Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant 2.6 ABC Quattro] Wielkie problemy z trakcją

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

[B4 Avant 2.6 ABC Quattro] Wielkie problemy z trakcją

Post autor: robert_paulson » 10 sty 2010, 14:25

Witam Klubowiczów! Dwa miesiące temu kupiłem avanta 2.6 quattro w stanie wysoce zadowalającym. Dopiero na pierwszym śniegu pojawił się poważny problem. Z małą prędkością po śniegu nic się nie dzieje, jeździ super, nawet po polu nim jeździłem. Ale jak wyjeżdżam na prostą drogę, rozpędzam się do 80-100 km/h, auto zaczyna tracic przyczepnośc jadąc na wprost! Tył ślizga się wahadłowo na lewo i prawo, więc po chwili przodem też zaczyna rzucac, ręce mi drętwieją od ściskania kierownicy! W pierwszej chwili myślałem że jest po prostu tak ślisko ale zmieniłem zdanie gdy wyprzedzały mnie tiry i autobusy. Dodam że na suchym nie ma żadnych objawów, nic nie szumi w dyfrze, w ogóle nic nie hałasuje, zbieżnośc ma dobrą bo nie ściąga. Mam super zimówki, 4 takie same. A i jest bezwypadkowa, prosta itd. Wymieniłem olej w moście na bdb, wyleciało tyle ile ma byc, nawet niezbyt przepracowany. Co się dzieje? Miał ktoś taki przypadek? Pomóżcie!

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 10 sty 2010, 15:21

robert_paulson pisze:zbieżnośc ma dobrą bo nie ściąga
to że nie "ściąga" nie świadczy o tym, że zbieżność jest dobra.
Sprawdź zbieżność auta na sprzęcie, na którym można sprawdzić i ustawić 4 koła na raz a nie osobno na przedniej i tylnaj osi, no i oczywiśćie kąt znoszenia.
Przeważnie takie "problemy" z odpowiednia zbieznośćia wszystkich 4 kół pojawiają się dopiero na śliskim.
Dodatkowo sprawdź auto na trzepakach czy zadna śruba w zawieszeniu sie nie obluzowała. Kiedyś w byłej mojej A6 miałem podobny prolem z zamiataniem tyłu, jak poluzowała sie śruba mocująca tylny sworzeń do wahacza. Poprostu pan który go wymieniał nie dokręcił śrub wystarczająco mocno i po pewnym czasie pojawił się taki problem z prowadzeniem. Na szczęscie "trzepaki" w stacji diagnostycznej wszystko wykazały.

Awatar użytkownika
robert_paulson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Imię: Wiktor
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: robert_paulson » 10 sty 2010, 21:31

Brzmi przekonująco. Mam taki sprawdzony warsztat gdzie w każdym aucie ustawiam geometrie. W tym jeszcze tego nie zrobiłem. Na pewno nie zaszkodzi więc sprawdzę co mi poradziłeś. Na razie dzięki za radę!

Awatar użytkownika
DEDHI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 827
Rejestracja: 19 gru 2008, 19:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: DEDHI » 10 sty 2010, 21:44

mój znajomy miał taki sam problem tylko w oście i okazało się opony były odwrotnie założone a były to opony kierunkowe. 2 były dobrze załozone a 2 odwrotnie. Problem pojawiał się na śliskim i przy hamowaniu. Po załozeniu opon zgodnie z kierunkiem problem ustapił ... Na poczatek sprawdz opony + zbieżność.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 11 sty 2010, 11:57

Jak nic geometria tylnej osi jest popaprana.
Nie sciaga bo przod jest w porzadku ustawiony.
Ewentualnie cos z oponami, nie zapomnij ze w quattro musza byc wszystkie cztery takie same tak samo zuzyte ;-)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 sty 2010, 13:35

Także wydaje mi się że to sprawa geometrii lub opon.Znajomy miał kiedyś podobny problem.Okazało się że opony na tylnej osi miały uszkodzone kordy.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 sty 2010, 14:12

sprawdz zbieznosc tylnej osi katy pochylenia kol.
jak rowniez sprawdz wszystkie tuleje na tylnych wachaczach i nie na szarpakach tylko podnes auto i wez jakas bresz i ruszaj na wszystkie strony wachaczami.
mialem to samo tylna os byla rozbiezna w trakcie wiekszych predkosci w aucie nic nie pukalo i nie wyszly rzadne luzy na szarpakach. ze starosci wypracowaly sie tuleje przednie tylnych wachaczy.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 sty 2010, 11:20

Słonik, i chmiel25, z dużym prawdopodobieństwem trafili w sedno sprawy pod czym i ja sie podpisuję.Geometria kół tylnych(Panowie tam nie ma osi... ;-) ) w quattro należy regulować(zbierzność także) podobnie jak z przodu.Wypada skontrolować stan tylnego zawieszenia,nadmierne zużycie uniemożliwia prawidłowe ustawienie geometrii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl