewy tylni czujnik a ponieważ problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków a mechanik prał młotem w śruby bo były zapieczone to podejrzewałem mechaniczne uszkodzenie :-x Wymieniłem więc czujnik. Sytuacja się powtórzyła gdy wyczyściłem tarcze od ABS-u ale wtedy wystarczyło poprawnie je ustawić Myślę ,że u Ciebie też to wystarczyp371 pisze:marko009, co wymieniałeś u siebie jak miałeś taką sytuację?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:00 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
U mnie jest to samo. Jak ABS włączy się w sytuacji dosyć dobrej przyczepności (na przykład chwilowy poślizg któregoś z kół) to pompa pracuje dość cicho. Ale jak hamuje teraz na śliskiej nawierzchni gdzie przyczepności prawie brak i ABS działa na wszystkich kołach to pompę słychać już dość mocno, a pod stopą mamy masaż Chyba że kolegom chodzi o jeszcze inne jego zachowanie.goldi j51 pisze:Chodzi wam o takie chrobotanie pod pedałem hamulca przecież to jest chyba normalny objaw ja u siebie tak mam i jezdziłem kolegi A4 i niego tez tak jest
Chodzi wam o takie chrobotanie pod pedałem hamulca przecież to jest chyba normalny objaw
Normalny jeżeli podczas hamowania nastąpi poślizg(zablokowanie) któregoś z kół to ABS zaczyna działać i słychać chrobot oraz pulsowanie pedału hamulca :lol: . Jest to jak najbardziej normalne wręcz nawet prawidłowe <ok> W różnych autach może być trochę inaczej to znaczy ciszej lub głośniej
Ale jeśli ABS załącza się wtedy gdy żadne koło nie wpada w poślizg (a o tym mowa w temacie) to jest to nieprawidłowe i wtedy należy to sprawdzić