[b4 ABT LPG] Pedal gazu podchodzi i twardnieje.
[b4 ABT LPG] Pedal gazu podchodzi i twardnieje.
Czasem gdy przeciagne auto (pokrece do 4-5k rpm) pedal gazu podchodzi do góry (mocno zmienjsza sie luz na lince i bierze wysoko oraz robi sie twardszy) pojezdze chwile i pedal opada spowrotem i jest ok. W aucie oczywiscie wystepuje problem ze auto czasem samo dodaje sobie gazu, jest to dosc czesty problem w tym silniku i zdazylem do niego przywyknac. Wymiana niebieskiego czujnika temperatury i nastawnika przepustnicy nic nie zmienila. Moze problem powoduje czujnik polozenia przepustnicy TPS ? Jak podpinalem interfejs nie zauwazylem problemów z TPSem napiecie ladnie sie zmienialo liniowo. Moze warto zrobic logi dynamiczne ?
Opisywane problemy wystepuja przy zasilaniu LPG, na benzynie nie testowalem. Instalka 2 generacji ale wywalony silnik krokowy sterujacy dawka i zalozony zwykly register.
Opisywane problemy wystepuja przy zasilaniu LPG, na benzynie nie testowalem. Instalka 2 generacji ale wywalony silnik krokowy sterujacy dawka i zalozony zwykly register.
NIe odpinalem sterownika od gazu, zloze krokowca spowrotem tylko musze wymienic sonde, nowa ktora kupile okazala sie byc uszkodzona i pojechala do reklamacji.marko pisze:A czy po wywaleniu krokowca odpiąłeś sterownik do gazu ?
Bo wygląda na to , że komputer od benzyny podwyższa obroty z jakiegoś powodu . Załóżmy , że widzi ubogą mieszankę więc może próbować otworzyć przepustnice lub dodać troche benzyny ??
Obroty silnika sie nie podnosza, tylko pedal twardnieje i podchodzi do gory obroty zostaja na swoim poziomie.
maciek889 pisze:Zrób reset ECU i adaptacje i pojeździj tylko na benzynie. Może masz źle ustawioną emulację sondy na gazie?
Sprawdź mikrostyk od puszczonego pedału gazu.
Jak kupilem auto to emulacja byla ustawiona na przebieg, ja zmienilem na masa albo odlaczony, juz nie pamietam.
A gdzie jest mikrostyk od pedalu gazu ?
W ABT nie ma takiego mikrostyku to nie np 2.3 NG zeby ten przełącznik wystepował.maciek889 pisze:Sprawdź mikrostyk od puszczonego pedału gazu.
Jedynie TPS jest dla ECU czujnikiem określającym czy pedał gazu jest wciśniety czy puszczony.
PI7er, sprawdź działanie krokowca, zrób adaptacje przepustnicy (dział warsztat ale VAG potrzebny)
Co do sondy to ją wymien na taka jaka ma być.
Wiesz co mi przyszło do głowy? Bardzo możliwe że się mysle ale skoro piszesz że pedał robi się twardy i się podnosi to może coś z tym przewodem który idzie od serwa hamulca do kolektora. Tam gdzieś na tym wężu jest taki zaworek który puszcza w jedną strone może on nawalil?
Może sie myle ale tak mi coś zaświtało;)
Może sie myle ale tak mi coś zaświtało;)
ale u kolegi PI7er, chodzi o pedał gazu a nie o pedał hamulca.jacekku pisze:Wiesz co mi przyszło do głowy? Bardzo możliwe że się mysle ale skoro piszesz że pedał robi się twardy i się podnosi to może coś z tym przewodem który idzie od serwa hamulca do kolektora. Tam gdzieś na tym wężu jest taki zaworek który puszcza w jedną strone może on nawalil?
Może sie myle ale tak mi coś zaświtało;)
PI7er pisze:Czasem gdy przeciagne auto (pokrece do 4-5k rpm) pedal gazu podchodzi do góry (mocno zmienjsza sie luz na lince i bierze wysoko oraz robi sie twardszy) pojezdze chwile i pedal opada spowrotem i jest ok
tak to prawda. plastikowym przewodemjacekku pisze:serwo jest podłaczone do kolektora
raczej niemozliwe, żeby przez podciśnieniowy przewód wspomagania hamulca pedał gazu twardniał i sam narastał.jacekku pisze:powiedz czy jest to mozliwe.
Wydaje mi się, że problem z pedałem gazu leży po stronie silniczka krokowego lub jego sterowania. Bo to on defakto steruje przepustnicą i "reguluje" luz roboczy na lince oraz podnosi obroty.
Kolega PI7er, pisze ze ma problem z samoczynnym dodawaniem gazu przez samochód -> falujące obroty
Skoro ma TPS i Niebieski czujnik temperatury wymieniony pozostaje sonda lambda lub jej emulacja lub podłączenie z LPG ewentualnie sam silniczek jest jakis trefny.
Emulacja w ABT powinna byc jako MASA
Jeśli dasz PRZEBIEG lub Odłączona moze się rozjezdzać mapa wtrysku.
Inną rzeczą jest sposób ustawienia LPG tzn wiele centralek LPG oferuje różne konfiguracje sond Lambda 0-1V , 1-0V, 0-5V, 5-0V.
Oraz opcję BoschMono która powinna być wybierana przy TPS 4 stykowym gdzie napięcie zmienia się na 2 scieżkach w zaleznosci od kąta otwarcia przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale w innych tematach o ABT jest o nim napisane:widmo pisze:W ABT nie ma takiego mikrostyku to nie np 2.3 NG zeby ten przełącznik wystepował.maciek889 pisze:Sprawdź mikrostyk od puszczonego pedału gazu.
Jedynie TPS jest dla ECU czujnikiem określającym czy pedał gazu jest wciśniety czy puszczony.
https://audi80.pl/b4-abtwchodzenie-s ... t16347.htm
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-jak-ust ... t16116.htm
https://audi80.pl/b4-abt-dostaje-wys ... t16258.htm
Nawet w książce w dziale o monowtrysku jest napisane o wyłączniku biegu jałowego na który rezystancja ma wynosić 0Ω albo ∞Ω czyli on albo off Link
ale jak napisałem w poprzednim poscie w ABT nie wystepuje to jako mikroswitch (tak jak w np 2.3 NG, 2,3 AAR) tylko jest realizowane przez TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, i na podstawie sygnału z TPS ECU określa czy przepustnica jest otwarta czy zamknieta ON lub OFFmaciek889 pisze:Nawet w książce w dziale o monowtrysku jest napisane o wyłączniku biegu jałowego na który rezystancja ma wynosić 0Ω albo ∞Ω