[B2 1.8 DS] jak zrobić automatyczne ssanie z ręcznego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
[B2 1.8 DS] jak zrobić automatyczne ssanie z ręcznego?
mam pytanie, w jaki sposób zrobić w B2 automatyczne ssanie z ręcznego??
jest to duzo zachodu i koszty??
pisze bo mechanik aż taki ze mnie nie jest...
a denerwuje mnie ręczne ssanie
Na przyszłość proszę stosować tagi.
jest to duzo zachodu i koszty??
pisze bo mechanik aż taki ze mnie nie jest...
a denerwuje mnie ręczne ssanie
Na przyszłość proszę stosować tagi.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 18:48 przez zielononiebieski88, łącznie zmieniany 2 razy.
Dobra rada. Przyzwyczaj się <ok>
Nie chcę być ironiczny, ale jak go odpalasz na benzynie, to ręczne jest o niebo bardziej ekonomiczne - więc po co cudować??? Ja mam to samo w B3 i żyję. W praktyce jest tak, że jak już jedziesz to ściągasz ssanie nawet, gdy auto jest zimne. Po prostu już pracuje i tyle. W przypadku "automatu" steruje tym wszystkim termobimetal, który odłącza ssanie całkowicie przy bodajże 65-70 stopniach. Morderstwo na krótkoch trasach. I żre więcej paliwa
Nie chcę być ironiczny, ale jak go odpalasz na benzynie, to ręczne jest o niebo bardziej ekonomiczne - więc po co cudować??? Ja mam to samo w B3 i żyję. W praktyce jest tak, że jak już jedziesz to ściągasz ssanie nawet, gdy auto jest zimne. Po prostu już pracuje i tyle. W przypadku "automatu" steruje tym wszystkim termobimetal, który odłącza ssanie całkowicie przy bodajże 65-70 stopniach. Morderstwo na krótkoch trasach. I żre więcej paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kiedyś czytałem na forum VW Golfa w temacie a zmianie gaźnika Pierburg 2EE na gaźnik z poloneza, jeden użytkownik miał pewien pomysł. Chodziło o wykorzystanie silniczka regulacji świateł połączonego z czujnikiem temperatury. Ten silniczek do regulacji świateł to takie urządzenie które jest zasilane plusem i minusem a jego wysunięcie można kontrolować poprzez podawanie minus (albo plusa) przez potencjometr. I ten człowiek od Golfa maił taką teorię aby połączyć ten silniczek z jakimś czujnikiem temperatury, który działa jak taki potencjometr zmieniając rezystancję wraz ze zmianą temperatury co powodowałby stopniowe zmniejszanie ssania wraz ze wzrastającą temperaturą silnika.
Jednak chyba tego nie wcielił w życie a ten silniczek ze świateł używał do ssania, tylko regulował jego pracę dodatkowym regulatorem wysokości świateł z kabiny.
Jednak chyba tego nie wcielił w życie a ten silniczek ze świateł używał do ssania, tylko regulował jego pracę dodatkowym regulatorem wysokości świateł z kabiny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co się orientowałem to gaźnik kosztowałby 300-600zł, założenie przez mechanika 100-300zł bo może być trudno dopasować jeśli będzie inny.zielononiebieski88 pisze:ciekawe ile by przyszedł taki zabieg wymiany gaźnika??
Jeszcze inną opcją jest założenie wtrysku jedno-punkowego - części by kosztowały jakieś 400zł ale założenie by było sporo droższe trzeba by doliczyć 500-1000zł i mało kto by się chciał tego podjąć.
Np. tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271069 jedna osoba zakładała taki do łady, są tam schematy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Na zimno nie ma co auta "butować" , bo zakatujesz silnik. Olej nie jest rozgrzany przez co jest gęstszy i masz gorsze smarowanie i wyższe ryzyko zamordowania motoru. Każdy ma swoją rację <ok>zielononiebieski88 pisze:no z jednej strony racja, ale nie masz tak, że go odpalisz.. podczas jazdy wyłączysz ssanie, a jak dodasz gazu to przerywa i się dusi ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
nie, nie chodzi mi o to butowanie na zimnym...Satar pisze:Na zimno nie ma co auta "butować" , bo zakatujesz silnik. Olej nie jest rozgrzany przez co jest gęstszy i masz gorsze smarowanie i wyższe ryzyko zamordowania motoru. Każdy ma swoją rację <ok>zielononiebieski88 pisze:no z jednej strony racja, ale nie masz tak, że go odpalisz.. podczas jazdy wyłączysz ssanie, a jak dodasz gazu to przerywa i się dusi ??
ale wyłacze ssanie i lekko dodam gazu to przerywa i sie dusi...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gaźnik z poloneza sam w sobie nie ma automatycznego ssania, tylko pisałem o człowieku, który miał pomysł jak zrobić mu automatyczne ssanie. Do twojego gaźnika też dałoby się zrobić automatyczne ssanie na tej samej zasadzie. Ale do tego potrzebne jest jako taki pojęcie o elektronice.zielononiebieski88 pisze:no chyba że jak mówisz od poloneza wziąść.. ale to już nie będzie to
Popraw temat przy użyciu przycisku przy pierwszej widomości.
Przedtem zapoznaj się z przyklejonym tematem: "!! ZANIM COŚ TU NAPISZESZ - PRZECZYTAJ !! NAZYWANIE TEMATÓW" bo administracja usunie temat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 04 sty 2010, 18:13
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
osobiście zmieniłem pierburga 2e2 na webera czyli? (polonez pierwszy typ gaźnika ) 34DCMP I POWIEM TYLKO JEDNO AUTOMATYCZNE SSANIE I PIERBURG TO NIEPOROZUMIENIE 400 zł kosztował mnie remont pierburga i? dalej było źle weber? to jest pomysł w dziesiątkę ! dużo szybciej zbiera się auto na tym gaźniku oraz? jest bardziej ekonomiczne pozdrawiam wszystkich .
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Weber ma tylko jedną poważną wadę na która tu nie zwróciłeś uwagi - podatny jest na zwiększone spalanie w przypadku przytkanej odmy i zasyfiałym filtrze powietrza.
Ja bardziej polecam powrót do korzeni - jeśli chcesz mieć prosto i skutecznie...Pierburg 1B3 lub 1B Solex - ważne jest co prawda w tym zestrojenie podciśnienia.
P.S. Ma ktoś przy okazji schemat podłączenia Pierburga 1B3? (głownie podciśnienia)
Ja bardziej polecam powrót do korzeni - jeśli chcesz mieć prosto i skutecznie...Pierburg 1B3 lub 1B Solex - ważne jest co prawda w tym zestrojenie podciśnienia.
P.S. Ma ktoś przy okazji schemat podłączenia Pierburga 1B3? (głownie podciśnienia)