Siemka ziomki,
Mam dwie niunie B3 i B4.
Ale chodzi o B3, mianowicie szarpie silnikiem jak jest ciepły, jak zimny to nie, chociaż zauważyłem ostatnio że od czasu do czasu ale sporadycznie też szarpnie jak jest zimny.
Obroty trzyma równiutko na zimnym i ciepłym a szarpie. Podczas jazdy zachowuje się normalnie tylko jak np. stoję na światłach to aż nim czasem rzuca. I jeszcze jedno jadąc z prędkością 120 km/h wciskam sprzęgło wrzucam na luz a on gaśnie, tak jakby nie mógł się zatrzymać na tych 950 obrotach.
Co poradzicie?
[80 B3 1.6 gaźnik]Szarpanie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
[80 B3 1.6 gaźnik]Szarpanie silnika
Ostatnio zmieniony 30 maja 2007, 16:15 przez Damian1406, łącznie zmieniany 1 raz.
- Daniello85
- Audi 80 Klub
- Posty: 793
- Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
Moją B3 mam już 4 lata no i muszę przyznać że troszkę najeździłem, i lambdy nigdy nie wymieniałem, zajmę się tym, gaźnik też sprawdzę.Omen pisze:Hejka, a lambda już po jakim przebiegu jest :?:
Pozdr. Adam.
Na początku myślałem że może gdzieś łapie lewe powietrze, jeśli tak to jak to jest możliwe i gdzie może łapać??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
Machnąłem sie :oops: chodziło o B3 czy B4. Jeżeli masz mechaniczny to sprawdź ustawienie przesłon szczególnie od ssania ręcznego lub automatycznego wyreguluj wszystkie luzy i skład mieszanki. Miałem kiedys podobny przypadek tylko dochodził problem zapalania na zimno po regulacjach wszystko chodziło super bez szarpania. Sprawdź czy działa ci przyspieszać zimnego biegu jałowego bo on tez ma wpływ na wolne obroty na ciepły przy puszczeniu gazu przez chwille powinnien zatrzymac obroty na 1900 i dopiero zejść na wolne
Kochani - co do szarpania
odpowiedzi i przyczyn moze być tak wiele jak czynników wpływających na pracę silnika....
ale opisze Wam swój przypadek...
U mnie szarpało zaraz po wyjechaniu z garażu i potem z każdą chwilą nagrzewania się silnika szarpanie zmiejszało częstotliwość i intensywność,a całe auto było jakby nie miało swej mocy...
Opisywałem wyżej lub nainnym podobnym temacie co wymieniłem i a czego jeszcze nie...
tu cyt.:
temat postu rozpoczęty i tak naprawdę trudno wskazać co jest tego powodem...
Mam to samo wymienione kolejno:
- filtr paliwa i powietrza
- przewody WN
- swiece
- czujnik temp. (niebieski, 2-pin.)
- rozdzielacz zapłonu
i dalej szarpie ... i ma malo mocy, i pusto przy szybkim wciśnięciu pedału gazu
wszystko głównie na zimnym - natomiast na ciepłym silniku jest tylko brak mocy.... albo aż
"kuna" - już mam dośc tej usterki
gdzie jeszcze szukać.... może coś podpowiecie konkretnie...
Szukałem w googlownicy i na trafiłem:
- sonda lambda - ale ją sprawdziałem na wolnych obr. ma 0,5 - 0,8V więc chyba dobrze ?
- przedowdy podciśnieniowe... ale to zbyt ogólne, które ?
- guma pod filterm pow i ukł wtr. też na oko OK
- jeszcze pompa paliwa - nie sprawdziłem - bo zabardzo nie wiem jak - jakie powinno być ciśnienie....
............
a przyczyną była po prostu SONDA LAMBDA!!! - o trwogo ?!
Przecież mierzyłem ją ... ALE po prostu nie miałem doświadzczenia w jaki sposób powinno się zmieniać napięcie - doczytałem tylko że w zakresie 0,3- 0,9 V
A tu okazało się być tak, ze koleś podjachał przypadkiem do mnie i od slowa do słowa ... powiedziałem mu o szarpaniu...
zapytał -sprawdziłeś sonde?
TAK
ale pokaż i podłączył ja sam pod miernik
i po kilku min testu stwierdził PRZYMULASTA jest - zbyt wolno zmienia się napięcie - powinno szaleć...
Śłuchajcie wymieniłem sondę i problem zniknął - ULGA JAK "150"
Dlatego apeluje do tych którzy szukają na forum rozwiązań, a w końcu uporają się z czymś - ODPISUJCIE i OPISUJCIE swoje przypadki - a po udanych rozwiązaniach napiszcie co poskutkowało - pozdrawiam
Jacek
odpowiedzi i przyczyn moze być tak wiele jak czynników wpływających na pracę silnika....
ale opisze Wam swój przypadek...
U mnie szarpało zaraz po wyjechaniu z garażu i potem z każdą chwilą nagrzewania się silnika szarpanie zmiejszało częstotliwość i intensywność,a całe auto było jakby nie miało swej mocy...
Opisywałem wyżej lub nainnym podobnym temacie co wymieniłem i a czego jeszcze nie...
tu cyt.:
temat postu rozpoczęty i tak naprawdę trudno wskazać co jest tego powodem...
Mam to samo wymienione kolejno:
- filtr paliwa i powietrza
- przewody WN
- swiece
- czujnik temp. (niebieski, 2-pin.)
- rozdzielacz zapłonu
i dalej szarpie ... i ma malo mocy, i pusto przy szybkim wciśnięciu pedału gazu
wszystko głównie na zimnym - natomiast na ciepłym silniku jest tylko brak mocy.... albo aż
"kuna" - już mam dośc tej usterki
gdzie jeszcze szukać.... może coś podpowiecie konkretnie...
Szukałem w googlownicy i na trafiłem:
- sonda lambda - ale ją sprawdziałem na wolnych obr. ma 0,5 - 0,8V więc chyba dobrze ?
- przedowdy podciśnieniowe... ale to zbyt ogólne, które ?
- guma pod filterm pow i ukł wtr. też na oko OK
- jeszcze pompa paliwa - nie sprawdziłem - bo zabardzo nie wiem jak - jakie powinno być ciśnienie....
............
a przyczyną była po prostu SONDA LAMBDA!!! - o trwogo ?!
Przecież mierzyłem ją ... ALE po prostu nie miałem doświadzczenia w jaki sposób powinno się zmieniać napięcie - doczytałem tylko że w zakresie 0,3- 0,9 V
A tu okazało się być tak, ze koleś podjachał przypadkiem do mnie i od slowa do słowa ... powiedziałem mu o szarpaniu...
zapytał -sprawdziłeś sonde?
TAK
ale pokaż i podłączył ja sam pod miernik
i po kilku min testu stwierdził PRZYMULASTA jest - zbyt wolno zmienia się napięcie - powinno szaleć...
Śłuchajcie wymieniłem sondę i problem zniknął - ULGA JAK "150"
Dlatego apeluje do tych którzy szukają na forum rozwiązań, a w końcu uporają się z czymś - ODPISUJCIE i OPISUJCIE swoje przypadki - a po udanych rozwiązaniach napiszcie co poskutkowało - pozdrawiam
Jacek