Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant] Brak prądu dla tylnego spryskiwacza. V jest!

ODPOWIEDZ
mikus

[B4 Avant] Brak prądu dla tylnego spryskiwacza. V jest!

Post autor: mikus » 05 sty 2010, 15:08

Witam!

Zaraz po nowym roku Audi splatalo mi malego psikusa.
Zaczelo sie od wymiany tylnej wycieraczki na dluzsza (450 weszla na styk). Zaraz po tym, momentami przestala chciec sie wlaczac, a spryskiwacz calkowicie odmowil posluszenstwa. Gdy w koncu ja w trasie odpalilem, niemozliwe znowu stalo jej wylaczenie za pomoca dzwigienki... Pomoglo dopiero wyjecie kluczyka. Potem przestalo reagowac cokolwiek.

Sprawdzilem pompke tylnego spryskiwacza, napiecie pompka dostawala, wiec zaraz nastepnego dnia udalem sie po nowa. Co sie jednak okazalo, nowa rowniez nie wspolpracowala, a po podpieciu do zasilacza 12V okazalo sie ze dziala i stara... co jeszcze ciekawsze odpiecie pompki od wtyczki spowodowalo calkiem normalne zachowywanie tylnej wycieraczki!

Pomimo braku reakcji pompki miernik kazdorazowo wykrywa napiecie na wtyczce w momencie pchania dzwigni przy kierownicy. Niestety wyglad na to, ze prad ktory powstaje nie jest w stanie zaswiecic nawet 5W zarowki, co dopiero silniczka.

Podejrzewalem przekaznik (pod lewa tylna kanapa), ale wymiana na no nic nie zmienila. (swoja droga numery oryginalnego nie istnieja w bazie danych, na szczescie dopasowalismy zamiennik).

Jakis pomysl co z tym zrobic?

Edit:
Wiem, że temat wydaje sie byc podobny do istniejacych, ale przeczytalem je wszystkie i nie znalazlem nic podobnego ;/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 sty 2010, 14:39

No moje oko to masz zwarcie w przełączniku od spryskiwaczy i dlatego dzieją się takie cuda... :-/ Miałem podobnie tylko, że z przednimi, niestety musiałem cały przełącznik wymienić... Szerszej wycieraczki nie radzę zakładać bo silniczek możesz spalić jak będzie stawiała za duży opór...

mikus

Post autor: mikus » 06 sty 2010, 14:48

szersza wsadzilem tylko dlatego, ze znajomy kupil za duza do swojej mazdy i poprosil o zamiane :P
ale chodzi ladnie, zamiasta sporo wiecej na boki, a znowu az tak wiele dluzsza nie jest, zeby silnik mialo spalic imo.

Co do przelacznika, mowisz o tym przy kierownicy?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 sty 2010, 14:51

Tak mówię o tzw. ''pająku''. Miałem tak, że przy naciśnięciu dźwigni do spryskiwania nic się nie działo... Po wyciągnięciu pompki i podłączeniu jej na ostro pod aku działała jak należy. Wymieniłem przełącznik i jest spokój. ;-)

mikus

Post autor: mikus » 06 sty 2010, 19:37

Hmm, a probowal ktos samodzielnej naprawy pajaka? Widze, ze na allegro minimalnie trzeba wydac na uzywany ~100zł. Moze udaloby sie samemu rozwiazac problem? Jest latwo rozbieralny?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2010, 09:21

W dziale warsztat masz opisana naprawe tylko ze lewej strony ale prawa jest podobnie skonstruowana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl