[80 B3 1.8 PM] Silnik PM. Jaki wtrysk paliwa
[80 B3 1.8 PM] Silnik PM. Jaki wtrysk paliwa
Witam!
Mam pytanie. Jak mogę sprawdzić, jaki mam wtrysk paliwa? Moje auto: Audi B3, 1.8S, 90KM, silnik PM? Szukałem w sieci i znalazłem, że do tych silników wkładali wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic. I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
Mam pytanie. Jak mogę sprawdzić, jaki mam wtrysk paliwa? Moje auto: Audi B3, 1.8S, 90KM, silnik PM? Szukałem w sieci i znalazłem, że do tych silników wkładali wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic. I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 13:38 przez Morgoth, łącznie zmieniany 1 raz.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Dokładnie jak pisze WOJTEK26, jest jeden centralny wtryskiwacz, zwany mono-motronic, a jaki masz filtr powietrza, okrągły?jeśli tak to masz motronic, a jeśli prostokątny w lewym rogu to jetronic
Ten typ silnika jest bardzo podatny na założenie instalacji gazowej mam taki sam PM i tez planuje założyć LPG byłem w serwisie i powoli będę sie za to zabierał....
Morgoth pisze:I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.
Ten typ silnika jest bardzo podatny na założenie instalacji gazowej mam taki sam PM i tez planuje założyć LPG byłem w serwisie i powoli będę sie za to zabierał....
Witam kolego mam taki silniczek na jednopunktcie (okragly filtr) nie sttety nie powiem Ci jaka mam instalacje LPG ale silniczek chodzi super spalanie miasto do 11 l gazu po za miastem nie wiem bo nie mialem okazji jeszcze bo mam ja dwa miesiace czyt AUDI ale czytalem ze nawet 8/9 w tych granicach tak czy siak sie oplaca pozdrawiam )
W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.
Silniki PM z końca produkcji tj.'91 były już na Mono-Motronicu. Kolega w swojej PM ma właśnie taki system, anyway autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.czarekj pisze:W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.
Jak bedą sterowniki to są to dwie małe puszki bez wyjścia na komputer a regulacja polega na podłączeniu wskaźniczka do prostokątnej kostki i obserwowaniu diódek. Je żeli bedziesz miał komputer sterujący jest on większy i jest tan wyjście na podłączenie sie komputera regulacja polega na podłączeniu sie z komputerem zew czyli PC i za pomocą programu do danej instalacji montażysta reguluje całą instalacje czyli:
1. ustawia skład mieszanki
2. reguluje min i max otawrcie silniczka krokowego
3. reg czas zwłoki na zmiane sygnału Lambda
4. obroty przy których nastąpi przełączenie
Po wykonanej regulacji powinien ci dać wydruk z analizatora spalin na benzynie i po założeniu instalacji na gazie. Jezeli trafisz do takiego zakłady to bedziesz zadowolny z instalcji. Ale sie rozpisałem ale to mój konik instalacje gazowe :mrgreen:
1. ustawia skład mieszanki
2. reguluje min i max otawrcie silniczka krokowego
3. reg czas zwłoki na zmiane sygnału Lambda
4. obroty przy których nastąpi przełączenie
Po wykonanej regulacji powinien ci dać wydruk z analizatora spalin na benzynie i po założeniu instalacji na gazie. Jezeli trafisz do takiego zakłady to bedziesz zadowolny z instalcji. Ale sie rozpisałem ale to mój konik instalacje gazowe :mrgreen:
Dzieki za pomoc!
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Jak kolega wyżej napisał - ECU to komputer sterujący pracą silnika na benzynie.Morgoth pisze:Dzieki za pomoc!
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Ustawienie emulacji na "odłączoną" (ewentualnie "brak", w zależności od komputera) oznacza, że podczas pracy na gazie sygnał z sondy nie jest podawany do komputera benzynowego, komputer przyjmuje wartość średnią z góry zaprogramowaną i tym samym nie rozwalają się mapy kompa benzynowego.