[b3 1.6 Diesel] Mokry wtryskiwacz? ciężko pali?
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[b3 1.6 Diesel] Mokry wtryskiwacz? ciężko pali?
Witam, zauważyłem ostatnio iż mam mokry jeden z wtrysków, niestety nie miałem za bardzo czasu na obejrzenie rurek ale jeszcze je sprawdzę, pytanie moje wygląda następująco: czy jeśli leje to wina wtrysku? jak to się wymienia? jeśli wymieniać to już raczej komplet? z tego co wiem trzeba ustawić je odpowiedni, jakieś specjalne urządzenia są do tego potrzebne? i od jakiegoś czasu słabo pali, tzn. tak jakby załapywał ale kręci długo aż załapie, jak jest ciepły pali ok. Aha ile e. kosztuje wymiana takich wtrysków i jakie polecacie? Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z 1,6D to ja bym sie za dużo nie bawił w jakieś ustawianie i takie tam. To nie są wybredne silniki, a będzie to kosztować więcej niż to warte, ale oczywiście jeśli kolege stać to czemu nie
Mokry wtrysk - tak myśle że mogą myć 2 przyczyny. Albo leci ci którymś wężykiem przelewowym albo wtrysk puszcza, zależy gdzie jest mokry. Jak tylko w miejscu gdzie wtrysk wkręcony jest w głowice to raczje pierwsza opcji odpada. W takim wypadku na włączonym silniku mógłbyś zauważyć że w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowice pojawiają sie bombelki paliwa, ogólnie że coś sie tam dzieje. Ja tak miałem. Wymienilem podkładki wtrysków, na nowo je wkręciłem i narazie spokój.
PS. Niedawno wymieniałem wężyki od przelewów i kupiłem jakieś lipne za gróbe a nie zauważyłem tego. Jak depnąłem trochę to w środku pojawił sie zapach ropki. Otworzyłem maskę a tu ropa paruje z dwóch wtrysków :shock: Tu dopiero wtrysk lał :mrgreen: Już wymieniłem na odpowiednie przelewy i mam nadzieje że będzie teraz dobrze.
Mokry wtrysk - tak myśle że mogą myć 2 przyczyny. Albo leci ci którymś wężykiem przelewowym albo wtrysk puszcza, zależy gdzie jest mokry. Jak tylko w miejscu gdzie wtrysk wkręcony jest w głowice to raczje pierwsza opcji odpada. W takim wypadku na włączonym silniku mógłbyś zauważyć że w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowice pojawiają sie bombelki paliwa, ogólnie że coś sie tam dzieje. Ja tak miałem. Wymienilem podkładki wtrysków, na nowo je wkręciłem i narazie spokój.
PS. Niedawno wymieniałem wężyki od przelewów i kupiłem jakieś lipne za gróbe a nie zauważyłem tego. Jak depnąłem trochę to w środku pojawił sie zapach ropki. Otworzyłem maskę a tu ropa paruje z dwóch wtrysków :shock: Tu dopiero wtrysk lał :mrgreen: Już wymieniłem na odpowiednie przelewy i mam nadzieje że będzie teraz dobrze.
Labiel pisze:Z 1,6D to ja bym sie za dużo nie bawił w jakieś ustawianie i takie tam. To nie są wybredne silniki, a będzie to kosztować więcej niż to warte, ale oczywiście jeśli kolege stać to czemu nie
Za każdym razem po wymianie końcówek trzeba wtrysk ustawić.
Ale spoko na początek sprawdź przelewy, a dla świętego spokoju możesz je wymienić.
Po drugie - sprawdź świece żarowe - to może być powód gorszego palenia.
Jeżeli wymiana wężyków nie pomoże i konieczne będzie dłubanie przy wtryskach to podjedź na Lasy do Zdybia (jak będziesz jechał od strony Zakrzówka to ostatni warsztat po prawej przed torami) - robi dosyć dobrze i w przystępnych cenach.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Wiem wiem gdzie to jest , tylko pewnie trzeba się umówić z gościem, a specjalnie gonić żeby się umówić nie zabardzo mi się opyla dlatego pytam o fona, no nic poszperam w książce :mrgreen:chips pisze:Telefonu niestety nie mam, ale znajdziesz na pewno. Jest przy trasie lubelskiej przed torami, ok 100-150 metrów za Pietraszkiem tylko po drugiej stronie ulicy
witam chcił bym odnowic temat gdyż mam podoby problem z tym ze mi nie chce zapalic. Przy niedużym mrozie (-5) podgrzałem świece 3;4 razy i jak kreciłem to tak jakby coś łapał ale w końcu nie zapalił bo aku padl a jak wysialem z samochodu to zauwazylem ze z rury wydobywa sie delikatny dymek koloru ciemno szary. Czy ktoś moze mi w tej sprawie pomoc?? A wtryski tez mam mokre przy tych weżykach własnie... POMOCY ;]
[ Dodano: 2010-01-04, 13:18 ]
aha i dodam jeszcze ze ja mam 1.6 td tylko z tego turba to mało co wylatuje:D
[ Dodano: 2010-01-04, 13:18 ]
aha i dodam jeszcze ze ja mam 1.6 td tylko z tego turba to mało co wylatuje:D
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wskazówki, pod odpowiedzeniu twierdząco na pytanie przejdź do kolejnego:
- masz więcej paliwa, niż na dnie w zbiorniku?
- masz zimowe paliwo?
- słyszysz charakterystyczne pstryknięcie spod przedniej szyby jak przekręcisz kluczyk i zaczynają grzać świece?
- sprawdź miernikiem, czy dopływa napięcie do świec
- wykręć i sprawdź podłączając na krótko każdą ze świec
- zobacz, czy wężyki przelewowe nie puszczają
- zobacz, czy nie masz pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym do pompy
- zobacz, czy nie cieknie Ci pompa
Jeśli przekręcając kluczyk czułeś tak, że silnik jakby chciał zaskoczyć ale nie mógł, bo dziwnie "słabo" zaskakiwał - zapowietrza Ci się pompa na 90%.
- masz więcej paliwa, niż na dnie w zbiorniku?
- masz zimowe paliwo?
- słyszysz charakterystyczne pstryknięcie spod przedniej szyby jak przekręcisz kluczyk i zaczynają grzać świece?
- sprawdź miernikiem, czy dopływa napięcie do świec
- wykręć i sprawdź podłączając na krótko każdą ze świec
- zobacz, czy wężyki przelewowe nie puszczają
- zobacz, czy nie masz pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym do pompy
- zobacz, czy nie cieknie Ci pompa
Jeśli przekręcając kluczyk czułeś tak, że silnik jakby chciał zaskoczyć ale nie mógł, bo dziwnie "słabo" zaskakiwał - zapowietrza Ci się pompa na 90%.
spiczi. moje świece są podłączone tak ze kontrolka sie nie świeci. Ja nie wiem co tam jest pokombinowane bo tak go kupiłem, ale jeden kabelek idzie od świec a drugi od akumulatora (klema +) i podłączone są do takiego guzika co w ursusach jest do rozruchu czy jakoś tak. A co do grzania to tak okolo 15 sekund i to po kilka razy z przerwami.
[ Dodano: 2010-01-06, 16:00 ]
-paliwa mam ponad rezerwe,
-paliwo zwykle ON z orlenu,
-świeca nie jest puszczona przez przekaznik jak juz wczesniej pisałem bo zapewne niedziala
-napięcie na pewno jest na świecach i tez grzeja
-to ciekniecie to właśnie chyba z tych węzyków ale je wymienialem niedawno i własnie nie rozumiem dla czego tam cieknie, a niby takie same jak stare kupiłem
-a te pęcherzyki to na przewodzie tym co idzie pod samochodem czy w ktorym miejscu sprawdzić??
-pompa sucha
[ Dodano: 2010-01-06, 16:00 ]
-paliwa mam ponad rezerwe,
-paliwo zwykle ON z orlenu,
-świeca nie jest puszczona przez przekaznik jak juz wczesniej pisałem bo zapewne niedziala
-napięcie na pewno jest na świecach i tez grzeja
-to ciekniecie to właśnie chyba z tych węzyków ale je wymienialem niedawno i własnie nie rozumiem dla czego tam cieknie, a niby takie same jak stare kupiłem
-a te pęcherzyki to na przewodzie tym co idzie pod samochodem czy w ktorym miejscu sprawdzić??
-pompa sucha
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I nie będzie się świecić bo jest ominięte całe ori sterowanie grzaniem.gąsior19 pisze:moje świece są podłączone tak ze kontrolka sie nie świeci.
po prostu ktoś zrobił "grzanie ręczne "podłączając na "krótko"świece i omijając całe sterowanie ,pewnie mu się sterownik popsuł i przed sprzedażą nie chciał już inwestować ;-)a co do reszty to zrób tak jak ci radzą koledzy.Pechezyki sprawdzasz na przewodzie od filtra do pompy ,o ile masz przezroczyste przewody bo inaczej nic nie zobaczysz.Na moje oko to zapowietrza ci się po prostu ,druga opcja spalone któreś świece 2,3 być może wszystkie .Wszystko do sprawdzenia w 5 minutgąsior19 pisze:Ja nie wiem co tam jest pokombinowane bo tak go kupiłem, ale jeden kabelek idzie od świec a drugi od akumulatora (klema +) i podłączone są do takiego guzika co w ursusach jest do rozruchu czy jakoś tak.