[V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą
Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.
Dokładnie tak samo u mnie się dzieje dziś rozmawiałem z kolegą który ma audi A6 C4 2.6 i u niego cały czas trzyma 90 stopni. Kupiłem teraz korek do zbiorniczka wyrównawczego bo wydaje mi się ze przewody trochę za mocno puchną a i od nowości nie wymieniany może to coś da.kokolino1 pisze: Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Ja niedawno jak śmigałem miałem temperaturę w okolicach 50 stopni ale climatronic był cały czas na HI i tempo też spacerowe około 80 km/h.
Po wyłączeniu climatronika temperatura rosła ale szyby zaczęły zamarzać także nie sprawdziłem czy do 90 stopni by doleciało.
Co do mojego termostatu i czujników to prawdopodobnie wszystko zdrowe niedawno vag-owałem i nic nie wypluło wiatraki włączają się tak jak powinny, a co do termostatu to za węże nie łapałem to dokładnie nie powiem. Na postoju grzeje wszystko normalnie.
Po wyłączeniu climatronika temperatura rosła ale szyby zaczęły zamarzać także nie sprawdziłem czy do 90 stopni by doleciało.
Co do mojego termostatu i czujników to prawdopodobnie wszystko zdrowe niedawno vag-owałem i nic nie wypluło wiatraki włączają się tak jak powinny, a co do termostatu to za węże nie łapałem to dokładnie nie powiem. Na postoju grzeje wszystko normalnie.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Miesiąc: listopad
Podłączony vag
Temperatura w czasie jazdy na trasie 81*C, po wjechaniu do miasta wskoczyło na chwilę 84*C, otworzył się termostat i spadło na 81*C.
Silnik pracuje na postoju w garażu temperatura 93*C załącza się wentylator (I bieg) temperatura spada do 91*C , wentylator się wyłącza i tak w koło macieju.
Podłączony vag
Temperatura w czasie jazdy na trasie 81*C, po wjechaniu do miasta wskoczyło na chwilę 84*C, otworzył się termostat i spadło na 81*C.
Silnik pracuje na postoju w garażu temperatura 93*C załącza się wentylator (I bieg) temperatura spada do 91*C , wentylator się wyłącza i tak w koło macieju.
Witam,
Piszę w tym wątku bo mam problem z temperatura a dokladniej z ciagle dzialajacym wiatrakiem w silniku 2,8 V6 AAH. Wiatrak dziala caly czas ( co jakis czas wylacza sie i spowrotem wlacza) na odpalonym aucie chociaz temperatura jaka wskazuje jest ok 60-70* Sprawdzajac po kodach klimatronica temeratura jaka wskazuje to 90* Czemu bardziej wierzyc temu co wyswietla klimatronic czy wskazaniu na liczniku?
Wiem ze na pewno mam zawieszony termostat ale on nie ma wplywu na zalaczanie wiatraka. Gdy odpina sie czujnik wiatrak dalej dziala
Auto bylo podpiete pod VAGa i nie wykazalo zadnych bledow. Jutro sprawdzone beda przekazniki. Moze macie jakis pomysl co moglo sie stac?
Pozdrawiam
Piszę w tym wątku bo mam problem z temperatura a dokladniej z ciagle dzialajacym wiatrakiem w silniku 2,8 V6 AAH. Wiatrak dziala caly czas ( co jakis czas wylacza sie i spowrotem wlacza) na odpalonym aucie chociaz temperatura jaka wskazuje jest ok 60-70* Sprawdzajac po kodach klimatronica temeratura jaka wskazuje to 90* Czemu bardziej wierzyc temu co wyswietla klimatronic czy wskazaniu na liczniku?
Wiem ze na pewno mam zawieszony termostat ale on nie ma wplywu na zalaczanie wiatraka. Gdy odpina sie czujnik wiatrak dalej dziala
Auto bylo podpiete pod VAGa i nie wykazalo zadnych bledow. Jutro sprawdzone beda przekazniki. Moze macie jakis pomysl co moglo sie stac?
Pozdrawiam
Podobne objawy.
U mnie na wskaźniku w czasie jazdy temp. waha się od 78-87 st. C.
Na klimatroniku jest już wtedy 90. Gdy zatrzymam się na światłach temp. rośnie do 90 i zatrzymuje się na tym poziomie ,ale już jak ruszam to spada do poziomu takiego jak wyżej.
Problem częściowo usunięty poprzez długie odpowietrzanie układu (około 2 godzin) i w tej chwili na wskaźniku w czasie jazdy jest 87 st. C.
U mnie na wskaźniku w czasie jazdy temp. waha się od 78-87 st. C.
Na klimatroniku jest już wtedy 90. Gdy zatrzymam się na światłach temp. rośnie do 90 i zatrzymuje się na tym poziomie ,ale już jak ruszam to spada do poziomu takiego jak wyżej.
Problem częściowo usunięty poprzez długie odpowietrzanie układu (około 2 godzin) i w tej chwili na wskaźniku w czasie jazdy jest 87 st. C.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z tym klimatronic-iem to bym nie był taki pewny. Nie wiem jak u was ale ja wystarczy że włącze zapłon na zimnym silniku i zostawie tak na jakis czas to na klimatronic-u i tak nalicza temp. Kiedyś po jakiś 15 minutach postoju na włączonym zapłonie po nocy jak spr. temperaturę to normalnie było 90* a na silniku mozna było wodę na kostki lodu mrozić.
niewiem co macie nie tak z ta temperatura ale u mnie pokazuje na trasie 90 w miescie dochodzi do ok 95 i właczaja sie wentylatory czasem tylko ale to sporadycznie wskazówka niepokazuje nic tzn wcale sie nie podniesie ale to tylko do chwili kiedy załacza sie wentylatory pozniej jest juz ok w wskazania mam tak jak wyzej dodam jeszcze ze niemam płyty pod silnikiem
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Sprawdziłem termostat i otwiera się idealnie na 87*C, wymieniłem jeszcze czujnik 2 pinowy teraz temperaturę pokazuje (na vag-u) w trasie 84*C, a po zwolnieniu ( ok 60 -70 km/h) wskazuje 87*C, a na postoju wchodzi na 90*C. Zauważyłem że jak obroty silnika są większe niż 2000 rpm to z nawiewów leci gorące powietrze że aż parzy, a poniżej tych obrotów leci takie dobrze ciepłe ( ale nie parzy).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 gru 2010, 14:01
Re: [V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą
kokolino1 pisze:Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-12-19, 23:34 ]
kokolino1, kolego pomoz wlcze z tym od roku juz 4 termostaty wymienilem i po kilku dniach problem powraca,a stare termostaty sprawdzam i działaja...