Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI] Swap na 1.9 TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 sty 2010, 16:58

I jesteś pewny że to było B5 czy tam B5fl a nie B6 bo tam już występował haldex...

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 13 sty 2010, 17:24

Dostalem odpowiedz z digitun.pl:

witam
to jest quattro ?

1) swap silnik z podłączeniem elektroniki + wyrzucenie immo - cena
podstawowa to 2000zł
2) gt22 ? turbina pewnie 800-1200zł z używki + flansza pod kolektor
300-500zł +montaż tego z przerobieniem zasilania i spływu oleju 500
3) wydech kompletny z nierdzewki na 2 tłumikach od turbosprężarki 2000
4)dolot+IC - 1800zł
nie wiem jaki byl silnik i jak wygląda sprawa z chlodnicą i montażem IC

wiekszego (sprawa do zweryfikowania na miejscu)
5) hamulce jakiej wielkosci ? jaki jest rozstaw mocowania jarzma? 10 czy
14.5cm ?
6) zawieszenie gwint czy zwykłe , gwint jeśli to quattro to okolice
5000zł
firmowy
7) skrzynia z diesla zapewne - ośka czy qattro - od 800 do 1500zł
8) sprzegło pewnie by się przydalo mocniejsze itd......opcja od nowego
seryjnego po spieka - do 1200zł
9) zestrojenie silnika na 220-230km 1500zł

poprosze o wiecej informacji
ceny oczywiście orientacyjne.
zawsze dochodzi koszt nowego rozrządu, płynów, oleju......

pozdrawiam
Kropa Krzysztof


Druga firma odpisala bardziej powierzchownie UNITRONIC:

Obecnie poza newralgicznymi podzespołami układu wtryskowego i
doładowania nie dysponujemy częściami do wspomnianego swapa a co za tym

idzie wykonanie kosztorysowej roboty mija sie z celem a kilkadziesiąt
telefonów celem ustalenia ceny silnika lub skrzyni która za parę dni
może być nieosiągalna mija się z jest bez sensu. Wstępnie profi
robociznę bez części tak kompletnego projektu z istotnymi zmianami tak
w
elektryce jak i mechanice pojazdu możemy ocenić na około 20tyś +
częsci.
Nic prostego taniego i szybkiego nie posiadamy w ofercie tym zajmuja się

wszystkie pozostałe firmy.
Pozdrawiam.


Poczekamy jeszcze na innych i wtedy zczna sie telefony <ok>

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 17:32

labek pisze:I jesteś pewny że to było B5 czy tam B5fl a nie B6 bo tam już występował haldex...
tak jestem pewien. Rok produkcji auta: 1998

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 20:25

<wazuuuup>
Tylko sie nie pogryzcie :mrgreen: .

Ja tam nie wnikam co jest w B5 a co w B5FL, jak mi bedzie potrzebne zaczne wnikac.
Tak po krotce to chodzilo mi o to w moim skrocie myslowym ze klasc graty z 4motion do quattro to nawet jesli wogole sie da to jest to bez sensu chociazby na rzezbe jaka b trzeba wykonac z mocowaniem tego ale mysle ze sie nie da polaczyc podzespolow z tych dwoch napedow, chyba ze ktos jest w stanie sprawdzic przelozenia glowne most-skrzynia i to udowodnic w ten sposob to OK.
Czy 4motion byl jako staly naped na 4 lapy tego nie wiem wiec sie nie kloce, mozesz miec z tym racje ze tam gdzie jest stosowany torsen tak bylo, nigdy w to nie wnikalem szczegolowo zawsze uwazalem 4motion za naped dolaczany.
PS-U mnie na wiosce koles ma B5FL AWX 4motion i tyl jest dolaczany, wiem bo jezdzilem tym troche w ramach edukacji.
2:00min, przednie kolo stoi tylne sie kreca i to ma byc staly naped :?: <mikolaj> 2:30min taka sama akcja, chyba reczny zaciagnal :lol:

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 21:14

Słonik pisze: przednie kolo stoi tylne sie kreca i to ma byc staly naped






może teraz napiszecie , że quattro w A4 i A8 to jednak nie jest stały napęd na 4 koła tylko dołaczany bo przód stoi a tył sie kręci jak na filmie z passacie???

Ręce opadają...

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 21:22

Czy leci z nami moderator :?:
To do niczego nie prowadzi.
julekF1, myslisz ze w normalnych warunkach drogowych istnieje taka sytuacja gdzie opor stawiany danemu kolu jest bliski zeru tym bardziej w sytuacji gdzie kolo zblokowane sunie po osniezonej powierzchni :?: Ja wiem ze tak jest, sam maialem sytuacje kiedy nie moglem wyjechac z zaglebienia w ziemi bo jedno kolo unioslo mi sie w powietrze ;-)

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 21:28

skoro wiesz, to po co piszesz, że passat ma napęd dołaczany ponieważ przód stoi a tył sie kręci??????
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Nawet przy stałym napędzie na 4 koła moze dojść do sytuacji, że tylko jedno koło jest napędzane w danej chwili.
Cała ta dyskusja faktycznie do niczego nie prowadzi.
Nie ma po co zaśmiecac tematu kolegi.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 sty 2010, 21:32

Czytaj ze zrozumieniem, w sytualcji kiedy kolo jest na podlozu i ma postawiony opor poprezz jakas przyczepnbosc do podloza to nie dojdzie do sytuacji w ktorej mechanizm roznicowy w napedzie quattro tak prezniesie naped zeby jedno z kol zatrzymalo sie calkowicie, tym bardziej tak gwaltownie blokujac kolo jak na tym filmiku.
Na filmiku ktory pokazales(test torsen) gdyby docisnac dlon do opony przychamowujac lekko kolo to momentalnie auto sciaglo by z tych rolek, nie ma opcji zeby zatrzymac w miejscu jedno z kol a reszta zeby sie obracala w sytuacji kiedy wszystkie kola sa na podlozu.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 13 sty 2010, 21:38

co Ty chłopie w ogole piszesz???

Daj sobie spokój albo załóz temat" które koło ma się kiedy kręcić "
Jak to mówi przysłowie "wiesz ,że dzwonią tylko nie wiesz, w którym kościele"

Owocnej dalszej dyskusji życze
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 13 sty 2010, 21:56


Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 14 sty 2010, 10:56

To wy jeździliście jakimiś MAGICZNYMI samochodami... Bo wszedzie na forach ludzie piszą o tym, że w PASSACIE B5 i B5fl jest stały napęd na 4 koła (torsen) a w jeździliście passatami gdzie napęd był dołączany, no jakaś MAGIA... Dowiedzcie sie może czym wy wogóle jeździliście bo sie okaże, że może nowszym passatem bo B6 mają juz Haldexa bo silnik jest poprzeczne...

Słonik, jak przełożenia skrzyni mogą być inne skoro do pasków i audi montowali większość tych samych silników z tymi samymi oznaczeniami...
Słonik pisze: 2:00min, przednie kolo stoi tylne sie kreca i to ma byc staly naped :?: <mikolaj> 2:30min taka sama akcja, chyba reczny zaciagnal :lol:
W 2:00min nacisnął na hamulec najprawdopodobniej , aw 2:30 dokładnie zaciągnął ręczny.

P.S.

Prosiłbym moderatora o wydzielenie tematu, będe wdzieczny.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 sty 2010, 18:58

No dobra utne te wszyski dywagacje i klotnie.. w skrocie to wyglada tak:
1. ja mialem skrzunie z audi a4 2.5v6 o przelozeniu 37/9 bo taka potrzebowalem od passata skrzynie maja maja przelozenie 35/7 lub /9
2. wszystkie passaty z wzdluznymi silnikami posiadaja skrzynie z torsenem idetyczna jak audi roznica jest tylko w tylnim zawieszeniu.
3. passat b6 ma haldex bo ma silnik wzdluznie.PSZEPRASZAM POPRZECZNIE
PISALEM NA SZYBKO I SIE POMYLILEM SOORRRKIII WIELKI
4. torsem moze przeniesc 100% napedu na jedna os tylko gdy ktoras z nich przekroczy skrajne wartosci dla oporow mechanizmu torsena.
jesli ktos cos jeszcze ma to nie tutaj nie robmy koledze ot.

sidney napisz na pw lub gg do mnie lub mrooza to pomozemy zrobic ci liste niezbednych rzeczy do swapa. moze poprostu zdobadz graty i zawiez wtedy wszystko i zlec komus wykonanie tego.
ps jesli poprosisz moge ci tutaj napisac wszystko co potrzebujesz. sadze ze mrooozo mi pomoze.
ps2. hamulce wsadz od v6 lub s2 dwutloczkowe plus tarcz i klocki. w zupelnosci da rade do twoich potrzeb i mocy ktorych oczekujesz.
pozdrawiam Chmielek

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 15 sty 2010, 10:48

A competition nie ma hamulców z S2 skoro zawias ma z s2ki ??

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 sty 2010, 10:56

Niestety nie, ma zaciski jednotloczkowe na tarczy 276x22.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 sty 2010, 11:34

labek pisze:A competition nie ma hamulców z S2 skoro zawias ma z s2ki ??
tylko sprezyny sa od s2 nic wiecej.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl