Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z wykonaniem adaptacji

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 2.6 ABC] Problem z wykonaniem adaptacji

Post autor: flgmnft » 18 sty 2010, 14:25

Witam
Panowie mam taki problem, ostatnio mechanik wymienial mi uszczelke pod glowica prawa, w zwiazku z tym musial zdjac kolektor dolotowy. Samochodzik hula az milo ale wolne obroty mam na poziomi 1100-1200. Nie moge sie podlaczyc VAG'iem do kompa aby zrobic mu adaptacje. Uzywam interfejsu na USB, oraz programow VAG COM 311-2, VAG COM 409-1 oraz Polski VAG 4.9 dołączony byl razem z interfejsem. ABS mi fajnie diagnozuje w VAG COM ale do silnika podlaczyc sie nie chce. Ewentualnie powiedzcie mi co mam zrobic aby obroty wrocily do normy. Samochod jezdzi normalnie, oprocz obrotow mu nic nie dolega.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 14:56 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 18 sty 2010, 14:36

nie podłączysz się vag comem do tej v6 :-( siwusek pisał gdzieś tam jakim programem się uda, już nie pamiętam

adaptację zrób normalnie, czyli odłącz aku na 30 minut, zapal zimny silnik i niech chodzi na wolnych obrotach do włączenia wentylatorów, potem zgaś silnik. Zapal ponownie obroty powinny spaść do 800 obr/min.

Jeśli tak nie jest sprawdź czy masz wszystkie czujniki podpięte jak należy, bo mogło się mechanikowi niechcący wypiąć, jak zdejmował kolektor, tam z tyłu za kolektorem. U mnie po odpięciu trzymał ponad 2 tyś obr. po zapięciu obroty prawidłowe.

Najlepiej to od razu sprawdź czy czujniki są zapięte ;-)

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 18 sty 2010, 14:48

Faktycznie cos kiedys mi sie obilo o oczy na forum ze jest problem z ABC, maja jakies "smieszne" sterowniki. Ale Sprawdze nawet zaraz tzn teraz jest cieply. Ale do 17 powinien ostygnac:) dzieki wielkie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 sty 2010, 15:15

Problem jest ze sterownikami Hitachi maja je 2,6 i chyba 2,8

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 18 sty 2010, 15:28

Ale one wszystkie były robione na Hiatchi. Jaki jest z nimi problem?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 18 sty 2010, 15:28

Skuciok pisze:nie podłączysz się vag comem do tej v6 :-( siwusek pisał gdzieś tam jakim programem się uda, już nie pamiętam
Nazywa się to KTS i jest to wynalazek Boscha.
flgmnft pisze:ABC, maja jakies "smieszne" sterowniki
Hitachi.
Skuciok pisze:Jeśli tak nie jest sprawdź czy masz wszystkie czujniki podpięte jak należy
I czy jakiś wężyk podciśnienia nie leży luzem, silnik jeśli łapie "lewe" powietrze podnosi obroty.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 19 sty 2010, 15:42

Dzis to nic nie pomoglo, silnik byl zimny, zagrzalem go odpalajac, nie dodawalem gazu. Wentylatory sie wlaczyly no i zgasilem. Odpalilem i jest dalej tak samo. Wiec jutro przejrze caly dolot. Na pewno czegos nie podlaczyl.

[ Dodano: 2010-01-19, 15:42 ]
Dzis sie zabralem za sprawdzenie szczelnosci dolotu. No i znalazlem, wtryskiwacz 6 cylindra byl zle wlozony, tzn on wchodzi w taka tulejke i ta tulejka dopiero w kolektor dolotowy. Problem polegal na tym ze on nie do konca dobrze "siadl" w kolektorze, wyjolem listwe wtryskowa, oringi przesmarowalem odrobina wazeliny technicznej i wsadzilem wszystko na miejsce. Odpalilem obroty po chwili spadly do ok 750-850. Nie sprawdzalem dokladnie na klimatroniku ale cos w tych granicach. Tak nawiasem mowiac koles ktory robil mi uszczelke pod glowica spartolil sprawe, ostatni raz tam oddalem samochod. Jeszcze dzis na domiar zlego urwala mi sie klamka od klapy, widac niunia nie chce zebym ja sprzedawal :-?

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 10 maja 2011, 20:19

A na przyszłość dla wszystkich poszukujących informacji na temat podpiecia sie vagiem do tego silnika (2.6 ABC) , ten silnik i te sterowniki lacza sie elegancko tylko potrzebuja fejsa z Linia K badz k+l , ale tylko i wylacznie na fejsie na rs 232, bez zadnego kombinowania i zwierania linii K z L. Sa to starsze sterowniki i wymagaja fizycznego połączenia przez port szeregowy. Do pewnego czasu sam probowałem łaczyć sie z tym sterownikiem za pomoca kabla typu USB-OBDII i na 10 połaczen 2 razy mi sie udalo teraz kupilem Viakena na linii K i rs232 i nie ma najmniejszych problemow z polaczeniem.

PETER281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2012, 22:05

Post autor: PETER281 » 04 kwie 2013, 20:47

@rimas
Witam
Proszę o pomocz zakupiłem Audi 80 Cabrio rok 94 2,6l silnik ABC i za cholerę nie ummie się
wpiąć w ECU ale pod ABS tak posiadam ODB interface z KKL linia z wejściami
RS232 firmy Viaken stary laptop z windosem 98 moja prośbą jest jake ustawienia masz w programie Vag Kom ze się wpinasz w ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl