Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B-4 ABK 2,0e +LPG] Wyciek z układu chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamaro73 (usunięty)

[B-4 ABK 2,0e +LPG] Wyciek z układu chłodzenia

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 04 sty 2010, 16:43

Witam. Przeglądałem parokrotnie forum pod kątem ubytków płynu z układu chłodzenia bo i mnie spotkała ta dolegliwość. Naszczęście u mnie okazaoło się że przyczyną był kruciec z tworzywa sztucznego zamontowany z tyłu silnika, ten do którego podłączony jest wąż z nagrzewnicy. Wielu mechaników sugerowało wymiane uszczelki pod głowicą lub nagrzewnicy bo nigdzie nie było widać wycieku. Byłem załamany wizją wymiany uszczelki lub nagrzewnicy bo auto dziennie jest mi potrzebne. I wtedy pomoc przyszła od matki natury. Mianowicie po ostatnich opadach śniegu podczas jazdy do katowic brakło mi płynu w spryskiwaczu. Podjechałem więc na stacje i takowy kupiłem i wtedy podczas dolewania płynu zwróciłem uwage na dziwne parowanie z tyłu silnika (silnik cały czas pracował) Po dokładniejszym przyjżeniu się wreszcie znalazłem miejsce wycieku. Pęknięty był właśnie ten kruciec. Pęknięcie było w takim miejscu że płyn z układu chłodzenia odrazu odparowywał przy nagrzanym silniku , natomiast przy zimnym nie było wycieku. Po wymianie krućca płyn przestał ubywać. Koszt naprawy to .... 12 zł plus płyn chłodniczy. Pisze ten post bo rozmawiałem z mechanikami i poinformowali mnie że taki kruciec jest w wielu typach silników Audi. Może komuś to pomoże uniknąć niepotrzebnych kosztów i nerwów. Wymiana trwała ok.30 minut.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 sty 2010, 18:16

Przy wymianie tego króćca należy zwrócić szczególną uwagę na oczyszczenie pozostałości po starym, usadowiony jest w trudno dostępnym i słabo widocznym miejscu i jeśli coś zostanie to nawet po zamontowaniu nowego może ubywać płynu spod króćca ;-) .Też to przerabiałem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2010, 20:15

Było o tym kilkukrotnie pisane na forum, szkoda, że daliście się zaskoczyć.
Jeszcze wiekszą niespodzianką jest wyciek płynu z uszczelnienia pomiędzy korpusem silnika a pompą.

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 05 sty 2010, 10:47

Czarekj nie było to zaskoczenie. Poprostu napisałem o tym bo ten wyciek jest trudny do zaobserwowania. Ja osobiście męczyłem sie z wyciekiem ok. 2 miesięcy i tylko czysty przypadek uchronił mnie przed wydatkami zwjązanymi z demontażem głowicy i nagrzewnicy. Wyciek z okolic pompy jest łatwy do wykrycia , wystarczy wjechać na kanał i zdjąć osłone silnika i wtedy widać bo na bloky pojawja sie specyficzny nalot. Natomiast wyciek z tego króćca jest o tyle trudny do zaobserwowania bo króciec jest zabudowany w trudno dostępnym miejscu a wyciekający płyn odrazu jest odparowywany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl