[B4 2.0 ABT] sprawdzenie wtrysku
[B4 2.0 ABT] sprawdzenie wtrysku
Drodzy Klubowicze mam pytanie czy da się jakoś sprawdzić poprawność działania wtrysku lub ilości wtryskiwanej benzyny? Czy w warsztacie sprawdzić sie to da za pomocą VAGA. Autko pali mi 13.5l i nie wiem gdzie już szukać przyczyny, czytałem wszystkie wątki na ten temat i nic. A powinna palić góra 11l chyba. Pomóżcie...bo nie chce zagazowywać niuni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
jesli dużo pali:venol20 pisze:Drodzy Klubowicze mam pytanie czy da się jakoś sprawdzić poprawność działania wtrysku lub ilości wtryskiwanej benzyny? Czy w warsztacie sprawdzić sie to da za pomocą VAGA. Autko pali mi 13.5l i nie wiem gdzie już szukać przyczyny
- Sonda lambda do sprawdzenia lub wymiany jeśli jeszcze jest oryginalna
- Czujnik IAT na dekelku od wtrysku (mało prawdopodobne ale możliwe)
- Niebieski czujnik temperatury (czesta usterka w ABT)
- poprawne ustawienie zapłonu, kable kopułka i swiece
- Prawidłowo wykonana adaptacja ECU i przepustnicy.
- Brak błędów w ECU i nie rozjechana mapa wtrysku
witam ja mam ten sam problem jednakze nieco roznią sie moje objawy postaram sie sprecyzowac to jak najjaśniej. posiadam silnik 2.0 Abt + lpg ostatnie czasy odpalam na lpg poniewaz na pb nie da rady... jezeli spróbuje na PB to mogę kręcic i kręcic i czuje tylko "zapach" benzyny, zalewa sie... na lpg auto pali od strzału dosłownie moze jeden obrót wałem... jezeli dobrze to nazwalem, przewody ok bo innaczej był by problem na lpg tak samo i swiece oraz kopułka zapl. wiec od czego zacząc? dodam ze czasami zdarzy mu sie zakopcic kiedy chodzi jakis czas na lpg ale nie jestem w stanie okreslic na jaki kolor bo to chwilowe i dym zaraz sie rozprasza. Na lpg nie było wczesniej problemu zadnego ale ostatnio widze ze jak auto odpala wskakuje na 3tys. obrotu potrzyma 3 sekundy i spadają obroty... ostatnio zauwazylem gdy odpalałem auto z samego rana, szyby cale mokre od mgły czyli napewno byla wilgoć w powietrzy słyszałem stuki z lewej strony podszybia, z puszki bezpiecznikow, jak by jakis przekaźnik obroty wzrastaly i spadaly (niewiele, falowaly o 100-200rpm) jak juz przestalo stukac obroty sie utrzymaly i auto zaczelo normalnie pracowac.... jest ktos kto moze mi pomoc to rozkminić?
[ Dodano: 2013-09-10, 23:06 ]
dzisiaj rozkreciłem filter powietrza by sprawdzic czy bez niego lepiej mu pujdzie odpalanie. Rezultat taki ze w środku jest duzo oleju, cały wtrysk jest tlusty, nie wiem czy to normalne...? sprawdzalem tez czy jak odepne czujnik od ECU to czy cos sie poprawi czy nie... tylko obroty spadały jak odpiołem a jak wlączylem wzrastały o 200rpm wpiąłem czujnik z powrotem kilka razy przygazowalem i stoje, patrze sie jak sobie stuka a tu nagle z tego wtryskiwacza zamiast leciec mgielka tak jak leciala do tej pory poszła większa dawka paliwa i zgasl.... oczywiscie ni stąd, nizowąt zalalo go ale dlaczego skoro nie dodalem gazu, nie ruszylem czujnikiem po prostu sam od siebie tak zrobil...
[ Dodano: 2013-09-10, 23:06 ]
dzisiaj rozkreciłem filter powietrza by sprawdzic czy bez niego lepiej mu pujdzie odpalanie. Rezultat taki ze w środku jest duzo oleju, cały wtrysk jest tlusty, nie wiem czy to normalne...? sprawdzalem tez czy jak odepne czujnik od ECU to czy cos sie poprawi czy nie... tylko obroty spadały jak odpiołem a jak wlączylem wzrastały o 200rpm wpiąłem czujnik z powrotem kilka razy przygazowalem i stoje, patrze sie jak sobie stuka a tu nagle z tego wtryskiwacza zamiast leciec mgielka tak jak leciala do tej pory poszła większa dawka paliwa i zgasl.... oczywiscie ni stąd, nizowąt zalalo go ale dlaczego skoro nie dodalem gazu, nie ruszylem czujnikiem po prostu sam od siebie tak zrobil...