Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0 LPG] nie odpala na zimnie....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wiadziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:57
Lokalizacja: Łódź

[B4 ABT 2.0 LPG] nie odpala na zimnie....

Post autor: wiadziu » 22 sty 2010, 00:57

Witam...
Mój problem polega na tym iż po wymianie spalonej pompki paliwa od 2 dni jedyna metoda na odpalenie auta to polanie parownika gorącą wodą, gdy odpali troszkę muszę pogazowac bo ma wolne obroty i mogę smiało przełączyć na benzyne i zachowuje sie całkiem normalnie podczas jazdy i na biegu jałowym więc pompke wykluczam.
Dodam jeszcze , że przed awaria pompki paliwa nurtował mnie jeszcze jeden problem bo auto przełączało się na LPG dopiero po przejechaniu ok. 5 km. a nie jak dotychczas po przygazowaniu, radząc sobie całkiem nieźle nawet w grudniowe mrozy, łącznie z odpalanniem na LPG gdy z benzyny nie chciało.
Co może być przyczyną ?

bolidxxl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2009, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bolidxxl » 22 sty 2010, 16:56

Słabe ciśnienie paliwa podczas rozruchu?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 sty 2010, 10:12

Głównymi przyczynami takiego zachowania sie silnika moga być alebo rozjechana mapa wtrysku(źel ustawiony, skalibrowany gaz), uszkodzony czujnik temperatury.
Na początek zrobiłbym adaptację ECU i spr. czujnik temperatury silnika ten co steruje ECU. Jak to zrobić jest wszystko opisane na forum.

wiadziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wiadziu » 24 sty 2010, 21:39

.... po przejrzeniu forum często powtarzającym problemem z odpalaniem w zimie był opisywany niebieski czujnik temperatury o którym wspomniał kolega @kokolino1 <piwo> i w moim przypadku wina z odpalaniem leżała po jego stronie....
Sprawdziłem to w ten sposób, ze gdy nie chciał mi odpalić na zimnym silniku wypiąłem ten czujnik i okazało się ze odpalił od pierwszego razu..... ale i tak do końca jeszcze nie wiem czy jest on uszkodzony czy coś tam po prostu nie łączy ponieważ po dwóch dniach odpinania tego czujnika wygląda jak by wszystko powróciło do normy.......
W warsztatach powiadali, ze to wina tej nowej pompki paliwa a okazało się zupełnie co innego :)

Teraz będę chciał jeszcze dojść co może być z tym późnym przełączaniem na LPG bo pomyślałem sobie ze to możne być tez związane z tym czujnikiem ale raczej chyba nie...
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 25 sty 2010, 09:43

wiadziu pisze:Teraz będę chciał jeszcze dojść co może być z tym późnym przełączaniem na LPG bo pomyślałem sobie ze to możne być tez związane z tym czujnikiem ale raczej chyba nie...
Pozdrawiam...
Ja kiedyś miałam taki problem. Nie chciał mi przejść na gaz jak był lekko ciepły silnik dopiero po znacznym rozgrzaniu. Tylko, że ja miałam ustawione przechodzenie na gaz po osiagnieciu danej temperatury nie po przekroczeniu pewnych obrotów. Pojechałam do gazownika podłaczył kompa i stwierdził awarie czujnika temperatury, przestawił przechodzenie na gaz po osiągnieciu 2000 obrotów i było po problemie. Także ten czujnik ma znaczenie przy instalacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl