[TDI] Swap na 1.9 TDI
i chlopaki ze świetokrzyskiegogrinch pisze:Tak jak zrobił to chmielu i robi mrozoo i za to dla nich wielki szacunek
Edit Frano:
Koniec OT. Wrócmy do wątku Compi.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 19:35 przez Słonik, łącznie zmieniany 1 raz.
jesli chcesz to moge napisac ci co potrzebujesz.
podchodzisz do tematu dosc rozsadnie i mozliwe ze podejmniesz sie ryzyka wadzenia tdi
odpowiedz mi tylko na jedno pytanie skoro u ciebie w firmie robia swapy czemu nie moga zrobic tobie lub ty nie mozesz zrobic tego sam??
1. zakup silnika i skrzyni musisz w liczyc w budzet
2.hamulce s2 plus tarcza i klocek w zupelnosci da rade robienie cegos wiecej mija sie z celem i strasznie podnosi koszty.
3. zawieszenie w compi jest oki!!!! ewentualnie mozesz wsadzic b6 ale to przesada.
ja mialem w avancie hamulce s2 i b6 plus h&r na autostradzie dawalo zajebiscie rade ale po miescie to tragedia tuz przed kradzieza wrocilem do ori sprezyn plus b6 i bylo w sam raz.
compi jes twarde ale wlasciwie mozna tylko na tyl wsadzic taki sam stabilizator jak jest z przodu.
grinch
dzieki za slowa uznania ale nie jest to nic tak wielkiego i skomplikowanego.!!
ale za bronka dzieki
podchodzisz do tematu dosc rozsadnie i mozliwe ze podejmniesz sie ryzyka wadzenia tdi
odpowiedz mi tylko na jedno pytanie skoro u ciebie w firmie robia swapy czemu nie moga zrobic tobie lub ty nie mozesz zrobic tego sam??
1. zakup silnika i skrzyni musisz w liczyc w budzet
2.hamulce s2 plus tarcza i klocek w zupelnosci da rade robienie cegos wiecej mija sie z celem i strasznie podnosi koszty.
3. zawieszenie w compi jest oki!!!! ewentualnie mozesz wsadzic b6 ale to przesada.
ja mialem w avancie hamulce s2 i b6 plus h&r na autostradzie dawalo zajebiscie rade ale po miescie to tragedia tuz przed kradzieza wrocilem do ori sprezyn plus b6 i bylo w sam raz.
compi jes twarde ale wlasciwie mozna tylko na tyl wsadzic taki sam stabilizator jak jest z przodu.
grinch
dzieki za slowa uznania ale nie jest to nic tak wielkiego i skomplikowanego.!!
ale za bronka dzieki
FranoF1 jak już mamy taki temat to z czystej ciekawości zapytam o sprawę 1.8T. Jak wygląda wsadzenie tego silnika, dużo rzeźby? Kolejna sprawa to skrzynia do wersji quattro B4 podpasuje z A4 quattro P&P czy również rzeźba?
Co do ceny swapa. Wiadomo, że za flaszkę się tego nie zrobi, ale te tutaj przedstawiane kosmiczne. Myślę, że lepiej uderzyć np. do chmiel25, który zrobiłby to na pewno w dobrej cenie. O ile ma czas i ochotę. Bo doświadczenie już jest.
Co do ceny swapa. Wiadomo, że za flaszkę się tego nie zrobi, ale te tutaj przedstawiane kosmiczne. Myślę, że lepiej uderzyć np. do chmiel25, który zrobiłby to na pewno w dobrej cenie. O ile ma czas i ochotę. Bo doświadczenie już jest.
Cena swapa jest plynna i zalezna od stopnia zmian przy swapie ilosci przerobek , jak rowniez cen zakupu poszczegolnych rzeczy potrzebnych w trakcie. sam koszt wsadzenia 1.8 t to okolo 1tys pln w warsztacie bo to poprostu wymiana silnika.
cena zalezy tez jaka mamy baze i jaki silnik wkladamy.
Ja uwazam ze rozsadna cena za kompletny swap TDI PD lub 1.8T jest kwota 10tys.
wtedy mamy mozliwosc spokojnej i bez stresowej roboty. w trakcie zawsze cos wychodzi.
bez zmiany skrzyni mozna odjac okolo 2,5tys.
jesli potrzeba moge zrobic liste co potrzeba do wsadzenia tdi i skrzyni 6 gang.
Gornik ja swapa moge zrobic jak doba bedzie miala 48 godzin niestety pracuje i mam rodzine i dom i na to juz mi czasu brakuje. jak robilem Avant to wziolem dwa tygodnie urlopu bo inaczej nie dalbym rady czasowo. moge sluzyc wiedza i pomoca jak rowniez moge doradzic co wybrac najlepiej zeby byc zadowolonym z efektow i nakladow.
pozdrawiam.
cena zalezy tez jaka mamy baze i jaki silnik wkladamy.
Ja uwazam ze rozsadna cena za kompletny swap TDI PD lub 1.8T jest kwota 10tys.
wtedy mamy mozliwosc spokojnej i bez stresowej roboty. w trakcie zawsze cos wychodzi.
bez zmiany skrzyni mozna odjac okolo 2,5tys.
jesli potrzeba moge zrobic liste co potrzeba do wsadzenia tdi i skrzyni 6 gang.
Gornik ja swapa moge zrobic jak doba bedzie miala 48 godzin niestety pracuje i mam rodzine i dom i na to juz mi czasu brakuje. jak robilem Avant to wziolem dwa tygodnie urlopu bo inaczej nie dalbym rady czasowo. moge sluzyc wiedza i pomoca jak rowniez moge doradzic co wybrac najlepiej zeby byc zadowolonym z efektow i nakladow.
pozdrawiam.
Rozumiem Tomek. Jedno co mnie boli to bałagan jaki jest pod maską po swapie w większości przypadków. Gdyby było to zrobione schludnie to jest sens. Jak dla mnie jeśli coś takiego kiedyś się wydarzy to widzę jedną opcję na to, a mianowicie zakup anglika. Z auta wyciągasz skrzynię i motor, a resztę sprzedajesz. Masz pewność co do stanu podzespołów, nic Ci nie zabraknie (wiązka powinna pasować?) z gratów i finansowo na pewno najmniej zaboli po kieszeni.
Jeśli możesz wypisz od A do Z co potrzeba do swapa. Chyba nie ma różnicy czy to jednostka TDI(PD) czy 1.8T.
Jeśli możesz wypisz od A do Z co potrzeba do swapa. Chyba nie ma różnicy czy to jednostka TDI(PD) czy 1.8T.
PD avf,awx,avb[wersje wzdluzne, o ajm nie wspominam bo to porazka]:
-silnik z osprzetem [turbo, uklad n75, altek, wspomaganie, kompresor(moze byc bez niego), bardzo przydatna jest ori wiazka z silnikiem + skrzynka bezpiecznikow, ori łapy, pompki,]
-ECU edc15 ze zdjetym immo
-pompa paliwa PD do baku
-pedal gazu z PD [6pinowy]
-przeplywka AVF/AWX
-mapsensor, najlepiej od ARL
-gniazdo żenskie OBDII
Jesli chodzi o AVF to jesli byl spiety z automatem, to przed zakupem trzeba sie upewnic co do wyjscia walu do skrzyni[były 2 wały]. Bo jesli bedzie plaskie to nie zalozymy sprzegla, ma byc stożkowate;)
-silnik z osprzetem [turbo, uklad n75, altek, wspomaganie, kompresor(moze byc bez niego), bardzo przydatna jest ori wiazka z silnikiem + skrzynka bezpiecznikow, ori łapy, pompki,]
-ECU edc15 ze zdjetym immo
-pompa paliwa PD do baku
-pedal gazu z PD [6pinowy]
-przeplywka AVF/AWX
-mapsensor, najlepiej od ARL
-gniazdo żenskie OBDII
Jesli chodzi o AVF to jesli byl spiety z automatem, to przed zakupem trzeba sie upewnic co do wyjscia walu do skrzyni[były 2 wały]. Bo jesli bedzie plaskie to nie zalozymy sprzegla, ma byc stożkowate;)
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, 10:26 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiazke z anglika trzeba przerobic a konkretnie przedluzyc bo silnik jest tak samo ale komputer z wiazka to lustrzane odbicie .gornik pisze:(wiązka powinna pasować?)
Roznica jest znaczna jesli chodzi o PD lub 1,8T, w przypadku PD musisz zmienic skrzynie chyba ze masakrycznie krotkie biegi i vmax146kmh ci nie przeszkadza;), do 1,8T skrzynia zostaje. Roznie sie sprawa ma jesli chodzi o mocowanie silnika do ramy, trzeba zastosowac inne lapy w zaleznosci od wybranego silnika.
Podstawa to kupic silnik ustawiony wzdłóżnie wtedy masz najmniej komplikacji po drodze i nie wpakowac sie w jakias malo spotykana wersje PD lub 1,8T.
-------------------
Nie mieszajmy klekotow z turbo benzyna bo tylko balagan sie zrobi nic wiecej.
wiazka od anglika jest najlepsza bo metr dluzsza od europejskiej i latwiej ja wsadzic do kabiny. sterownik jest na wiazce od silnika co upraszcza podlacznie.
mroozo napisal prawie wszystko moge tylko dodac:
-ic mondeo tdci lub tuningowy caly aluminiowy i zderzak od s2 jak ktos nie ma
-weze do ic.
- flansze i do turbo i troche rurek
- obudowa filtra b4 tdi
do wsadzenia skrzyni 6 gang wazne zeby przelozenie glowne sie zgadzalo
zawsze mozna kupic skrzynie i dobrac most bo sa tanie.
poloski b4 tdi
wybierak kompletny od passata lub a4 po
jak cos jeszcze mi sie przypomni to napisze
mroozo napisal prawie wszystko moge tylko dodac:
-ic mondeo tdci lub tuningowy caly aluminiowy i zderzak od s2 jak ktos nie ma
-weze do ic.
- flansze i do turbo i troche rurek
- obudowa filtra b4 tdi
do wsadzenia skrzyni 6 gang wazne zeby przelozenie glowne sie zgadzalo
zawsze mozna kupic skrzynie i dobrac most bo sa tanie.
poloski b4 tdi
wybierak kompletny od passata lub a4 po
jak cos jeszcze mi sie przypomni to napisze
Może dodam jeszcze coś od siebie w kwestii cen za swapy. W zacytowanej mojej odpowiedzi ująłem to zbyt ogólnie. Dolna granica to prosty swap bez liczenia części, a górna, to pakiet z zakupem wszystkiego przez swapera To tak żeby nie wyszło, że cena jest z kosmosu.
No może jeszcze nawiąże do OT, który popsuł ten topic. Mój Tato chciał Audi A6 quattro TDI...znając temat, kupiłem mu najlepsze quattro i największe wnętrze...czyli Passata B5. I zapewniam wszystkich, którzy nie są tego pewni czym jeździli...ten napęd jest stały i jak najbardziej związany z tym co siedzi pod A6.
No może jeszcze nawiąże do OT, który popsuł ten topic. Mój Tato chciał Audi A6 quattro TDI...znając temat, kupiłem mu najlepsze quattro i największe wnętrze...czyli Passata B5. I zapewniam wszystkich, którzy nie są tego pewni czym jeździli...ten napęd jest stały i jak najbardziej związany z tym co siedzi pod A6.
kefir passatowi blizej do a4 bo ta sama plyta podlogowa a a6 jest wieksze jednak.
jesli chodzi o naped to sa tylko dwa rodzaje
1. silniki wzdluzne skrzynia z torsenem (staly naped) wystepuje w audi a4, a6,a8,oczywiscie wszystkie audi 80,90,100,200, v8
passat b2 (sledz czy jak mu tam)b5 ,b5fl, phaeton, skoda superb bodajze do 2006r
2. siniki poprzeczne dolaczany naped tylnej osi (sprzeglo wieloplytkowe HALDEX)audi a3, ,golf , bora octavia ,passat b6 .
na tyle wiedzy konczmy ot.
z cena swapa nalezy uwazac i miec wczesniej na sucho zrobiony plan i budzet i dodac 30%
i powiedzmy ze bedzie ok.
jesli chodzi o naped to sa tylko dwa rodzaje
1. silniki wzdluzne skrzynia z torsenem (staly naped) wystepuje w audi a4, a6,a8,oczywiscie wszystkie audi 80,90,100,200, v8
passat b2 (sledz czy jak mu tam)b5 ,b5fl, phaeton, skoda superb bodajze do 2006r
2. siniki poprzeczne dolaczany naped tylnej osi (sprzeglo wieloplytkowe HALDEX)audi a3, ,golf , bora octavia ,passat b6 .
na tyle wiedzy konczmy ot.
z cena swapa nalezy uwazac i miec wczesniej na sucho zrobiony plan i budzet i dodac 30%
i powiedzmy ze bedzie ok.
audi/passat B2 ma stały nepęd ale na blokadach nie na Torsenie.chmiel25 pisze:kefir passatowi blizej do a4 bo ta sama plyta podlogowa a a6 jest wieksze jednak.
jesli chodzi o naped to sa tylko dwa rodzaje
1. silniki wzdluzne skrzynia z torsenem (staly naped) wystepuje w audi a4, a6,a8,oczywiscie wszystkie audi 80,90,100,200, v8
passat b2 (sledz czy jak mu tam)b5 ,b5fl, phaeton, skoda superb bodajze do 2006r
2. siniki poprzeczne dolaczany naped tylnej osi (sprzeglo wieloplytkowe HALDEX)audi a3, ,golf , bora octavia ,passat b6 .
na tyle wiedzy konczmy ot.
z cena swapa nalezy uwazac i miec wczesniej na sucho zrobiony plan i budzet i dodac 30%
i powiedzmy ze bedzie ok.
Ponownie proszę modów o wydzielenie rozmowy o napędach.
Nikomu nie bede stawial flaszki, bede chcial zrobic SWAP-a to zrobie nie bede chcial to nie zrobie interesuja mnie koszty i dostepnosc firm dlatego sie zglosilem o pomoc poniewaz jak juz pisalem wielokrotnie nie mieszkam w PL i nie znam mechaniki na tyle zeby zrobic to sam. W najgorszym przypadku zrobie remont silnika w maju, w najlepszym bedzie Swap.
Rozmawialem z paroma goru w sprawach samochodow i Audi i odradzaja mi SWAP-a nie ze wzgledu na kosztu ale ze wzgledu na zachowanie orginalnosci samochodu, i jest pomysl na zakup A4 z 04 roku i modzenie jej, a Compi zostawic w spokoju, jaka podejme decyzje jeszcze nie wiem.
Narazie dziekuje wszystkim za pomoc w szukaniu firm i elementach ktore trzeba wymienic.
Rozmawialem z paroma goru w sprawach samochodow i Audi i odradzaja mi SWAP-a nie ze wzgledu na kosztu ale ze wzgledu na zachowanie orginalnosci samochodu, i jest pomysl na zakup A4 z 04 roku i modzenie jej, a Compi zostawic w spokoju, jaka podejme decyzje jeszcze nie wiem.
Narazie dziekuje wszystkim za pomoc w szukaniu firm i elementach ktore trzeba wymienic.