[ABK] śmierdzi z nawiewu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07
[ABK] śmierdzi z nawiewu
witam , mam problem z nawiewem bo co okolo 10 min smierdzi mi przez pare minut potem przestaje i znowu ,a smrod jest jak by topila sie guma,napewno nie spalinami, klime odgrzybialem i to samo,filtr przeciwpylkowy wymienilem to troche sie zmniejszyl ten smrod.przejechalem z tym juz pare tysiecy i ciagle tak samo ani nie gorzej ani nie lepiej.proze rade bo mnie to juz wkurza a nie mam pojecia co to moze byc,dmuchawa dziala luks
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 21:11 przez buteleczka271, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07
a co zrobilem nie tak(dzisiaj sie zarejestrowalem)? smierdzi przy cieplym jak przy zimnym ale jak przekrecalem z zimnego na cieply od razy zawialo smrodem,czyli na zimnym jakos slabiej smierdzi.Niki20 pisze:Może nagrzewnica kończy swój żywot?? A śmierdzi przy nadmuchu ciepłym czy zimnym powietrzem??
A tak apropo to zastosuj się do regulaminu. :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07
hej zagladalem juz i na kolektorze nic nie byloLeeOne pisze:Proponuje obejrzeć kolektor czy czasem coś się na nim nie "smaży" mogło coś tam spaść jakiś kawałek plastiku.
Miałam podobną sytuacje, było czuć plastikiem bo kawałek plastiku ułamał się od filtra i spadł na kolektor.
[ Dodano: 2009-11-07, 23:18 ]
dziekuje za porady sprawdze i sie zobaczy. a jak cieknie z nagrzewnicy to uszczelnic ja jakos? czy musi byc do wymiany ? a moze cieknie z polaczen? jakie jest prawdopodobienstwo?mario2560 pisze:Wg mnie nagrzewnica przecieka, płyn sączy się na nią i jak włączasz nawiew to przykry zapach zaczyna się roznosić w aucie. Tak jak koledzy wyżej pisali, sprawdź czy nie masz mokrej podłogi pod dywanikiem.
Mam podobny problem z którym walczę już od 1 roku i nadal nie rozwiązany. Zaczęło się od przeciekającej nagrzewnicy. Po jej wymianie przy ciepłym nawiewie strasznie śmierdzi. Nie wiem jak określić zapach, śmierdzi tak jakby spalinami, spalonym olejem itp. Tak jakby dostawało się ciepłe powietrze z silnika a chyba tak nie powinno być. Czy jest możliwe, że mechanik składając deskę rozdzielczą źle ją złożył? Przy zmianie nawiewu na nogi czy na szybę czy na przód to i tak częściowo z pozostałych wywietrzników leci powietrze. W nogi również ciągle ciągnie. Wydech wymieniony. Słyszałem o tym że jak na kolektor kapie olej to może być to przyczyną. To w jaki sposób te spaliny dostają się do środka? Przecież powietrze dostaje się z zewnątrz poprzez filtr kabinowy. Jutro zamierzam rozkręcić całą deskę z kumplem i zobaczyć czy wszystko jest OK. Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o rozbieranie samochodów kumpel może trochę więcej wie no ale zawsze trzeba się uczyć nowych rzeczy. Możecie podać mi linki do screenów jak rozebrać deske krok po kroku bo nigdzie nie mogę tego odszukać
[ Dodano: 2010-01-04, 13:57 ]
Właśnie jesteśmy w trakcie rozbierania deski rozdzielczej. Czy dziury które znajdują się między silnikiem a akumulatorem powinny być zakryte? Przecież spaliny mogą bezpośrednio dostawać się do nawiewu a filtr kabinowy nawet węglowy wszystkiego nie wyłapie. Od czego są te dziury które są pod uszczelką?
[ Dodano: 2010-01-04, 13:57 ]
Właśnie jesteśmy w trakcie rozbierania deski rozdzielczej. Czy dziury które znajdują się między silnikiem a akumulatorem powinny być zakryte? Przecież spaliny mogą bezpośrednio dostawać się do nawiewu a filtr kabinowy nawet węglowy wszystkiego nie wyłapie. Od czego są te dziury które są pod uszczelką?
djjayel, na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia komory silnika. włącz silnik niech się nagrzeje, zostaw go na biegu jałowym, otwórz maskę i pooglądaj czy nigdzie nie kapie olej ani czy nic nie leży na kolektorze. powąchaj czy w komorze silnika nie ulatnia się podobny smród
w dziale Centrum masz dokładniejsze fotostory jak zdjąć kokpit.
https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... htm#331227djjayel pisze:Możecie podać mi linki do screenów jak rozebrać deske krok po kroku bo nigdzie nie mogę tego odszukać
w dziale Centrum masz dokładniejsze fotostory jak zdjąć kokpit.
podejrzewam, że może Ci chodzić o otwory w ścianie grodziowej, którędy w wersji z klimą idą rurki parownika z kabiny do komory silnika. w wersji bez klimy powinny być w tych otworach fabryczne zaślepkidjjayel pisze:Właśnie jesteśmy w trakcie rozbierania deski rozdzielczej. Czy dziury które znajdują się między silnikiem a akumulatorem powinny być zakryte? Przecież spaliny mogą bezpośrednio dostawać się do nawiewu a filtr kabinowy nawet węglowy wszystkiego nie wyłapie. Od czego są te dziury które są pod uszczelką?
Te otwory są za akumulatorem jest ich chyba 4 pod samą uszczelką. Deska rozebrana, ale zastanawiamy się jak to złożyć Wszystkie części nawiewu umyte i się suszą. Syf straszny był. Nagrzewnica oblepiona syfem, ale chyba jest sprawna. Silnik faktycznie nie jest za czysty, ale dlaczego ten zapach dostaje się do środka? Powietrze dostaje się przecież tylko przez jedno miejsce czyli przez filtr kabinowy. Idziemy składać i się zobaczy co z tego wyjdzie. Te otwory to planujemy uszczelnić i zobaczymy wyniki.
w Centrum masz fotostory. składa się w kolejności odwrotnej.djjayel pisze:Deska rozebrana, ale zastanawiamy się jak to złożyć
jeśli nagrzewnica nie była jeszcze wymieniana, a masz wszystko rozebrane, to ja bym ją wymienił na Twoim miejscu, bo awarie nagrzewnicy są dosyć częste po tylu latach. dobre są nagrzewnice Behr (były montowane jako ori). przy okazji możesz też zregenerować klapkę sterowania nawiewem ciepło-zimno i będziesz miał spokój na długo
ale jeśli np. na rozgrzany kolektor kapie olej bądź na kolektorze leżą jakieś śmieci, które się palą, to smród i tak dostanie się do kabiny. dlatego właśnie szkoda, że nie sprawdziłeś tego przed rozebraniem kokpitu tak jak Ci napisałem wyżejdjjayel pisze:Powietrze dostaje się przecież tylko przez jedno miejsce czyli przez filtr kabinowy
Silnik i kolektor nie jest za czysty fakt. Rozebranie deski i złożenie nie było straszne tylko robienie tego w zimnym garażu przy -20 to było wyzwanie. Przeczyściłem wszystkie kanały nawiewu bo co tam się działo to szok. Tylko klapki w tych kanałach są pokryte gąbką która po prostu rozpadała się w rękach. Jedna trzeba było zregenerować po swojemu bo rozpadła się całkowicie. Nagrzewnica była wymieniana około 1,5 roku temu. Nie wiem czy na nowa bo robił to mechanik a po jej stanie nie dało się tego stwierdzić. Niby nie przecieka wiec nie kupowałem nowej. Doświadczenie z rozbieraniem deski może się przydać a co do smrodu w kabinie kombinuję dalej. Zacznę od zatkania tych otworów o których pisałem wyżej. Potem chyba zacznę oczyszczać silnik tylko jak to zrobić i czym najlepiej???