[80 B2 1.6] zmiana gaźnika weber
[80 B2 1.6] zmiana gaźnika weber
Witam! , pewnie są a z pewnością? przybędzie z czasem użytkowników samochodów zasilanych gaźnikami pierburg 2e2 czy 2ee albo pochodnych powiedzmy keihin audi , vw czy mercedes bądź opel , doprowadzony do ostateczności miałem dwa wyjścia albo? sprzedać moje audi ?albo coś wydumać, i wydumałem ! wszystkie koszty wymiany gaźnika zamknęły się w cenie 150 zł ! czyli zakup gaźnika zestawu naprawczego, gwitownika imadła , wierteł i linki ssania wiele sam zrobiłem np? przejście pomiędzy kolektorem a płytą? czy adapter linki gazu do gaźnika weber ,nie mało kłopotu miałem z wycięciem adapteru mocowania obudowy filtra powietrza dzięki temu ? jest schludnie i oryginalnie . wiele rzeczy widać na zdjęciach , jak ktoś ma pytania? podaję nr GG 130583 dużo dowiedziałem się z internetu i uważam? że pewnie nie jednemu człekowi się przydadzą te informacje zwłaszcza? że audi nabrało chęci do życia i na dodatek? stało się wiele tańsze w eksploatacji codziennej (na pierburgu paliło 23 litry gazu , pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia zdjęć.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 21:57 przez brodwars, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja też planowałem zmienić w poprzednim aucie Pierburga 2ee na taki gaźnika ale uporałem się z pierburgiem. Gazu palił mało ale na benzynie spalał ze 20l/100km.
Pozdrawiam
Masz gaz? Jaki mikser LPG złorzeczyłeś do webera? Ponoć ciężko upchnąć go pod maską razem z mikserem bo gaźnik jest wyższy od tych stosowanych fabrycznie.brodwars pisze:na pierburgu paliło 23 litry gazu
Pozdrawiam
zmiana na webera
Witam po zmianie gaźnika auto chodziło troszkę miernie po wyregulowaniu gaźnika ? zbiera się w buksie do 3 biegu, audi jak wiadomo ma silnik montowany wzdłużnie i jak daję gazu? to pięknie klęka na prawą stronę na dodatek przy energicznym deptaniu? słychać fajny gwizd z gaźnika drastycznie spadło zużycie benzyny , tak na pierburgu miałem instalację LPG ale jak wiadomo? mixer od pierburga nie jest dedykowany gaźnikowi weber, teraz tak ! albo rurki emulsyjne w głąb gardzieli webera, albo kupię mixer od fso 125 i z niego zrobię przejście do webera i od razu będzie możliwość zasilania w LPG albo? korki z boków gaźnika won i po bokach wprowadzę LPG na gaźnik tak czy tak? wybiorę najlepszą opcję cena/ jakość . pozdrawiam wszystkich
jeszcze napisz kolego jaki to weberek bo jest ich trochę ( np jakie sterowanie ssaniem reczne, pneumatyczny [ czy jakoś tak], czy elek. na forum golfa było pare topic'ów w tym też o weberach ale i taż o mikuni a to sa gaźniki poziome a tu kolega wybrał wersje ekonomiczną :mrgreen: nie mniej jednak profeska w robocie napisz ile ci teraz zjada PB
ps. jednak polacy robili coś dobrze w samochodach
offtop: kiedyś tak for fun sprawdzałem na holley jaki gaźnik by spasował to mojego 3A ale wyszło że nie mają do tak małych silików :mrgreen:
ps. jednak polacy robili coś dobrze w samochodach
offtop: kiedyś tak for fun sprawdzałem na holley jaki gaźnik by spasował to mojego 3A ale wyszło że nie mają do tak małych silików :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Kolego... Proszę. Nie przypisuj sobie cudzej wydumki. 8-) Temat ten był poruszany kilka lat temu na forum VW GOLF.PL.brodwars pisze:Witam! , pewnie są a z pewnością? przybędzie z czasem użytkowników samochodów zasilanych gaźnikami pierburg 2e2 czy 2ee albo pochodnych powiedzmy keihin audi , vw czy mercedes bądź opel , doprowadzony do ostateczności miałem dwa wyjścia albo? sprzedać moje audi ?albo coś wydumać, i wydumałem ! wszystkie koszty wymiany gaźnika zamknęły się w cenie 150 zł !
Opowieść o gaźniku WEBERa z fiata 125 do jednostki PP, RN i innych podobnych zaczęła się w 2006 roku od tego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Potem przyszła kolej na "FAQ" czyli "DIY" - Czyli zrób to sam.
W linku poniżej jest dokładnie opisane jak to zrobić, jakie gaźniki podejdą, z jakich pojemności gaźniki podejdą do 1,6 a nawet to czy użyć pneumatyka czy nie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Serdecznie pozdrawiam i proszę... Nie kradnijcie pomysłów - napiszcie, że zerżnęliście od kogoś pomysł i był dobry i łatwy w wykonaniu. <ok> Swoją drogą sam szukam gaźnika webera.
Nie paliło wcale tyle, bo część tego gazu szła w bezsensowne wyziewy z rury -moim zdaniem skutek lewego powietrza, którego dopływ rekompensowano odkręceniem gazu ile się da, aby wyrównać proporcje. Silnik 1.6 przepalający 23l lpg/100km przy założeniu, że mieszanka ma prawidłowe proporcje(a jak inaczej -niepalna się...nie pali) :shock: ? To w zasadzie niewykonalne, aby cały ten gaz został spalony dając energię do jazdy, część poszła w przysłowiowy gwizdek. W Audi mam(miałem, bo wykastrowałem z musu) KE-jetronic, lecz mam Mercedesa w124 200 z 2ee i instalacją LPG opartą na mikserze(ale BLOS już czeka). Nawet walcząc przy użyciu za bogatej mieszanki po mieście ledwo do 20l/100km dotarłem -ale mieszanka była przebogata, na granicy palności, a ja miałem akurat "ułańską fantazję"(tzn. tylne opony na dokończenie po wyszczerbieniu jednej).wujo1 pisze:ło dużo :shock: , gratulacje za wykonaną robotębrodwars pisze:23 litry gazu
Zimą, przy dość energicznej jeździe(o ile warunki pomagały) dobijałem do 17l/100km nadal przy ciut za bogatej mieszance, lecz już bez przeginania z nią -po prostu lepsza niż za uboga, a biorę pod uwagę fakt, że mogę trafić na "ubogi gaz" :mrgreen:
Znam przypadek, gdzie auto identyczne z moim "spalało" 30L gazu na setkę. Po interwencji w szczelność dolotu spalanie spadło...o połowę, a auto przestało śmierdzieć jak filtr gazowy.
Osiągi wzrosły co oczywiste....Nawet przez moment wina nie była skierowana w 2ee.
A to przecież auta 1320-1400 kilogramowe, o bardziej paliwożernym napędzie i o większej pojemności niż B3
Proponuję się zastanowić wpierw nad modyfikacją/swapem, bo jak mamy usterki to warto zerknąć, czy nie da się ich usunąć tanio i łatwo zamiast zmieniać od razu gaźnik. Auta z 2ee palą normalne, adekwatne do pojemności i rodzaju instalacji(regulacji, doboru) ilości LPG. Sam gaźnik to zresztą niemal monowtrysk -ale zamiast wtryskiwacza mamy zespoły wykonawcze i...blebleble.
Swap? Tak -czy na inny gaźnik, czy na monowtrysk(bo i tak się to robi), lecz nie motywujmy tego zużyciem LPG jak z przykładu w pierwszym poście, bo jest on doskonałym przykładem awarii, a nie niedoskonałości 2ee..... Że o "nabraniu chęci do życia" nie wspomnę.
Auto ze sprawnym gaźnikiem 2ee, prawidłowo dobraną/wyregulowaną instalację LPG ma niewzruszone wolne obroty, zaiwania jak należy, pali rozsądnie itp. itd.
Wybaczcie to nieco OT. Nie mogłem się powstrzymać -ktoś się wpakuje w wymianę gaźnika, bo pali mu dużo LPG, a potem okaże się, że np. jakaś uszczelka padła/została przycięta/coś źle poskładano, bądź(co wręcz zabawne) gaźnik ledwo się kolektora trzyma poprzez starą, spękaną i dziurawą gumę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
A nie szkodzi. Jak ktoś mądrze pisze to warto poczytać.Wybaczcie to nieco OT.
W zamyśle jest tak - Gaźnik chodzi na LPG ładnie a na benzynie nie bangla. I tu już nawet nie patrząc na spalanie LPG tylko Pb - przy gaźniku Weber proponowanym przy ekonomicznej jeździe spalanie faktycznie spadnie. Ale przy agresywnej jeździe ten sam silnik spala przeszło trzy razy tyle co przy gaźniku 2ee czy też Keihin.miron72 pisze:ktoś się wpakuje w wymianę gaźnika, bo pali mu dużo LPG, a potem okaże się, że np. jakaś uszczelka padła/została przycięta/coś źle poskładano,
Co do mocowania gaźnika do kolektora - podstawa powinna być zrobiona z aluminium - polerowanego i odpowiednio przygotowanego, a miedzy podstawą a gaźnikiem uszczelka jest PAPIEROWA - jakoś trzeba sobie radzić jak nie reza.miron72 pisze:potem okaże się, że np. jakaś uszczelka padła/została przycięta/coś źle poskładano, bądź(co wręcz zabawne) gaźnik ledwo się kolektora trzyma poprzez starą, spękaną i dziurawą gumę
Jest kilka plusów i minusów zmiany gaźnika na weberowski z fiata.
Plusy:
- prostota konstrukcji,
- przy ekonomicznej jeździe (nie znane mi pojęcie. ) niższe spalanie,
- docelowa moc przy tej samej pojemności silnika ok 87-90KM.
Minusy:
- Przy agresywnej jeździe naprawdę zje tyle ile mu zalejesz,
- Problemy z LPG - instalacje trzeba przekładać z Poldka lub Fiaciora,
- Problem z obudową filtra powietrza przy jeździe na LPG - Do benzynki można coś zmodzić z obudowy dla 2ee lub Keihina, dla LPG powinien być raczej Fiatowski - ale gaźnik jest troszkę za wysoki i tu jest poroblem - klepać maskę?
Ja sam jak znajdzie się za grosze taki gaźnik to spróbuję to zrezać i zobaczyć jak to chodzi, chociaż nie wiem, czy będę to zostawiał na stałe. Słyszałem opinie, że silnik traci na żywotności a u mnie przy przebiegu 333k km niewiele już tego żywotu mu zostało.
Chodziło mi o mocowanie 2ee. Już kilka osób u mnie było(a ze trzy jak dobrze pamiętam) Mercedesami z 2ee "super sprawnymi i zadbanymi", co jednak "nie wiem co mu jest ale szarpie silnik, na zimnym gaśnie ciągle" itp. itd.spaykee pisze:Co do mocowania gaźnika do kolektora - podstawa powinna być zrobiona z aluminium
Kładę rękę na "talerzu" obudowy filtra, silnik pracuje, cisnę lewo-prawo, przód tył z wyczuciem i...mam chęć kolesia pacnąć w baniak :mrgreen: -silnik zaczyna szarpać, przerywać, gaśnie czasem...Ale nie -gaźnik to on ma cycuś glancuś :roll: .
Tylko guma wygląda jak stara harmonia....
Wiesz dobrze czym jest taka utrata podciśnienia dla gaźnika.
- przy ekonomicznej jeździe (nie znane mi pojęcie. ) niższe spalanie,
Ile bym nie jeździł -jeżdżę z frajdą, a to wyklucza ekonomię hehe. Oczywiście normalne zużycie paliwa świadczy pośrednio o regulacji/stanie silnika.
Zdaje się, że u Kolegów od Golfa czytałem o pomyśle wykorzystania gaźnika Weber jako miksera(umownie miksera -chodzi o dyszę bardziej) zarazem. Jest to możliwe -mój ojciec nawet zaczął to robić chyba z 8 lat temu ale auto sprzedałem zanim....Ciekawość pozostała -jakby to banglało? <czapa>ale gaźnik jest troszkę za wysoki i tu jest poroblem - klepać maskę?
Inny pomysł -BLOS. Polecam zdecydowanie. Dolot można wtedy jakoś pokiełbasić(o rany -dwa dni siedziałem przy KE-jetcie. Nie chciałem stożka, choć benzyna to już trup, a nie chciałem też pękającej od naprężeń gumy...chyba wyszło).
Teraz czeka mnie montaż BLOS do 2ee. Problemem jest "opór BLOSa w kontekście małego przepływu powietrza przy niskich prędkościach obrotowych silnika" :lol:
Odpowiedź to potrzymanie przepustnicy(nawet podobno były takie BLOSy fabrycznie) -już mam w głowie projekty ale zaziębienie... :cry: . No i znowu -nie chcę stożka. W w124 zresztą pod maską wyglądałby wyjątkowo błazeńsko IMO.
Widzę, że masz tę samą chorobę co ja -poszukam i puszczę Ci na PW moje rezy przy 2ee z LPG to padniesz :lol: . Np. rozwiązałem problem szarpania na benie przy mikserze od2550-3500rpm(o podsysaniu uprzednio paliwa lawinowo przy zwiększonym vacum nie wspomnę -jak V8 hihi)Ja sam jak znajdzie się za grosze taki gaźnik to spróbuję to zrezać
Eeeee tam. Władcy pierścieni robią większe przebiegi . Moje B3 ma szacunkowo blisko 600(fakt -ASB mu nieco pomogło wyżyć), większość z LPG, ciśnienia na garczkach ~10, panewki....są? Jak tak to ich nie słychać. Oleju mu nawet nie muszę dolewać ale niestety KE-jet padł, ktoś mi to dłubnął myśląc, że to jego wina i...tak zostałoa u mnie przy przebiegu 333k km niewiele już tego żywotu mu zostało.
Moderację proszę pokornie o możliwie niski wymiar kary -poniosło mnie z tym OT :oops:
BTW -z tym zyskiem mocy po swapie gaźnika...ma ktoś może jakieś pomiary? Choćby drogowe -niekoniecznie z hamowni. Chyba nic takiego nie widziałem, a ciekawość jaka jest każdy wie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
A to już stary temat jak świat. :mrgreen: Gaźnik może być cacy ale jak łapie lewe powietrze toi skacze i faluje jak mu się podoba.miron72 pisze:Wiesz dobrze czym jest taka utrata podciśnienia dla gaźnika.
No i frajdę chodzi. Mi móje b3 aktualnie łyka 12-13lpg - i nie ma znaczenia czy trasa czy miasto. Stale tyle ssie.regulacji/stanie silnika.
No BLOS to jest pewne wyjście, ale przecież nie zmieniamy tego gaźnika po to, by go później zagazować. Zamysł jest taki, by ładnie chodził na Pb, a potem można coś zrezać na lpg.Inny pomysł -BLOS. Polecam zdecydowanie. Dolot można wtedy jakoś pokiełbasić(o rany -dwa dni siedziałem przy KE-jetcie. Nie chciałem stożka, choć benzyna to już trup, a nie chciałem też pękającej od naprężeń gumy...chyba wyszło).
Teraz czeka mnie montaż BLOS do 2ee. Problemem jest "opór BLOSa w kontekście małego przepływu powietrza przy niskich prędkościach obrotowych silnika" :lol:
Odpowiedź to potrzymanie przepustnicy(nawet podobno były takie BLOSy fabrycznie) -już mam w głowie projekty ale zaziębienie... :cry: . No i znowu -nie chcę stożka. W w124 zresztą pod maską wyglądałby wyjątkowo błazeńsko IMO.
A chętnie bym zobaczył co tam ciekawego. 8-)miron72 pisze:Widzę, że masz tę samą chorobę co ja -poszukam i puszczę Ci na PW moje rezy przy 2ee z LPG to padniesz :lol:
No u mnie jedynie popychacze muszę wymienić - raz wysrało mi olej (podwójna uszczelka przy filtrze oleju) - przejechałem ok 1,5km jak srało olejem no i zaczęło chodzić troszkę jak dieselek - słychać jak sobie pukają. I to by było na tyle. A gaźnik? Zrobi się cieplej to spróbuję odratować Keihina.,miron72 pisze:Eeeee tam. Władcy pierścieni robią większe przebiegi . Moje B3 ma szacunkowo blisko 600(fakt -ASB mu nieco pomogło wyżyć), większość z LPG, ciśnienia na garczkach ~10, panewki....są? Jak tak to ich nie słychać. Oleju mu nawet nie muszę dolewać ale niestety KE-jet padł, ktoś mi to dłubnął myśląc, że to jego wina i...tak zostało
Pisałeś o problemie z LPG . Ale zgoda -celem swapa jest odzyskanie stanu "auto normalnie jeżdżące na gaźniku", potem....reszta.spaykee pisze:No BLOS to jest pewne wyjście, ale przecież nie zmieniamy tego gaźnika po to, by go później zagazować. Zamysł jest taki, by ładnie chodził na Pb, a potem można coś zrezać na lpg.
Czy takie ciekawe to nie wiem pewno, ale że masz to na PW to już bardziejA chętnie bym zobaczył co tam ciekawego. 8-)
Miałem dość specyficzny pomysł -monowtrysk zamiast 2ee w moim MB. Tylko po co? Zachowują się w zasadzie tak samo/bardzo podobnie. Ale to byłby fajny mariaż -silnik Mercedes, wtrysk do VW/Audi(myślałem o tym od C4 2.0). Gdzieś w sieci jest jakoby opis rezanka 2ee--->>Bosch Mono-Motronic ale ja nie widziałem.
zamiana
witam was nie zastanawiałbym się drugi raz na zamianę w mojego pierburga włożyłem 500 zł chętnych proszę o zakup tego gaźnika oddam za 250 z nową podstawą wszystko śliczne i czyściutkie a chodził jak chodził w komplecie mikser i regulacja czyli kruciak ci co myślą o regulacji proszę bardzo! możecie go sobie kupić i się męczyć ja teraz mam niezawodne auto
ekonomiczne i bardzo szybkie zapraszam chętnych mogą sobie popatrzeć i pozłuchać wycia weberka na własne uszy jeszcze jedno nie uwieżycie zostałem posądzony o plagiat chcę byście wiedzieli o tym pierwsi oto text gościa: Witam.
Szanowny kolego zostałeś oskarżony o przywłaszczenie sobie pmysłu przerobienia gaźnika. Prosiłbym Cię o ustosunkowanie się do tego oskarżenia.
Pozdrawiam Kokolino1 a to moja odpowiedź -------->Witam nazywaj to sobie jak chcesz ale? mam 45lat i jak do charta montowałem gaźniki k16 czy do syreny z etz 250? 3 sztuki czy amale zamiast pegazy do wuesek ? to pewnie ciebie jeszcze na świecie nie było - poza tym? jest pewien problem co ci ukradłem? zdjęcie? gaźnik? auto? słucham , dla mnie to żenada co widziałem na forach - wspornik linki gazu z blaszki od montowania radia czy zmieści się oryginalny czepek od filtra czy nie montowanie filtrów od fso? no? słucham co ci ukradłem ? wydaje mi się że sam opracowałem konstrukcję adapteru
jak się przyjżysz? to śruby mam wklejone m8 od strony gaźnika, na dodatek materiał taki pewnie nie występuje w twoim pomyśle pozatym zrobiłem adapter linki gazu na to nie wpadł nikt..... jeszcze jedno zmieściłem mikser pomiędzy gaźnik a adapter filtra powietrza teraz proszę o zażuty ,,,, jeszcze jedno twoie zażuty zamieszczę na forum audi pozdrawiam wszystkich zainteresowanych broda pozdrawiam
ekonomiczne i bardzo szybkie zapraszam chętnych mogą sobie popatrzeć i pozłuchać wycia weberka na własne uszy jeszcze jedno nie uwieżycie zostałem posądzony o plagiat chcę byście wiedzieli o tym pierwsi oto text gościa: Witam.
Szanowny kolego zostałeś oskarżony o przywłaszczenie sobie pmysłu przerobienia gaźnika. Prosiłbym Cię o ustosunkowanie się do tego oskarżenia.
Pozdrawiam Kokolino1 a to moja odpowiedź -------->Witam nazywaj to sobie jak chcesz ale? mam 45lat i jak do charta montowałem gaźniki k16 czy do syreny z etz 250? 3 sztuki czy amale zamiast pegazy do wuesek ? to pewnie ciebie jeszcze na świecie nie było - poza tym? jest pewien problem co ci ukradłem? zdjęcie? gaźnik? auto? słucham , dla mnie to żenada co widziałem na forach - wspornik linki gazu z blaszki od montowania radia czy zmieści się oryginalny czepek od filtra czy nie montowanie filtrów od fso? no? słucham co ci ukradłem ? wydaje mi się że sam opracowałem konstrukcję adapteru
jak się przyjżysz? to śruby mam wklejone m8 od strony gaźnika, na dodatek materiał taki pewnie nie występuje w twoim pomyśle pozatym zrobiłem adapter linki gazu na to nie wpadł nikt..... jeszcze jedno zmieściłem mikser pomiędzy gaźnik a adapter filtra powietrza teraz proszę o zażuty ,,,, jeszcze jedno twoie zażuty zamieszczę na forum audi pozdrawiam wszystkich zainteresowanych broda pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Witam, to ja kilka postów wyżej zamieściłem kilka linków do zbliżonego tematu z innego fora - konkretnie z fora klubu VW GOLF.PL. Po przeczytaniu i obejrzeniu zdjęć w Twoim temacie widać ogromne podobieństwa - i trzeba zauważyć, że temat na forum Golfa został poruszony parę lat temu.nie uwieżycie zostałem posądzony o plagiat chcę byście wiedzieli o tym pierwsi oto text gościa: Witam.
Szanowny kolego zostałeś oskarżony o przywłaszczenie sobie pmysłu przerobienia gaźnika. Prosiłbym Cię o ustosunkowanie się do tego oskarżenia.
Pozdrawiam Kokolino1 a to moja odpowiedź -------->Witam nazywaj to sobie jak chcesz ale? mam 45lat i jak do charta montowałem gaźniki k16 czy do syreny z etz 250? 3 sztuki czy amale zamiast pegazy do wuesek ? to pewnie ciebie jeszcze na świecie nie było - poza tym? jest pewien problem co ci ukradłem? zdjęcie? gaźnik? auto? słucham , dla mnie to żenada co widziałem na forach - wspornik linki gazu z blaszki od montowania radia czy zmieści się oryginalny czepek od filtra czy nie montowanie filtrów od fso? no? słucham co ci ukradłem ? wydaje mi się że sam opracowałem konstrukcję adapteru
jak się przyjżysz? to śruby mam wklejone m8 od strony gaźnika, na dodatek materiał taki pewnie nie występuje w twoim pomyśle pozatym zrobiłem adapter linki gazu na to nie wpadł nikt..... jeszcze jedno zmieściłem mikser pomiędzy gaźnik a adapter filtra powietrza teraz proszę o zażuty ,,,, jeszcze jedno twoie zażuty zamieszczę na forum audi pozdrawiam wszystkich
Nie oskarżam Ciebie o plagiat, jedynie zaznaczyłemn, że to już było. Fakt - nigdy nie był ten temat poruszany na forum Audi80 stąd ludzie mogą myśleć, że to Twój pomysł. Ale moim zdaniem jedynie skorzystałeś z czyjegoś pomysłu - pochwalam to, bo pomysł naprawdę zacny, ale nie można pisać, że był to własny pomysł.
Pozdrawiam.