Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Piasty 4x108 na 5x112

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[b4 2.0 ABK] Piasty 4x108 na 5x112

Post autor: SowaBezOka » 13 lis 2009, 13:17

Prosze o weryfikacje poniżej wymienionych części pod kontem ich kompatybilnosci ze sobą.
Czy są to wszystkie części jakie potrzebne są do pełnego założenia 5x112?? Jesli brakuje chociaż jakiejś uszczelki proszę o tym napisać! :-)


Od siebie wrzucam narazie liste zakupow ^.^

Przód:
• zaciski S2, zawierające uchwyt hamulca (GIRLING 60) [link - allegro]
• S2 tarcze hamulcowe z rozstawem śrub 5x112 [link - allegro]
• S2 klocki hamulcowe do systemu ham. GIRLING [2 x link - allegro]
&#8226; S2 lub 6 dysków szybów cylindra poziomie 2,0 litra i 2,3 litra zamienne. <-- to dalo google translate, ale niestety wciaz nie rozumie o_O (oryginalnie: S2 oder 6 Zylinder Antriebswellen bei 2,0l und 2,3l Cabrios notwendig.)
&#8226; 0.5 litra płynu hamulcowego

Tył:
&#8226; Tarcze hamulcowe od typu A4 B5 BJ: 97 Sedan/Avant [2 x link - Inter-Cars]

Kod: Zaznacz cały

NUMERY OE TARCZY&#58;
AUDI  8DO615301B  
AUDI  8DO615601B  
AUDI  8D0615301B
AUDI  8D0615601B

ZAMIENNIKI&#58;
ATE&#58; 24.0110-0210.1
TRW&#58; 2771
A.B.S. &#58; 16329
BREMBO&#58; 08.6911.14
&#8226; łożyska z A4 B5 BJ: 97 Sedan/Avant [2 x link - inter-cars] (nie jestem pewny)

Kod: Zaznacz cały

nazwa&#58; Zestaw łożysk koła 
opis&#58; ŁOŻYSKA KOŁA &#123;TYŁ&#125; AUDI A4/A4 AVANT 1.6-2.5TDI
95.01-97.12 OD NR NADW. 8DV152677 
Ograniczenia 
Strona zabudowy&#58; oś tylna 
Strona zabudowy&#58; z lewej 
Strona zabudowy&#58; z prawej 
Ciężar &#91;kg&#93;&#58; 0,33 
Wysokość 1 &#91;mm&#93;&#58; 14,732 
Wysokość 1 &#91;mm&#93;&#58; 16,637 
Wysokość 2 &#91;mm&#93;&#58; 14,224 
Wysokość 2 &#91;mm&#93;&#58; 15,494 
Średnica 1 &#91;mm&#93;&#58; 19,05 
Średnica 1 &#91;mm&#93;&#58; 29 
Średnica 3 &#91;mm&#93;&#58; 45,237 
Średnica 3 &#91;mm&#93;&#58; 50,292 
od roku prod.&#58; 1997.01 
od numeru podwozia&#58; 8D-V-152677 
&#8226; Klocki hamulcowe [link - allegro]
&#8226; Zaciski (lewy i prawy) [link - Inter-Cars]

Ostateczny plan topicu jest taki, ze chce kazda czesc podlinkowac, chociazby do czesci ze sklepu inter-cars, tak azeby kazdy mogl dowiedziec sie jaka dokladnie potrzeba jest dana czesc.

Pomozcie w przetlumaczeniu artykułu i w dobraniu odpowiednich podzespołów do kompletnego montażu piast 5x112.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 22:18 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 19 lis 2009, 17:43

Kolego ja również bardzo interesuje się tym tematem, z moich porównań z Etki to wynika to iż bez zmiany ori zacisków należy przełożyć tylko piasty P-T i nowe tarcze do tego, tarcze są takie same czyli P - 280x22 i T - 245x10. Elementy oczywiście z A4, ja będę rezał taki zestawik w grudniu jednak będę się opierał jak na razie o zaciski jednotłoczkowe które mam seryjnie zamontowane. Klocki również pasują i łożyska także. O zaciskach dwu tłoczkowych będę myślał w okolicach marca. Jak na razie będę chciał zobaczyć jak to się będzie sprawowało i hamowało. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 21 lis 2009, 20:15


Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 25 lis 2009, 00:50

tył w B3 tarczowy jest zamienny z tarczami z A100 C4.
czop może zostać jest taki sam w obu autach,
mieniamy piasty tarcze, zaciski z tyłu są takie same.
przód dopiero mnie czeka z 5x112 ale bez przegubów sie nie obejdzie...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 08:58 przez Dziki, łącznie zmieniany 1 raz.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 25 lis 2009, 11:46

Zatem nie trzeba ponosic tak duzych kosztów jak myslalem na poczatku. <ok>
Wszystkie czesci jakie podaje od A4 sa szukane pod silnik 1.8 ADR. Mysle, ze najblizej jemu do ABK, dlatego swoje poszukiwania opieram na ADR.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 08:59 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 25 lis 2009, 21:59

ja jestem ciekaw tylko jak ktoś ma ABS, jak on bedzie działał :roll:
moge powiedzieć tylko o tyle bo tym sie zajołem, w 80tce jest wraz z piastą pierścień absu z drobnymi ząbkami, małe i jest ich gesto...
natomiast w C4 są duże zęby i z wiekszymi odstępami.
jak bedzie sie miał czujnik do tego :mrgreen:
mi to lotto bo nie rezam juz absu ale daje do zrozumienia innym o zaistniałym fakcie <ok>

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 26 lis 2009, 07:11

Dziki pisze:ja jestem ciekaw tylko jak ktoś ma ABS, jak on bedzie działał :roll:
moge powiedzieć tylko o tyle bo tym sie zajołem, w 80tce jest wraz z piastą pierścień absu z drobnymi ząbkami, małe i jest ich gesto...
natomiast w C4 są duże zęby i z wiekszymi odstępami.
jak bedzie sie miał czujnik do tego :mrgreen:
mi to lotto bo nie rezam juz absu ale daje do zrozumienia innym o zaistniałym fakcie <ok>
raczej nie. pierscien (zabki) od absu nie sa w piascie tylko w przegubie
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 08:59 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 26 lis 2009, 07:58

wenon pisze:Dziki napisał/a:
moge powiedzieć tylko o "tyle" bo tym sie zajołem
czytanie ze zrozumieniem ;-) z tyłu masz na piaście ząbki i w żaden sposób owego pierścienia nie zmienisz bo jest jednolity z piastą.

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 06 sty 2010, 13:45

Mam takie pytanie interesuje mnie przerobienie piast na 5x112 ale w audi quattro co potrzeba bylo by na tył graty z audi A4 quattro :?:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 06 sty 2010, 14:23

JacoP pisze:Mam takie pytanie interesuje mnie przerobienie piast na 5x112 ale w audi quattro co potrzeba bylo by na tył graty z audi A4 quattro :?:

z audi S2 podejdą

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 07 sty 2010, 10:46

Chyba czegoś nie rozumiecie. Panowie jeszcze raz od początku, zakładanie gratów z S2 lub A4 pasuje tylko do samochodów wyposażonych w napęd quattro, gdzie z tyłu macie wahaczowe zawieszenie.

JacoP masz ośke? czy quattro?

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 07 sty 2010, 11:28

Z tego co wiem to piasty tylnie pasuja z A4 co do piast przednich to roznia sie wysokoscia. Narazie szukam dawcy i bede probowal cos z tym zrobic. W etce do tylniej belki czesci sa te same rozni sie tylko piasta i tarcza.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 07 sty 2010, 15:14

FranoF1, z tego co wiem to przednie piasty z S2 podejdą bez problemu z tyłu zaś jak ma się ośke to tak jak mówi prezes.pl,

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 07 sty 2010, 17:24

mam zwykłą B4 mam w planach zakup quattro i pytam się t6ak jakby na zapas

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 08 sty 2010, 10:16

Panowie czym się kierujecie przy zmianie rozstawu na 5x112? Oczywista sprawa to większy wybór w kółkach, ale czy u kogokolwiek jest to podyktowane zmianą hebli na jakiś konkretniejszy zestaw niż z s2?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl