Zacznę od opisu problemu:
Dwa dni temu wsiadam sobie rano do auta i jadąc do pracy zauważyłem że lewy kierunkowskaz mruga znacznie słabiej niż prawy (zarówno na wskaźnikach, jak i te zewnętrzne). Po kilku minutach przestały działać obydwa kierunkowskazy, oraz światła awaryjne. Podczas zamykania i otwierania samochodu świeciły tylko prawe kierunkowskazy (jest założony alarm).
Moja diagnoza była prosta, zwarcie gdzieś w obwodach lewego kierunkowskazu.
Podczas zamykania i otwierania drzwi z pilota świeciły tylko prawe kierunki gdyż z lewych przepalił się bezpiecznik ( dodatkowy w instalacji alarmu). Wymiana na nowy i znów po uzbrojeniu alarmu spalony.
Sprawdziłem żarówki - dobre, z wypiętymi też palił się bezpiecznik.
Okazało się że przez zwarcie nadpaliła się ścieżka w przekaźniku 21, naprawiłem. Wypiąłem centralkę alarmu żeby wykluczyć jego awarię. Problem nadal ten sam. Prawy mruga dobrze, lewy słabo. Wypiąłem przycisk od świateł awaryjnych - bez zmian. Wypiąłem zegary - bez zmian.
Dodam iż sprawdzając omomierzem styki tylnej żarówki (obydwie lewe żarówki wypięte) wskazuje on około 20 omów, czyli jakieś niepełne zwarcie..... Wypiąłem więc wtyczkę złącza brązowego pod kierownicą. Tym razem omomierz podpięty w tym samym miejscu pokazuje rozwarcie. Czyli kabel między tyłem, a podszybiem OK.
Było natomiast zwarcie między dalszą częścią (czyli ta która idzie do pojąka), a masą - znów te 20 omów.
Wypiąłem więc złącza z tyłu pająka - bez zmian.
Odciąłem ten kabel przy wtyczce i pająku (czarny z białym), następnie zmostkowałem innym - kierunki nie działały (!!!????).
Poddałem się. Naprawiłem ucięty kabel, wszystko popodłączałem, włączam kierunkowskaz, wszystko działa ok !!!!
Dziś rano jadąc do pracy scenariusz ten sam. Lewy mruga słabiej, w końcu przestają mrugać obydwa, bezpiecznik przy alarmie pali się przy zamykaniu auta.
Więc znów na tym mrozie zabrałem się za to ........... auto.
Zrobiłem test. wypiąłem gniazdo od pająka przy kierownicy. Wypiąłem przekaźnik 21, mostkując zaciski 49 i 49a (czyli kierunki powinny świecić ciagle, a nie mrugać). Na złączu do pająka zmostkowałem wyjście 49a oraz R. Prawy kierunek ładnie świeci. Zmostkowałem wyjście 49a z L, przepalił się bezpiecznik w skrzynce pod maską. Kto zgadnie jaki?
S15 (25A) czyli z tego co widzę w książce bezpiecznik od wentylatora chłodnicy, piszecie na forum że też od żarówek kierunków, ale tego w mojej książce nie widzę ("obsługa i naprawa Audi 80" taka niebieska).
Wymieniłem na nowy powtórzyłem czynność, znów to samo - czyli nie przypadek.
Dodam jeszcze że teraz kierunki w ogóle nie działają, może przekaźnik 21 się zawiesił, podczas włączania kierunku w obojętnie jaką stronę słuchać z niego tylko jedno cyknięcie.
Cała instalacja nie wygląda na to by ktoś w niej grzebał - poza zamontowanie alarmu.
Czy macie jakiś pomysł ????
Ja już nie wiem co z tym szrotem zrobić:)
Aha próbowałem też odłączać zarówki lewych postojówek - bez zmian.
- Strona główna Audi 80/90 - Forum Techniczne Elektryka i elektromechanika Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
[B4 1,9 TDI 1Z] Lewy kierunkowskaz, bardzo dziwne zachowanie
Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy