Witam
Posiadam audi B3 2.0 16v wersja SPORT
z tego co wczytałem zawieszenie jest seryjnie obniżone o 20mm.
Na przeglądze wyszły luzy na zawieszeniu wiec przy okazji remontu chce wymienić też amory bo samochód skacze juz jak żaba przód i tył.
Chciałbym wymienić na seryjne wyższe.
1. Czy mogę wymienić same amory (wkłady) czy sprężyny też musze?
2. Jak sprawdzić czy spręzyny są ok ?
3. Sprzedawca w sklepie powiedział ze raczej będe musiał wymienić całą kolumne macpersona. Co wy o tym sądzicie?
4. W tym sklepie spręzyny i amory (przód) było ok 80-100 zł za sztukę ale tylne amory juz najtańsze po 180-200 czy to normalne ze tył taki drogi jest bo jak patrze na allego to różnicy nie ma. Ale wolałbym kupić w sklepie zawsze pewniej.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
[80 B3 6A] Podwyższenie zawieszenia.
ja ostatnio wymieniałem same wkłady, luz zmniejszyłem przy użyciu butelki z coca-coli:D jak zaradził jeden z forumowiczów, stuki zniknęły, co do amorów to kupiłem sachsy (170 268), takie jak fabryka montowała. za 1 szt zapłaciłem 138zł do tego poduszki mcpersona lemforder i jest cisza spokój...
co do sprężyn to musisz ocenić czy nie są popękane a nawet urwane, jeżeli jeździłeś długo na wytłuczonych/wylanych amorach sprężyna jednak mogła ulec zniszczeniu szczególnie przy dobijaniu amora do końca... ja nie wymieniałem, gdyż były w porządku. bałem się o wysokość auta bo trochę nisko siedział, ale już jest ok, jednak amorki nie trzymały:D
aha, tylko ja mam audi B4 więc cena amorów jest inna. dopiero teraz zauważyłem.
co do sprężyn to musisz ocenić czy nie są popękane a nawet urwane, jeżeli jeździłeś długo na wytłuczonych/wylanych amorach sprężyna jednak mogła ulec zniszczeniu szczególnie przy dobijaniu amora do końca... ja nie wymieniałem, gdyż były w porządku. bałem się o wysokość auta bo trochę nisko siedział, ale już jest ok, jednak amorki nie trzymały:D
aha, tylko ja mam audi B4 więc cena amorów jest inna. dopiero teraz zauważyłem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do tego to chyba wersje sport i standard zawieszenia różniły się tylko amortyzatorami, sprężynami, odbojami i osłonami.maca pisze:3. Sprzedawca w sklepie powiedział ze raczej będe musiał wymienić całą kolumne macpersona. Co wy o tym sądzicie?
Poszukaj na http://www.vagcat.com/epc tam w zawieszeniu jest zaznaczone jakie części były dla jakiej wersji sport heavy/heavy-duty/(zwykłe nie oznaczone).
U mnie luzy sa na tulejach wachacza i wózka z przodu ale to inny problem i tylko przy okazji tej naprawy za jednym rozbieraniem chciałem wymienic amory.zakk87 pisze:ja ostatnio wymieniałem same wkłady, luz zmniejszyłem przy użyciu butelki z coca-coli:D jak zaradził jeden z forumowiczów
Co do wymiany amorów to mysle ze jak wymienie na serynje to bedzie taniej i przy okazji samchód trochę sie podniesie. Nie zależy mi tak bardzo na super przyczepności raczej na komforcie bo drogi w mojej okolicy to masakra.
czy to jest w miarę bezpieczne i czy po tym zabiegu zakładając że spręzyny będą ok mogę założyc zwykły amor bez obawy że w krótkim czasie sie zużyje.ATLAS pisze:W sprężyny możesz wmontować gumy usztywniające
Ogólnie chodzi mi o to czy wymienić mogę tylko same amory czy muszę też koniecznie sprężyny.
Dziękuje za odpowiedzi
pozdrawiam