Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 gru 2009, 21:33

czarekj, Tylko że sama zamiana wtryskiwaczy da skutek dla samej benzyny. Mam tą oryginalną listwę z ADA marki hitachi. Tylko że to rozwiąże problem benzyny a nie gazu ponieważ jak podejrzewam sterowanie nie ulegnie zmianie. A w tak "starych autach" jak określają to "W.P. Diagności" nie mają zbytnio możliwości zmiany softu. No dobra, soft rozumiem bo trzeba mieć do tego oprogramowanie, które ma chyba tylko sama firma AUDI w swoim archiwum. Ale żeby najnormalniej w świecie połączyć się z ECU i adaptować nowe nastawy czasów wtrysków. Nie uwierzę nigdy że tego nie da się zmienić. Na przykład u mnie w trakcie wolnych obrotów czas wynosi 2 ms tymczasem przy 1500-2000 czas ten wynosi 1.5 ms. Wystarczy że się zaloguję do sterownika i sobie to zmienię. Ale niestety od paru miesięcy nie umiem tego dokonać. Czy mogę prosić o jakąkolwiek radę jak zdobyć login (ten 5-cio cyfrowy). Czy ktokolwiek kiedyś może pisał do samej firmy AUDI? Kiedyś byłem w takiej renomowanej firmie jak NOMA2, która określa się jako ASO AUDI i powiem Wam że zapomnieli "tu wulgaryzm" że gdyby nie powodzenie naszych modeli to dziś byliby bezrobotni. W końcu marka zobowiązuje??? Na razie muszę wymienić przepływomierz powietrza. Po prostu głupoty pokazuje. Zaczyna od 2 kohmów do 3 a potem nieskończoność. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Przepraszam, za złości ale każdy by się wkurzył gdyby za każdym razem u każdego "nibydiagnosty" całował klamkę.

piotrekkwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 2009, 13:55

Post autor: piotrekkwp » 03 sty 2010, 11:24

witam czy ktoś pomoże w takiej kwestii? jestem "nowy" w te klocki i to dopiero początki mam pytanie co to takiego te bloki co oznaczają poszczególne pola od 1 do 10 jakie wartości powinny być prawidłowe i czy u mnie jest coś nie tak? z góry dzięki:)

Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2010, 11:33

Francis

Jeżeli chodzi o adaptację to jest ona wykonywalna w sterowniku silnika ABK po 1993 roku , czyli z końcówką numeru 024 Siemens. Te starsze sterowniki z numerem końcowym 022 chyba nie adaptują się, bynajmniej nie znalazłem nic na ten temat.

Kolega Piotrek niech zmieni sobie analizowana grupę np na 001, 002 lub inne. Grupa 000 jest możliwa do interpretacji ze specjalną tabelką, niestety do ABT takowej nie posiadam. W grupie 000 wyniki są zobrazowane w skali od 000 do 255.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 sty 2010, 17:20

czarekj, Dziękuję za pocieszenie ;-) Myślałem że jak jest komputer coś ten komputer robi to da się go przeprogramować. Aż mi się w to nie chce wierzyć. Tylko że chodzi mi o zalogowanie do ECU. Jak się nie zaloguję to nie dam rady stwierdzić czy da się czy nie da się coś adaptować. I nie wiem jak tego mogę dokonać. Chyba, że jest chętny ktoś do wymiany silnika? To też rozwiązało by problem ;-) Mam ADA a potrzebuję ABK. W sumie to jakakolwiek 2l mi podejdzie byle by była z B4 na aluminiowe łapy. A silniczek hula tyle że musi mieć obroty. Bo tak z 1500obr na 2-ce to trudno uciec ze skrzyżowania. A ABK szedł.... A wracając do tematu to przydało by się takie oprogramowanie jakie widziałem u swojego gazownika. Mianowicie widziałem dwa wykresy spalania niebieski i zielony a na dole kreska która odpowiadała za ciśnienie gazu w danych obrotach. Było by idealnie gdyby do benzynki coś takiego było. Tyle że z tego co podejrzewam że ciśnienia paliwa nie da się zmienić tylko właśnie czas wtrysku (no i jak myślę wyprzedzenia). To było by wszystko czego chciałbym się dowiedzieć. Jak nic na prawdę nie da się zrobić więcej to w lecie zmieniam silnik bo dalej tak jeździć się nie da. Dziękuję.

matt_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2008, 08:32

Post autor: matt_s » 07 sty 2010, 11:12

Witam. Probowałem odczytać kody błyskowe w swoim ng, ale po podłaczeniu dioda albo świeci caly czas albo wogole. Probowałem na wszystkie sposoby juz. Ktos wie, albo ma jakies dane dotyczące tego w jaki sposób te dwa kable połączone z kompem ?? nie da sie jakos przy samym komputerze tej diody podłaczyc?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 08 sty 2010, 21:46

Pytanko. Czy da się określić (bez rozbierania) jaki ma się sterownik silnika? Chodzi mi o to, po czy mam stwierdzić podłączając pod Vag'a jaki mam sterownik i co mogę dalej robić?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sty 2010, 07:27

radziobiker pisze:Pytanko. Czy da się określić (bez rozbierania) jaki ma się sterownik silnika? Chodzi mi o to, po czy mam stwierdzić podłączając pod Vag'a jaki mam sterownik i co mogę dalej robić?
Wystarczy podłaczyć się VAGiem i odczytać numer sterownika w górnym lewym okienku.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 09 sty 2010, 09:09

Chodziło mi właśnie o numer sterownika, bo nie wiem jaki jest rozbudowany, a jaki nie.

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 10 sty 2010, 13:34

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie próbkowania w VAG.

Posiadam interface od Viakena KKL na USB i VAG 311.2-N oczywiście zarejestrowany.

Mój VAG loguje co około 6,5 sekundy co mnie trochę denerwuje bo jak sami rozumiecie jest kiszka z pomiarami. Np mierzż sondę lambda miernikiem to jest ok a VAG pokazuje, że stoi.

Czy ktoś wie jak zwiększyć ilość logów. Widziałem, że ludzie mają nawet co 0,2 sekundy.

Dzięki za pomoc. Mój sterownik to DIGIFANT 1,6 1046PMC 11 037 906 022 EE

Pozdrawiam
Wiktor

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 24 sty 2010, 18:26

Witam!
Mam pytanie odnośnie błędów. Czy jest możliwość skasowanie błędów bez podłączanie VAG'a?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 mar 2010, 16:46

panowie jestem na etapie kupna vaga jednak tyle tego jest że głowa boli.główny problem to jest taki że nie mam laptopa a nie chcę ciągle biegać do kumpla by mi pożyczył.dlatego znalazłem ostatnio interfejs z wbudowanym wyświetlaczem VAG 5053 dzięki czemu nie jest potrzebny laptop.czy ktoś z was to ma i czy bez problemu łączy się z b4 no i jak w ogóle się sprawuje...

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 26 mar 2010, 20:38

gdzie moge znalezc opis bloków pomiarowych dla ABK i wzór poprawnych wartosci dla tego silnika :?:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 mar 2010, 17:59

hudy, Nie wiem jak się ma cena "samych VAGów" ale jak mieszkasz w Alwerni co myślę to znaczy , że w małopolsce to polecam giełdę elektroniczną Balice, koszt lapka jaki mam tzn. PII 200 MHZ z USB to 160 PLN + kabel typu alledrogo tzn jakieś 70 PLN. Zobacz Viakena. Razem zamkniesz się w 250 PLN. A i do lapka wgrasz jakieś PDF-y o swojej niuni albo kody błędów, czy może instrukcje dotyczące bloków pomiarowych. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Ja mam B4 ABK i polecam takie rozwiązanie. A i do czegoś innego lapek się może przydać... Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-03-30, 18:13 ]
romeo, Zapraszam do Centrum Audi 80. Po rejestracji możesz trochę pościągać informacji o diagnostyce. No i naprawdę warto trochę poczytać. Polecam.

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 31 mar 2010, 13:09

może ktoś mi podesłać linka jaki kabel byłby dla mnie dobry do VAG-a.

Jest ich tyle rodzajów, że sam nie wiem jaki do mnie jest najlepszy :)

B4 1.9 TDI 90KM 1Z Avant końcówka 94r


Z góry dzięki

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 31 mar 2010, 14:16

Kolego smialo kupuj viakena KKL możesz nawet na USB. Mam ten sam rok i wszystko dziala bez zarzutu choc twierdzą że nie bedzie chodzić....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl