[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Kompresor G60 od Corrado
- GhostRacer
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
- Lokalizacja: Wałbrzych
[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Kompresor G60 od Corrado
Witam mam takie pytanie ?
Posiadam silnik od VW Corrado 1,8 G60 ze sprawnym kompresorem i intercoler. Chciałbym wsadzić sam kompresor G60i ic do mojego Audi 80 2,3 Cabrio. I tu mam problem. Bo nie wiem czy to mi się opłaci.
Czy jeżeli podłącze kompresor G60 i ic z corka do silnika Audi 2,3 to czy on wytrzyma taki przyrost mocy. I ile można zyskać koników na takiej operacji. Znajomy mechanik powiedział mi że silnik powinien wytrzymać ten zabieg lecz nie wie ile czasu, ale zapewnia mnie że te silniki sa żywotne i wytrzymałe. Pomocy bo nie wiem czy mam sie za to brać czy odpuścić.
Posiadam silnik od VW Corrado 1,8 G60 ze sprawnym kompresorem i intercoler. Chciałbym wsadzić sam kompresor G60i ic do mojego Audi 80 2,3 Cabrio. I tu mam problem. Bo nie wiem czy to mi się opłaci.
Czy jeżeli podłącze kompresor G60 i ic z corka do silnika Audi 2,3 to czy on wytrzyma taki przyrost mocy. I ile można zyskać koników na takiej operacji. Znajomy mechanik powiedział mi że silnik powinien wytrzymać ten zabieg lecz nie wie ile czasu, ale zapewnia mnie że te silniki sa żywotne i wytrzymałe. Pomocy bo nie wiem czy mam sie za to brać czy odpuścić.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 14:04 przez GhostRacer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tuning i opłacalność ? Zapomnij!
silnik wytrzyma. Kilka pytań tylko - jakie ciśnienie daje kompresor ? Skąd weźmiesz napęd do niego? Jak podlejesz paliwem silnik bo z samego powietrza moc się nie bierze ? Orurowanie kto będzie robił i czy już wiesz jak je poprowadzić? I wreszcie - czy policzyłeś ile mocy będzie miało teoretycznie auto po zamontowaniu? Bo może lepiej kupić cabrio v6 ?
silnik wytrzyma. Kilka pytań tylko - jakie ciśnienie daje kompresor ? Skąd weźmiesz napęd do niego? Jak podlejesz paliwem silnik bo z samego powietrza moc się nie bierze ? Orurowanie kto będzie robił i czy już wiesz jak je poprowadzić? I wreszcie - czy policzyłeś ile mocy będzie miało teoretycznie auto po zamontowaniu? Bo może lepiej kupić cabrio v6 ?
- vwkasG40
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 gru 2009, 23:33
- Lokalizacja: Wrocław / Dolnyśląsk
- Kontakt:
G60 dmucha ok. 0,7 bara a potrafi do 1,2 zależy od kółka
kompresor napędzany mechanicznie czyli z wału na pasku
więc dmucha od zera praktycznie
im większe obroty silnika tym większe obroty kompresora to więcej ciśnienia
silnik wytrzyma ale uszczelka albo będizesz musiał zrobić metalową aby deko odprężyć silnik albo może być sytuacja ze tłoki spłyną chyba że bedziesz je chłodził olejem lub też większą mieszanką paliwa
moc nie wzrośnie więcej jak 50 KM
przerobienie napędu to pikuś ja bym się bardziej zastanowił jak ty wsadzisz (zamontujesz i osadzisz)i upchasz G
moim zdaniem gra nie warta świeczki wydasz ok 3000-4000 zł lekkko
w G60 masz Digifanta(podatnego) który steruje tą całą elektroniką a w audi komputer ma ograniczoną możliwość
kompresor napędzany mechanicznie czyli z wału na pasku
więc dmucha od zera praktycznie
im większe obroty silnika tym większe obroty kompresora to więcej ciśnienia
silnik wytrzyma ale uszczelka albo będizesz musiał zrobić metalową aby deko odprężyć silnik albo może być sytuacja ze tłoki spłyną chyba że bedziesz je chłodził olejem lub też większą mieszanką paliwa
moc nie wzrośnie więcej jak 50 KM
przerobienie napędu to pikuś ja bym się bardziej zastanowił jak ty wsadzisz (zamontujesz i osadzisz)i upchasz G
moim zdaniem gra nie warta świeczki wydasz ok 3000-4000 zł lekkko
w G60 masz Digifanta(podatnego) który steruje tą całą elektroniką a w audi komputer ma ograniczoną możliwość
- GhostRacer
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 paź 2009, 15:28
- Lokalizacja: Wałbrzych
Mam całe corrado G60. a jak bym wymienił komputer z audi na ten z corrado to mogło by to zdać egzamin czy raczej nie będzie działać poprawnie ? Pytam bo nie chce w pewnym momencie stanąć z robotą w miejscu. Co do upchnięcia kompresora to mam już pewien pomysł lecz nie wiem jak będzie z elektroniką. A 50 kucy to już jest coś + moje 136 daje 186 km i niezłe osiągi na momencie jeszcze trochę zyska. Tylko jak to zrobić nie dużym kosztem Musze jeszcze sprawdzić czy G60 wejdzie mi na 100% i wymyślić jakieś ciekawe mocowanie. Z tą uszczelka metalową to nie będzie problemu tylko napisz mi czy to ma być uszczelka pod klawiature czy pod głowice.
:shock: prawde mowiac nie wiem jakim silnikiem jest G60 ale watpie ze to wtrysk mechaniczny, wiec zmana kompa nic nie da, w dodatku komp wogole pewnie nie bedzie pasowal do gniazda. Moze lepiej pomyśleć na zmiana całego silnika.
Kolego nie obraź się ale wydaje mi sie że nie masz za bardzo wiedzy na temat silników wiec życze duzego powodzenia w projekcie<ok>
Co do tematu to pownienien być on w dziale tuning mechaniczny i tam go przenosze.
Kolego nie obraź się ale wydaje mi sie że nie masz za bardzo wiedzy na temat silników wiec życze duzego powodzenia w projekcie<ok>
Co do tematu to pownienien być on w dziale tuning mechaniczny i tam go przenosze.
podzielam opinie spiczi zdabadz najpierw wiedze w temacie utorbiania silnikow.
pomysl ciekawy tylko za wiele przerobek. prosciej bedzie wsadzic 2.2 t 10v i taniej niz dolozyc kompresor. na poczatek pomysl jak zmienic mechaniczny wtrysk na wielopunktowy.
wtey bedziesz mogl regulowac dawke paliwa wraz ze wzrostem cisnienia doladowania.
zreszta jest naprawde duzo znakow zapytania przy takiej modyfikacji.
z tego co pamietam 2.3 ng nie posiada natrysku na denka tlokow.
pomysl ciekawy tylko za wiele przerobek. prosciej bedzie wsadzic 2.2 t 10v i taniej niz dolozyc kompresor. na poczatek pomysl jak zmienic mechaniczny wtrysk na wielopunktowy.
wtey bedziesz mogl regulowac dawke paliwa wraz ze wzrostem cisnienia doladowania.
zreszta jest naprawde duzo znakow zapytania przy takiej modyfikacji.
z tego co pamietam 2.3 ng nie posiada natrysku na denka tlokow.
dołożenie kompresora nie jest złym pomysłem, jednak o większych mocach musisz zapomnieć ze względu na to, że wtrysku mechanicznego nie wysterujesz. Może zostać tak jak jest bo NG i tak jest nieźle podlane. Ciśnienie zapodaj 0,4-0,5b tak jak ma w serii MC i będzie ok. Powinieneś uzyskać w ten sposób ok 170KM czyli już przyjemnie. 0,6b to już ryzyko, ale chyba bym się pokusił Adaptacja kompa z g60? Niestety nie da rady, jeden z wyraźniejszych powodów to to, że g60 ma o jeden cylinder mniej poza tym nie miałoby to sensu, nic by nie dało. NG ma natrysk na denka tłoków. Masz pojęcie czy nie, jeśli się za to zabierzesz to napewno troche tego pojęcia zyskasz, ostrzegam tylko, że to nie będzie łatwa sprawa.
pzdr
pzdr
spiczi pisze::shock: prawde mowiac nie wiem jakim silnikiem jest G60 ale watpie ze to wtrysk mechaniczny, wiec zmana kompa nic nie da, w dodatku komp wogole pewnie nie bedzie pasowal do gniazda. Moze lepiej pomyśleć na zmiana całego silnika.
vwkasG40 pisze: w G60 masz Digifanta(podatnego) który steruje tą całą elektroniką a w audi komputer ma ograniczoną możliwość