[b3 nG] Gotuje sie Brak ciepła
[b3 nG] Gotuje sie Brak ciepła
Witam wszystkich klubowiczów posiadam audi 90 2.3 NG w benzynie i mam takie problem od czasu nie miałem ciepłego ogrzewania i przeczyściłem nagrzewnica było a teraz zaczął się ostatnio mój samochód gotować znaczy zaczęła się woda w chłodnicy gotować i pokazuje 100-110 stopni nie wiem co to może być termostat?
albo nie włącza Ci się wentylator czyli czujnik lub same wentylator lub zostaje tylko pompa wody która się nie kręci i nie ma krążenia która by szybko odprowadziło fale gorąca z silnika do radiatora a co do ogrzewania może znowu zamulona nagrzewnica (masz syf w układzie chłodzenia) to chyba tyle
pozdrawiam
pozdrawiam
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
Dobrze by było abyś przepłukał cały układ chłodzenia. Dopiero potem zalał świerzym płynem i porządnie odpwietrzył. Oczywiście pod warunkiem że pompa jest sprawna.
Czasami zdaża się tak że powstają "poduszki powietrzne" i jak sie dobrze nie odpowietrzy ukłaku to blokują obieg płynu i autko się grzeje , nie ma ogrzewania itp...
Czasami zdaża się tak że powstają "poduszki powietrzne" i jak sie dobrze nie odpowietrzy ukłaku to blokują obieg płynu i autko się grzeje , nie ma ogrzewania itp...
Wiecej wskazuje na zapowietrzenie układu tak jak to Marek pisze, jednakże nie można wykluczyć również awarii termostatu może tak być jeśli termostat pracuje w pozycji zamknietej wtedy szybko temperatura wzrasta i dochodzi do zagotowania płynu. Jeżeli byłaby by to awaria termostatu to w momencie załapania wysokiej temperatury chłodnica byłaby zimna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2010, 13:26
kolego są płyny do płukania układów ,wlewasz odpalasz na ok 20min , wypuszczasz a następnie płuczesz wszystko wodątasiorsko pisze:hmm i jak przepłukać ten układ chłodzenia?
Możesz też spróbować samą wodą .Kiedyś pamiętam jak jeżdziło się na wodzie to stosowano też "ocet 10%" dolany do wody w układzie i usuwał kamień
tasiorsko, w momencie gdy silnik jest rozgrzany, to wszystkie węże układu chłodzenia są gorące? Węże są twarde czy miękkie? Ile weszło płynu do układy chłodzenia?
Masz na 100% dobrze odpowietrzoną nagrzewnicę (wiele razy było na forum o tym jak to zrobić).
Nie bulgota Ci nic przy dodawaniu gazu?
Np. tu masz o tym jak odpowietrzyć nagrzewnicę: https://audi80.pl/b4-abt-20-bulgotan ... t37563.htm
O odpowietrzaniu całego układu chłodzenia było wiele razy.
Jeśli miałbyś padniętą pompę wody, to zauważyłbyś to przy odpowietrzaniu nagrzewnicy, bo ciśnienia płynu by nie było bądź byłoby ono bardzo słabe po podniesieniu obrotów.
możez też wymontować konsolę z tymi pokrętłami (na forum było wiele razy o tym jak to zrobić) i sprawdzić czy się linka nie zerwała bądź nie spadła na którymś końcu z uchwytu. drugi koniec linki powinno Ci się udać sprawdzić czy nie spadł gdy wymontujesz półkę pod kierownicą i zobaczysz dokąd biegnie linka
Masz na 100% dobrze odpowietrzoną nagrzewnicę (wiele razy było na forum o tym jak to zrobić).
Nie bulgota Ci nic przy dodawaniu gazu?
Np. tu masz o tym jak odpowietrzyć nagrzewnicę: https://audi80.pl/b4-abt-20-bulgotan ... t37563.htm
O odpowietrzaniu całego układu chłodzenia było wiele razy.
Jeśli miałbyś padniętą pompę wody, to zauważyłbyś to przy odpowietrzaniu nagrzewnicy, bo ciśnienia płynu by nie było bądź byłoby ono bardzo słabe po podniesieniu obrotów.
ono ma chodzić lekko, a gdy nim kręcisz podczas gdy silnik jest wyłączony, to czy słychać odgłos przesuwającej się klapki?tasiorsko pisze:witam jak sprawdzić cięgna bo coś to pokrętło od ustawienia ciepła zimna lekko chodzi ?
możez też wymontować konsolę z tymi pokrętłami (na forum było wiele razy o tym jak to zrobić) i sprawdzić czy się linka nie zerwała bądź nie spadła na którymś końcu z uchwytu. drugi koniec linki powinno Ci się udać sprawdzić czy nie spadł gdy wymontujesz półkę pod kierownicą i zobaczysz dokąd biegnie linka
nie.szyszyl34 pisze:Witam. Czy to normalne, że po wymianie oleju silnik szybciej się grzeje ??