Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI] Swap na 1.9 TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 sty 2010, 16:33

tylko sprezyny sa od s2 nic wiecej.
A wahacze :?:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 sty 2010, 17:32

od s2 w competition sa tylko sprezyny. reszta jest jak w zwyklym b4.
stabilizator jest tej samej grubosci co w v6 i tyle.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 sty 2010, 17:41

Amrtyzatory, wahacze rowniez sa takie same jakw s2, chyba ze trafi sie s2 z kutymi wachaczami to wtedy sa inne.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 sty 2010, 17:49

Właśnie ETKA mówi, co innego, wahacze w Compi są inne niż w S2. Nawet w ostatnich latach produkcji kute wahacze szły tylko do ABY & ADU.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 sty 2010, 17:56

FranoF1, a patrzysz w s2 sedan :?:
Wg tego co ja znalazlem teraz na szybko to S2/Compi wachacz przedni to 895 407 147 A.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 sty 2010, 18:15

Kute wahacze mają koncówke D :-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 sty 2010, 18:30

Ale ja mowie o zwyklych nie kutych, wiadomo ze kute sa inne niz w Compi ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 sty 2010, 21:18

kute waczhacze sa w s2 i b3 coupe i sedan tylko z silnikiem 7a.
amorki to zwykle boge gazowe w orginale.
compi ma tylko sprezyny takie jak s2 cala reszta niestety jest zwykla.
ps kute wachacze maja inne sworznie chyba 22mm zamiast 19mm. niechce mi sie teraz sprawdzac.
ps nie wszystkie7a mialy kute wachacze :lol:
moze s2 lub rs2 mialo kute zwrotnice jak ur-quattro?? frano wiesz cos o tym??

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 sty 2010, 09:52

Poniżej wklejam foto, zwrotnica i piasta RS2, są z tego samego materiału, co zwykła B4`ka. Różnica jest tylko w łożysku, 85mm. Sworzeń pasuje ze zwykłej B4ki do zwrotnicy Rs2.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 16 sty 2010, 10:25

chmiel25 pisze:kute waczhacze sa w s2 i b3 coupe i sedan tylko z silnikiem 7a.
amorki to zwykle boge gazowe w orginale.
compi ma tylko sprezyny takie jak s2 cala reszta niestety jest zwykla.
ps kute wachacze maja inne sworznie chyba 22mm zamiast 19mm. niechce mi sie teraz sprawdzac.
ps nie wszystkie7a mialy kute wachacze :lol:
moze s2 lub rs2 mialo kute zwrotnice jak ur-quattro?? frano wiesz cos o tym??
Kute wahacze były także w sedanach i coupe V6 w ośce, ale też nie wszystkich.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 16 sty 2010, 13:10

chyba zle sie wyrazilem ur-quattro ma kolymny z przodu z kutymi wasami do drazkow kierowniczych.
wydawalo mi sie ze sworzen od kuego wachacz ma wieksza srednice. chyba ze w b4 juz wszystkie swoznie sa grubsze, bo B2, B3 maja mniejsza srednice. bo nie dalo sie wymienic samych kutych wachaczy bez zmiany kolumn.

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 16 sty 2010, 17:37

No i jestem w PL sorrki ze nie pisalem co i jak ale ostsatnie dnio przed wylotem mialem pokrecone, dobra wracajmy do konkretow dostalem kolejne odpowiedzi od firm:

Witam.
Przepraszam za opóźnienie. Przenosimy warsztat do nowej, większej
siedziby
i pochłania to 100% mojego czasu.
Zanim dojdziemy do kosztorysu chciałbym uściślić kilka rzeczy:
- czy w kosztorysie mam uwzględnić cenę silnika z kompletnym
osprzętem
wymaganym do swapu, oraz cenę turbosprężarki, wtrysków intercoolera,
skrzyni biegów... To bardzo kłopotliwa sprawa przy wycenie.
- co rozumiemy przez odpowiednią skrzynię? W przypadku Competition,
czyli
quattro benzyny niezbędna jest zmiana skrzyni biegów na skrzynię z
diesla,
a takie połączenia fabryczne w B4 nie występowały. Sprawa rozbije sie
o
zastosowanie 6-cio biegowej skrzyni z Audi lub Passata i będzie
wymagała
przerobienie samego wybieraka lub tunelu i wybieraka,
- koszt układu dolotowego i wydechowego jest dość łatwy do
przewidzenia,
- hamulce... Jak zaawansowana zmiana wchodzi w grę? Czy ma polegać na
odnowieniu zacisków + rutynowa regeneracja tylnych zacisków i do tego
sportowe odpowiedniki seryjnych tarcz i klocków? Competition ma całkiem
wydajny układ hamulcowy. Czy w grę wchodzi wymiana hamulców na coś
większego? Stopień zaawansowania przeróbki wymaga różnego podejścia
i
diametralnie innych kosztów. Wymiana samych tarcz i klocków, to
zupełnie
inna półka niż zmiana rozstawu otworów w piastach i przejście na
jakiś 4ro
tłokowy zestaw z przodu i np wentylowane tarcze z tyłu...
- tak jak wyżej...co ma być zrobione w zawieszeniu? Opcji jest więcej
niż
jesteśmy sobie w stanie wymyślić. Od kosmetyki polegającej na
wymianie
sprężyn lub sprężyn i amortyzatorów..po gwintowane zawieszenie.
Dodam, że
z gwintem do quattro nie jest sprawa prosta. Przód owszem, ale tył to
nie
jest łatwo dostępna sprawa w rozsądnych pieniądzach.
Przypominam, że Competition ma seryjnie już niższe zawieszenie o 20mm
od
przeciętnego B4.

Ceny swapów w mojej firmie przeciętnie zamykają się kwotami od 1500
do
25000 PLN. Wszystko zależy od zaawansowania projektu. Większość
rzeczy
jest wykonywana na poziomie średnich lub niższych cen rynkowych
występujących na Warmii i Mazurach. To nie są najwyższe ceny usług.
Przykładowo za wymianę tarcz i klocków na sportowe nie liczymy więcej
niż
na zwykłe zamienniki. Niektóre firmy tak niestety robią. Większe
projekty
nie są rozliczane na podstawie roboczo-godzin tylko na podstawie umowy
ustnej lub pisemnej. Proszę o sprecyzowanie swoich wymagań i jeżeli to
możliwe, o rozmowę telefoniczną (692972972).

Jest jeszcze jedna kwestia...terminu. Na chwilę obecną nie jesteśmy w
stanie zacząć kolejnego projektu do połowy maja. Mam 4 projekty w
rezerwie, które czekają na ewentualne przestoje przy pracy nad innymi
projektami (mamy dwa projekty zawieszone z przyczyn
finansowych-klientów).

Na wszelkie pytanie odpisze jak najszybciej.

Pozdrawiam

Paweł Rydel
KFR Motors


Wstepnie Swap-a jak wszystko pojdzie dobrze to planuje na marzec.
Musze do tego czasu sprzedac A6, narazie to kiepsko idzie ale sie nie zalamuje Swap musi byc <mikolaj>

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 16 sty 2010, 18:15

Jak zrobisz tego swapa to stawiam Ci flaszkę, jak nie to ty mi. Jak widzę takie kwoty za zrobienie swapa to mi witki opadają :mrgreen:

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 16 sty 2010, 18:38

AUDI_A6 pisze:Jak zrobisz tego swapa to stawiam Ci flaszkę, jak nie to ty mi. Jak widzę takie kwoty za zrobienie swapa to mi witki opadają :mrgreen:
To ja się z Wami chętnie napije <ok>


Ceny fakt masakryczne, mam nadzieję że to Cię nie przerazi i będziesz dalej dążył do swego ;-) ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 16 sty 2010, 18:45

Chmiel, wiem o jakie zwrotnice Ci chodzi ;-) Sworznie pasują P&P.

AUDI_A6 pisze:Jak widzę takie kwoty za zrobienie swapa to mi witki opadają
Cena nie jest wygórowana, powiedziałbym normalna. Znam zakłady, które kasują dużo większą kwotę.

SIDNEY85, rozumiem że to odpowiedz od Kefira. Jak już będziesz robić tego swapa to nie zapomnij o umowie pisemnej. Dzwoniłeś do Koraszewskiego? Interesowałaby mnie jego cena.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl