Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Coupe ABK] Problem z obrotami. pomocy:)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 14 sty 2010, 15:29

marcin1982 pisze:Może warto zobaczyć na silniczek krokowy:)

Pozdro
Wyjaśniam raz jeszcze wszystkim kolegom, którzy nie czytali problemu od początku, to raz jeszcze napiszę
- ,,krokowiec'' na 100% sprawny ( tylko proszę nie piszcie skąd to wiem i może bym go przeczyścił - to wszystko zostało zrobione )

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 14 sty 2010, 15:36

Nie będę zakładał nowego tematu i zapytam tu, normalnie wolne obroty zatrzymywały się 2mm pod kreską 1000obr/min, od dwóch dni trzyma jak na zdjęciu i czasami słychać postukiwanie szklanek :-/ .Regulator działa prawidłowo czy przekaźnik nr 30 może mieć wpływ na takie zaniżanie obrotów?Chyba że to jest normalne a wcześniej trzymał obroty za wysoko?

Obrazek

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 14 sty 2010, 15:45

krisiun1 pisze:Nie będę zakładał nowego tematu i zapytam tu, normalnie wolne obroty zatrzymywały się 2mm pod kreską 1000obr/min, od dwóch dni trzyma jak na zdjęciu i czasami słychać postukiwanie szklanek :-/ .Regulator działa prawidłowo czy przekaźnik nr 30 może mieć wpływ na takie zaniżanie obrotów?Chyba że to jest normalne a wcześniej trzymał obroty za wysoko?

[url=http://img34.imageshack.us/img34/9172/imag0133s.th.jpg]Obrazek[/URL]
Ja osobiście to dałbym sobie spokój z tym ,,problemem'', bo jeżeli u mnie zauważyłbym taką drobną przypadłość co u Cebie to byłbym w siódmym niebie.

Jeżeli nie masz innych objawów awarii, typu szarpanie, spadek mocy, falowanie obrotów, problemy z uruchomieniem itd....... to nie masz się czym martwić.

A przekaźnik 30 możesz wymienić wymienić ( nowy oryginalny kosztuje ok 50 zł. ), ale ja bym na niego nie stawiał.

Natomiast jeżeli chodzi o postukiwanie szklanek to może się okazać, że będą do wymiany hydrauliczne popychacze zaworów.

Pozdrawiam i nie rób niczego pochopnego z wymianą czegokolwiek jeżeli auto dobrze się sprawuje.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 14 sty 2010, 20:44

Taki problem to nie problem, nie ma czego się czepiać krisiun 1 ;-) . Każde Audi 80 ma już przynajmniej 15 lat, da się tym jeszcze jeździć bo sam śmigam do Holandii do pracy ale nie ma co też za wiele wymagać. Co do Ciebie kho to może być wiele powodów, nie wykluczam też układu zapłonowego bo objawy są na obu paliwach. Dużo by wyjaśniło podpięcie pod VAG-a, nie masz gdzieś możliwości ??

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 14 sty 2010, 20:50

JJ 82 pisze: Co do Ciebie kho to może być wiele powodów, nie wykluczam też układu zapłonowego bo objawy są na obu paliwach. Dużo by wyjaśniło podpięcie pod VAG-a, nie masz gdzieś możliwości ??
Właśnie będę musiał udać się na wizytę i podpiąć pod Vag-a i zobaczę co tam słychać.

Tylko, jak możesz mi powiedzieć czemu po odpięciu czujnika - niebieskiego auto chodzi ok na LPG - to raczej układ WN odpada.

Dzięki za zainteresowanie.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 14 sty 2010, 21:31

W ABK układ zapłonowy jest połączony z jednostką sterującą wtryskiem paliwa (komputerem). Możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu głupieje i z tąd te objawy. Albo jak już pisałem wcześniej czujnik położenia przepustnicy lub sonda lambda. Można to sprawdzić na piechotę, cały układ zasilania i zapłonowy element po elemencie zwykłym multimetrem ale znacznie szybciej i łatwiej jak podepniesz auto pod VAG-a <ok> .

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 14 sty 2010, 21:48

ok. Postaram się coś zorganizować i dam znać co Vag wykazał

POzdrawiam

Awatar użytkownika
cinnas991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:18
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: cinnas991 » 18 sty 2010, 19:49

Witam ! Pozwolicie panowie że dołączę się do tematu posiadam B3 90r. z silnikiem 1.6 70 KM. Problem polega na tym oczywiście ze wariują obroty ale tylko na ssaniu gdy się zagrzeje jest już dobrze objeździłem wszystkich mechaników w moim mieście i nikt nie potrafi mi pomóc :-( Może ktoś z was wie co to może być ?? Pomocy :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl