[ABK] osiągi
[ABK] osiągi
Witam wszystkich, od listopada posiadam B4-kę rocznik 93 w Avancie z silnikiem ABK + lpg. Jest to moje pierwsze Audi 80 w benzynie i to na wtrysku dlatego zwracam sie do was o pomoc.
Chodzi mi o prędkość auta, znajomy ma 80 z tym samym silnikiem i potrafi ją rozkręcić do 200km/h, kiedy w mojej wskazówka prędkościomierza ma problem oprzeć się o 180 i to na benzynie. Nie jest to może jakiś masakryczny problem, ale ostatnio na trasie chciałem sobie przycisnąć i się rozczarowałem. Auto do 160km/h leci bardzo fajnie, ale po przekroczeniu 4tyś obr. (5b) dostaje muła.
Chciałbym żeby mi ktoś powiedział w czym szukać przyczyny, albo czy podpięcie pod kompa może coś pokazać.. no chyba że ten typ tak ma i więcej nie wyciągnie, jednak wydawało mi się, że 115kucy może więcej
Z rzeczy które mi podpadły, a nie wiem czy mają wpływ na to co się dzieje to tak:
- przepływka jest z Passata B4 2.0
- jest wycięty środek katalizatora (bo podobno się posypał) a te stożki, które łączą sie z rurą wydechową gdzie jest sonda, są zespawane ze sobą, a nowy katalizator z Bosala jest wstawiony przed 1 tłumikiem.
Czy to ma jakiś wpływ i czy tak może być, czy trzeba to przywrócić do fabrycznej wersji??
Porównanie mam z Jettą mk2 którą kiedyś jeździłem,1.8 90KM która ważyła nie całą tonę i może po prostu zbyt wiele od tej Audiczki oczekiwałem, jednak będę wdzięczy za konkretną odpowiedź i wszelkie rady na temat tego wspaniałego wozu.
Chodzi mi o prędkość auta, znajomy ma 80 z tym samym silnikiem i potrafi ją rozkręcić do 200km/h, kiedy w mojej wskazówka prędkościomierza ma problem oprzeć się o 180 i to na benzynie. Nie jest to może jakiś masakryczny problem, ale ostatnio na trasie chciałem sobie przycisnąć i się rozczarowałem. Auto do 160km/h leci bardzo fajnie, ale po przekroczeniu 4tyś obr. (5b) dostaje muła.
Chciałbym żeby mi ktoś powiedział w czym szukać przyczyny, albo czy podpięcie pod kompa może coś pokazać.. no chyba że ten typ tak ma i więcej nie wyciągnie, jednak wydawało mi się, że 115kucy może więcej
Z rzeczy które mi podpadły, a nie wiem czy mają wpływ na to co się dzieje to tak:
- przepływka jest z Passata B4 2.0
- jest wycięty środek katalizatora (bo podobno się posypał) a te stożki, które łączą sie z rurą wydechową gdzie jest sonda, są zespawane ze sobą, a nowy katalizator z Bosala jest wstawiony przed 1 tłumikiem.
Czy to ma jakiś wpływ i czy tak może być, czy trzeba to przywrócić do fabrycznej wersji??
Porównanie mam z Jettą mk2 którą kiedyś jeździłem,1.8 90KM która ważyła nie całą tonę i może po prostu zbyt wiele od tej Audiczki oczekiwałem, jednak będę wdzięczy za konkretną odpowiedź i wszelkie rady na temat tego wspaniałego wozu.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2010, 20:05 przez Dawidof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
- Lokalizacja: S****ki
ABK to nie jest demon prędkości to tylko 115Ps
Osobiście swoją niunią leciałem 200km\h na gps licznikowe 205.Może i te 210 by poleciała na autostradzie z małej górki ale to już moje przypuszczenia :lol: Do 160 nie ma dużych problemów jak na taka moc :mrgreen: Od 170 km\h zaczynają się schody...
Taki test zrobiłem raz normalnie latam tak do 130km\h i w zupełności mi to wytarcza 8-)
Masa też swoje zrobi Avant 1270kg coupe 1150kg.
Ale najwięcej zależny czy silnik jest zdrowy i czy nie był katowany.
A Twój ma gaz. Nie wiadomo ile latał na gazie i jaką instalacje masz sekwencje czy normal.
Myślę że jeśli jest zdrowy to powinien te 190 km\h wydusić
Przy sprawdzaniu V--max ograniczcie ryzyko do minimum :!:
Osobiście swoją niunią leciałem 200km\h na gps licznikowe 205.Może i te 210 by poleciała na autostradzie z małej górki ale to już moje przypuszczenia :lol: Do 160 nie ma dużych problemów jak na taka moc :mrgreen: Od 170 km\h zaczynają się schody...
Taki test zrobiłem raz normalnie latam tak do 130km\h i w zupełności mi to wytarcza 8-)
Masa też swoje zrobi Avant 1270kg coupe 1150kg.
Ale najwięcej zależny czy silnik jest zdrowy i czy nie był katowany.
A Twój ma gaz. Nie wiadomo ile latał na gazie i jaką instalacje masz sekwencje czy normal.
Myślę że jeśli jest zdrowy to powinien te 190 km\h wydusić
Przy sprawdzaniu V--max ograniczcie ryzyko do minimum :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam kolegów! Moje całkowicie seryjne audi avant z ABK na Blosie pod maską i czterema dorosłymi osobami na pokładzie testowałem na trasie Warszawa Poznań. Pięćdziesiąt kilometrów z pedalem w podłodze na LPG max-175 km/h ,następne pięćdziesiąt na pb max-179 więcej nie dała rady szkoda ale może tylko tyle bo kolega zdjoł mi na odpalonym silniku wtyk z przepływki !
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie tak jak piszą koledzy może to być spowodowane tym, że mikser ogranicza ilość zasysanego powietrza i dlatego na benzynie nie możesz jej więcej bujnąć. Druga sprawa to czy Twoja pompka paliwowa podaje 4 bary? Może już jest słabsza i przy wysokich obrotach silnika po prostu już nie podaje tyle paliwa ile trzeba.
Brak kata nie powinien wpłynąć na prędkość bynajmniej ja tego problemu nie mam. To że jest on wstawiony w innym miejscu to może mieć wpływ- chociaż tego do końca nie jestem pewien.
Moja z silnikiem 1,6 (100KM) poleci 185 na tym samym odcinku zawsze ją testuje i wiem z doświadczenia że czasem ma siłę by podejść pod 190 a czasem 180 jest jej ciężko.
Brak kata nie powinien wpłynąć na prędkość bynajmniej ja tego problemu nie mam. To że jest on wstawiony w innym miejscu to może mieć wpływ- chociaż tego do końca nie jestem pewien.
Moja z silnikiem 1,6 (100KM) poleci 185 na tym samym odcinku zawsze ją testuje i wiem z doświadczenia że czasem ma siłę by podejść pod 190 a czasem 180 jest jej ciężko.