Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2010, 10:32

jastom pisze:Za co odpowiada EGR, gdzie jest i czy po jego "odślepieniu" sa jakies skutki uboczne???
EGR odpowiada za recyrkulację spalin .Innymi słowy :część spalin jest kierowana spowrotem do dolotu . A że spaliny są ciepłe to i silnik się trochę szybciej nagrzeje .EGR kieruje spaliny do dolotu nie przez cały czas a w zasadzie tylko przez kilka minut na biegu jałowym .A co do "odślepienia "jak piszesz to najpierw byś go musiał zaślepić bo fabrycznie nie jest zaślepiony.Skutki uboczne niezaślepionego EGR to niestety zasyfiony osadem dolot w skrajnych przypadkach jest go tyle że skutecznie zatrzymuje dopływ odpowiedniej ilości powietrza dla silnika .Dlatego wszyscy zaślepiają EGR

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 17 sty 2010, 23:36

Co do EGR, to czy przy przytkanym, a co za tym idzie mniejszym dopływie powietrza możliwe jest, że silnik nie przepalałby podanej dawki paliwa i przez to więcej go łykał?
Tak tylko pytam kontrolnie czy to możliwe. Ja chyba mam nie zaślepiony, może jak będzie chwilę cieplej, to rozkręcę to badziewie. Czy coś da się przy okazji przeczyścić?

Wracając do podgrzewania płynu, to znalazłem owe 3 świece, o których była mowa w tym temacie. Jeszcze ich nie sprawdziłem, ale są, więc silnik tym bardzie szybciej powinien łapać temp. Może jednak jest złe wskazanie na tablicy, choć jak wspomniałem raczej silnik się wolno mimo wszystko nagrzewa.
Póki co zatkałem tak mniej wiecej pół, może więcej chłodnicy i tak pomogę mu w złapaniu temperatury ;-)

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 18 sty 2010, 19:13

Witam dołącze sie do tematu też z tym walcze AAZ silnk 1.9 TD
TEmperatura 70 stopni po przejechaniu 30 km i nie da sie wiekszej uzyskac?
Termostat sparwdzalem silnik rozgrzewa się pierwszy chłodniac aziman niby wszytsko OK ,ale czemu taka niska temp. ...może w zimę ma tak byc ???
albo wlaniety wskaznik temp. wiem ,że od paliwa przeklamuje...
Prosze o poradę ;))]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 sty 2010, 19:26

jeśli termostat jest ok i nie przepuszcza to pozostaje czujnik który daje wskazania na wskaźnik oraz sam wskaźnik...czujnik masz w króćcu za silnikiem od strony szyby.wymień ten czujnik a jak będzie pokazywał tak samo jak twój to zwróć go do sklepu <ok> możesz też zmierzyć miernikiem rezystancje i porównać ze wskazaniami na wskaźniku...

[ Dodano: 2010-01-18, 19:27 ]
może w zimę ma tak byc ???
nie na pewno nie... <ok> dolny wąż od chłodnicy rozumiem że tez masz zimny...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 20:54 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2010, 20:09

Kyjo#81 pisze:Termostat sparwdzalem silnik rozgrzewa się pierwszy chłodniac aziman niby wszytsko OK
Dolny wąż ma być zimny do temp .otwarcia termostatu czyli ok 87st.i coś ok.tego powinno być na blacie .Jeżeli dolny wąż jest wyczuwalnie nawet letni przed osiągnięciem tej temp.to na 100%termostat otwiera się zbyt wcześnie.Na chłodnicy się nie sprawdza tylko na dolnym wężu najlepiej najbliżej termostatu.

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 18 sty 2010, 20:37

ok, sprawdzę na dolnym wężu - Dzieki
cos jest nei tak napewno ;) 70 st to troche za mało :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 sty 2010, 20:57

zapomniał bym jeszcze o jednym.jeśli przekłamuje ci wskaźnik paliwa to może być wina stabilizatora albo płytki w liczniku np zimne luty mogą być winne...na twoim miejscu jeśli termostat nie puszcza wyjął bym licznik,wymienił stabilizator (w uproszczeniu to mały czarny plastikowy kwadrat z trzema nóżkami przykręcony z tyłu licznika) i posprawdzał ścieżki i luty.no i coś mi się wydaje że to będzie przyczyna twoich problemów...

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 18 sty 2010, 21:39

tez mi sie wydaje że to jest wina wskazników ;) jeszcze posprawdzam na wężach tak jak kolega MUNIOR radzi.
Jeszli dobrze zrozumialem to podczas nagrzewania silnika waz nie moze byc ciepły

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 sty 2010, 22:10

dolny wąż musi być zimny do momentu otwarcia termostatu czyli do momentu gdy płyn chłodniczy w małym obiegu osiągnie ok 87 stopni...jesli robi sie ciepły wcześniej to termostat przepuszcza...ale w twoim przypadku coś mi się wydaje że to wina albo płytki zegarów albo stabilizatora...

bogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2008, 15:50

Post autor: bogus » 19 sty 2010, 14:01

Dam wam taka rade moze to znacie ale jesli chodzi o termostat. Przed kazdą wymiana termostatu na nowy, bierzemy nowy zakupiony termostat wkladamy do jakiegos pojemnika wkladamy do zlewu i powoli polewamy go ciepla woda i tak stopniowo do temperatury az nam sie otworzy, jesli ktos ma termometr na wysokie temperatury np. do 150/celsjusza to jescze lepiej, bedziesz mial pewnosc przy jakiej temp. sie otwiera, jest to prosta medoda a jednoczesnie masz pewnosc ze zakupiony termostat jest dobry i bez sensu nie wymieniasz ich bez ustanku. Jesli chodzi o jakosc towarow w naszych sklepach mozna by miec do nich wielkie zastrzezenia ale nie mamy na to wplywu, wielkie firmy kupuja towar i pakuja w swoje opakowania to sie praktykuje od dawna, jak np. sworznie met. gumowe lemfordera zakupione w jednym ze sklepow gdzie byly szlifierka zeszlifowane znaki towarowe, zeby nie mieli nie przyjemnosci ze strony....... , dlatego proste sposoby czasem sa dobre azeby nie narazic sie na nie potrzebna prace i zbedny wydatek kasy, dlatego istnieja takie fora jak te gdzie normalny czlowiek moze dowiedziec sie czegos o swoim samochodzie i naprawidz go bez zbednych wielkich kosztow, lecz nie wszytsko da sie samemu zrobic. Ja uwazam w tej sprawie ze to wina termostatu dlatego ze on nie pozwala sie dogrzac samochodowi, napewno jest on caly czas otwarty i dlaego nie moze dogrzeac samochodu ukladu chlodzacego.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2010, 15:37

dobra rada ale do tego potrzebny j3est garnek,termometr no i termostat.wodę gotujemy i widzimy przy jakiej temp termostat się otwiera a przy jakiej zamyka... u kolegi Kyjo#81 wydaje mi się że nie będzie winy termostat zwłaszcza że drugi wskaźnik tez przekłamuje...

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 19 sty 2010, 16:13

posprawdzalem dzisiaj z rana
po przejechaniu 4km praca silnka około 10 min. skontrolowalem chłodnice oraz wąz dolny gumowy . BYLY zimne - silnik juz nabieral temperatury był cieply w kabinie ciepelko juz lecialo. WSKAZNIK pokazywal wtedy okolo 50 - 60 st.

A po przejechaniu 20 km juz byl rozgrzany do 70 st. TErmostat sie otworzyl chłodnica była goraca. Czyli termostat moim zdaniem OK.
przy tej temp. 70 st juz tak zostaje chocbym nie wiem ile przejechal. ;))

Wskaznik cos szwankuje.....
dodam, że od paliwa pokazuje jedna kreskę po czym z przejechanymi km, nie ubywa z tej kreski tylko momentalnie np po przejchaniu 200km w tym przypadku wskakuje od razu na czerwoną kreskę po cym lubi sobie znowu wrocic n ata kreskę :) mysle ze ten od temp. dziala tez jak chce;)) co o tym myslicie??/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2010, 16:25

wskaźnik od paliwa zachowuje się dziwnie.u mnie też nie spada równomiernie tylko raz za czas zeskoczy trochę niżej ale nigdy nie wzrasta tak jak u ciebie no i dzieje się tak tylko jak idzie od full bo przy rezerwie zachowuje się normalnie... więc trzy możliwości: albo czujnik dający wskazania na wskaźnik, albo stabilizator jeśli przekłamuje też drugi wskaźnik albo sam wskaźnik może być winny... ja bym sprawdził najpierw ten czujnik.albo bym zmierzył rezystancje miernikiem albo podmienił z jakimś innym...

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 19 sty 2010, 16:39

ale termostat OK ?
czyli jeden pkt juz wykluczony.
Teraz szczegółowo posprawdzam wskazniki . Dzieki

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2010, 17:22

najpierw sprawdź sobie czujnik bo z tym jest mniej roboty.nie trzeba nic rozbierać tylko wyciągasz wtyczkę przykładasz miernik i już masz wynik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl