Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI] Swap na 1.9 TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 12 sty 2010, 21:25

a silnik to z jakiego autka bys chcial ??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 sty 2010, 21:35

No co do hebli to dwutłoczkowe od V6 powinny starczyć... Tak mnie się wydaje. ;-)
Co do Quattro Team to zdaje się, że kolega JPJ ma z nimi dużo wspólnego. ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 sty 2010, 22:48

wujo1 pisze:
SIDNEY85 pisze:spalanie wyjdzie 30 na 100 tylko 9-10 jak szacuje w dizelku albo nawet mniej.
no to prawda, spalanie zależy też od tego kto zrobi soft, zużycie silnika wzrasta o 300-400%. jeżeli się nie mylę <hmm>
SIDNEY85 pisze:wsadzenie duzego silnika benzynowego to nie sztuka ktory pali jak smok
to zależy jaki silnik powiedzmy 2.2T, ale znaleźć taki silnik w dobrym stanie , diesel łatwiej znaleźć i podciągnąć osiągi :roll: przynajmniej ja tak sadzę
wez nie gadaj o zuzyciu 300-400% po wirusie, nawet bez softu i modow jak nie umiesz jezdzic i masz ciezka noge to zajezdzisz kazdy silnik :-o Jest od groma PD'kow ktore maja moc podniesiona o 100% [km i nm] i bija kilometry i nic sie nie dzieje :mrgreen:
Pozatym silniki VW&AUDI maja bardzo ogromny zapas potencjału i stad ich zywotnosc.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 12 sty 2010, 22:54

mrozoo pisze:wez nie gadaj o zuzyciu 300-400% po wirusie, nawet bez softu i modow jak nie umiesz jezdzic i masz ciezka noge to zajezdzisz kazdy silnik
tak czy siak, zawsze obniża żywotność silnika :-)
mrozoo pisze:i bija kilometry i nic sie nie dzieje :mrgreen:
wszystko co dobre kiedyś się kończy :lol:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 sty 2010, 22:56

daj spokoj, jak zaczniesz dlubac to zrozumiesz jaki jest potencjal w VP & PD, a na żywotnosc i tak w 90% wplywa noga kierownika niż mody i soft ;-)
P.S. "Bija kilometry" w sensie minimum 50tys.km rocznie, a nie 10tysi na rok ;-)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 12 sty 2010, 22:59

mrozoo pisze:daj spokoj, jak zaczniesz dlubac to zrozumiesz jaki jest potencjal w VP & PD, a na żywotnosc i tak w 90% wplywa noga kierownika niż mody i soft ;-)
dobra koniec , jak będę dłubał to będę wiedział do kogo uderzać o pomoc <rotfl2>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 13 sty 2010, 00:08

1. ciezko bedzie ci znalezc firme ktora profesjonalnie sie tym zajmnie.
sprobuj zapytac w G-LAB uysego , ale kiedys sie pytalem to mowil za przekladke tdi kolo 14-15tys. napisz na gg do mnie to naswietle ci koszta swapa.
hamulce z s2 w zupelnosci wystarcza. musisz jeszcze zastanowic sie dokladnie do czego uzywasz auta i czego oczekujesz po takiiej przerobce. koszt przerobki na tdi avf to cos kolo 10tys pln plus wlasna robota ocywiscie.
jeslichcesz wiedziec co i jak i ile kosztuje dokladnie to napisz do mnie w weekend.
2. wujo
ad 1 - kup sobie najpierw auto
ad 2 - zdobadz doswiadczenie i wiedze praktyczna nie wyczytana z forum.
ad 3 - skoncz pieprzyc..

ps hamulce od rs2sa fajnym drogim gadzetem. jesli ma sie kase mozna zakladac :mrgreen:
pozdro
tyllko co ja mam teraz w compi wsadzic?? 3.0 tdi?? <buu>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 00:21

Po pierwsze musisz sie konkretnie zdecydowac jaki chcesz silnik. Prostsza sprawe bedziesz miał jesli to bedzie silnik montowany wzdłoznie, najlepiej jest znalesc dawce bo wtedy masz pewnosc ze niczego ci nie zabraknie.
Druga kwestia to skrzynia, zmienic pod TDI musisz koniecznie, chyba ze nie bedzie ci przeszkadzac V-max 146km/h i masakrycznie krotkie biegi.
Najlepiej odrazu wkladac 6bieg; mozesz z C4 ale wiaze sie to ze skroceniem wału o 3cm lub mozesz z A4 wtedy wal zostaje.
Wydech moze zostac od ACE, ma taka sama przepustowosc jak customowy liczony pod TDI.
Dolot to nie problem, rura-stozek i bangla, mozesz tez wrzucic oryginalny od TDI.
Co do firmy ktora ci to wszystko wrzuci pod maske to mysle ze chetni sie znajda tylko musisz szukac i pytac, w kraju ludzi zajmujacych sie takimi modyfikacjami nie brakuje ;-) :arrow:
http://www.kfrmotors.com/
http://www.koraszewski.com/index.htm
http://www.evolutionmotorsport.pl/?type=tuning
http://digitun.pl/
mrozoo, chmiel25 cos nalezalo by dopisac/poprawic :?: <cieszy>

[ Dodano: 2010-01-13, 00:23 ]
chmiel25, wkladaj to co chcesz i nie placz, bedzie dobrze i najlepiej chociazby dlatego ze nic tak nie cieszy jak wlasna praca wlasnymi rekoma na wlasnym podworku ;-)
chmiel25 pisze:2. wujo
ad 1 - kup sobie najpierw auto
ad 2 - zdobadz doswiadczenie i wiedze praktyczna nie wyczytana z forum.
ad 3 - skoncz pieprzyc..
Popieram <ok>

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 13 sty 2010, 05:24

Panowie wszystko ladnie pieknie ale jak juz wspominalem nie mieszkam w PL tylko IRL i tutaj nawet na glupia pierdole z mechaniki (klocki) na zamowienie, dlatego nie podejme sie tego tutaj. I nie mam czasu przyjechac do PL i robic SWAP-a samemy, wiem ze tak bylo by najlepiej. A szukam firmy lub osob ktore sie tego podejma i znaja sie na rzeczy a nie silnik wsadzony a ktos mi zadzwoni i powie o sorry ale nie pali i nie wiem czemu.
Dlatego szukam profiesionalistow, a samochod do czego potrzebuje do normalnej jazdy z zasobem mocy, czego oczekuje 170-200 koni max no i przyrostu momentu, nic wiecej.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 sty 2010, 09:13

Słonik, nic dodac nic ujac :) Ze skrzynia to z paska i a4 podejda(mala rzezba z dorobieniem lapy).
Sidney, musisz wszystko sobie rozplanowac, a w pierwszej kolejnosci znalesc auto na dawce np. paska angola b5fl / a4 b6, albo kupic silnik z kompletnym osprzetem typu wiazka bezpieczniki, turbo itp. Proponuje pierwsza opcje jest drozsza, ale za to masz wszystko pod reka.
170-200km, to z tego silnika robisz samym softem :-P

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 09:25

mrozoo pisze:Ze skrzynia to z paska i a4 podejda
Z paska nie bardzo bo paski w quattro nie wychodzily :mrgreen:
SIDNEY85, podalem ci kilka przykladowych stron ludzi, kazdy z nich to osoba z bardzo duzym doswiadczeniem, dzwon pytaj co oni na to powiedza.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 sty 2010, 09:36

wychodzily bo chmielek mial takowa u siebie w bylym avancie ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 10:03

Chmielek mial takowa ale nie z passata tylko z Audi ;-) . Wpassatach nigdy nie bylo quattro, jedynie 4motion ale to zupelnie inne rozwiazanie.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 sty 2010, 10:18

masz racje pomieszalo mi sie;) Mial z 2.5 tdi v6 a4 ;-) A mi po glowie chodzi tez taka skrzynka z 6-tka tyle ze z oski :-P

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 11:05

Słonik pisze:Chmielek mial takowa ale nie z passata tylko z Audi ;-) . Wpassatach nigdy nie bylo quattro, jedynie 4motion ale to zupelnie inne rozwiazanie.
Słonik rozwiń swoją myśl, bo z tego co wiem to w paskach B5 i B5FL był montowany TORSEN, tylko zamiast nazwy handlowej quattro ma 4motion. W passatach B6 dopiero jest haldex ( również 4motion ) bo silnik jest poprzecznie.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl