Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 03 sty 2010, 13:15

u mnie nie ma na aparacie zapłonowym zadnego przewodu podciśnieniowego tylko wtyczka która prowadzi do wiązki kabli. Nie mam też trzech czujników na króćcu tylko dwa więc teraz to już nawet nie jestem pewien czy mój silnik to PM. Proszę o pomoc w identyfikacji bo może wogóle żle zabierałem się za naprawę tego spalania.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 04 sty 2010, 18:43

jakie jest wasze zdanie czy zapchany katalizator mógłby powodować te moje problemy z autkiem? bo również zauważyłem ze z okolic kata dobiegają mnie różne dzwieki wiec może z nim coś nie tak?

Obrazek

to właśnie w jego okolicach jak sie zchylilem zobaczyłem ze ma on rożnego typu drgania i tak jakby dziwny dźwięk wydobywa sie właśnie z niego.Pytanie najwazniejsze czy to wyglada na katalizator czy może już ktoś zamontował strumienice? jak myslicie

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 sty 2010, 00:30


Goran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2009, 12:54
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Goran » 05 sty 2010, 09:11

A ja ci opowiem moja historie.... auto stało przez miesiac... zagazowalem .. jezdze.. i pot mnie oblał... spalanie w granicach 20l LPG/100 km....panika.. od razu do gazownika.. posprawdzal i mowi ze wszystko ok... myslimy, kombinujemy.. i wiesz co sie okazalo... ze licznik kilometrów przestał mi sie krecic.. tz kreci sie czasami ale nie zawsze. od tamtej pory nie wiem ile mi pali, ale jak jade na trasie to porownujac z kilometrami z mapy wychodzi ok 8 l/100.. mam nadzieje ze u ciebie jest to samo i nie masz sie co martic.. pozdrawiam:)))

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 05 sty 2010, 15:08

no wiec licznik to na pewno nie jest dobrze chodzi, na trassie odlicza prawidlowo bo obserwowalem kiedys to na odleglosciach miedzy slupkami.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 05 sty 2010, 18:02

kiedy odezwą sie fachowcy , przecież już po świętach?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 06 sty 2010, 17:26

czy katalizator mógłby odpowiadać za słaba moc 2 tys obr-50km/h 3 tys/obr-80km/h moze miał ktoś podobny przypadek?
Ostatnio zmieniony 07 sty 2010, 18:26 przez delik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:49
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamilo7 » 06 sty 2010, 21:26

Ale z doświadczenia wiem że niebieski czujnik jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora. Za ssanie nie może być odpowiedzialny ponieważ ssanie powinno się wyłączać w innej temperaturze niż włączać wentylator a czujnik jest jednostopniowy?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 06 sty 2010, 22:26

a ja wiem ze za wentylator chlodnicy jest odpowiedzialny czjnik na chlodnicy ;) a od sania ten na krotcu od dolu(niebieski)

[ Dodano: 2010-01-07, 18:25 ]
czy katalizator mógłby odpowiadać za słaba moc 2 tys obr-50km/h 3 tys/obr-80km/h moze miał ktoś podobny przypadek?


Czy może ktos mi powiedzieć jak powinna zachowywać się z skrzynia z takimi przełożeniami?jakie predkosci przy obrotach z tego mozna to wywnioskowac?

KAS-automatyczna

Rodzaje silników: JN, JV, NE, PM, RN, RU, SF


gŁowne:3.25

1.bieg: 2.714
2.bieg:1.5
3.bieg:1

wsteczny:2.429(ale to raczej nei wazne)

matdel07231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:16

Post autor: matdel07231 » 10 sty 2010, 14:24

witam, odnośnie wysokiego spalania mam pytanie czy nieszczelność w układzie wydechowym może powodować zwiększenie spalania. Jeśli jest ona przed katalizatorem bo wydaje mi się ze spadek mocy będzie na pewno? >?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 12 sty 2010, 19:00

szkoda ze nikt nie mial podobnego problemu ze swoja audiola bo w ciemnoe to tez nei warto ymieniac ale to mnei czeka pozdrawiam

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 12 sty 2010, 19:43

Jeśli w twoim silniku jest czujnik temperatury powietrza dolotowego (gdzieś w dolocie) to go sprawdź bo on też ma wpływ na spalanie. Jego rezystencja jest taka sama jak dla czujnika temperatury (2 pinowy)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 12 sty 2010, 21:07

z tego co sie orientuje to nie mam takiego czujnika w silniku u siebie ;)

ps.już nigdy autka od handlarza....

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 12 sty 2010, 22:56

Kolego ty masz mono-jetronic? Może wtrysk rozruchowy masz uwalony (duże zużycie paliwa), a jeśli chodzi o ten czujnik temp. powietrza to przeglądałem książkę Etzolda i mono-jetronic ma ten czujnik w rurze dolotowej

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 sty 2010, 09:01

z tego wsazystkiego co czytalem to mam mono-motronic i o tym czujniku nie obilo mi sie nic o uszy.mam pytanie czy nieszczelny wydech choć minimalnie może zmniejszyć moc silnika?

[ Dodano: 2010-01-13, 20:06 ]
poniżej zamieściłem zdjęcia gdzie są katy u mojego taty i siorki a gdzie u mnie on się znajduje. I po rozmowie z kolega "marko " powstaje pytanie czy kat który jest tak daleko umiejscowiony może sie nagrzać i wypalić no chyba niemożliwe.... wiec pewnie zapchanych jak myślicie czy ten mój jest za daleko by mógł się nagrzać i nie zapychac??


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


prosił bym o odpowiedz pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 21:03 przez delik, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl