Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D] Co to za przekaźnik?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 sty 2010, 16:43

Podlaczylem na krotko tak jak kolega marko napisal i nic czekalem ok. 5 min i podgrzewacz nie zrobil sie cieply. Masa od podgrzewacza jest podpieta pod bude wiec powinno dzialac, dodam ze podpinalem bez zaplonu ale to chyba bez znaczenia? Czy moze poprostu za krotko czekalem bo na dworze akurat wtedy bylo -5?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 20 sty 2010, 22:21

A jak myślisz kolego , czy paliwo jest cały czas podgrzewane , nawet jak nie jedziesz ? Przekręć stacyjkę i sprawdź na którym z przewodów pojawi się napięcie . Następnie wyłącz zapłon i na przewód idący bezpośrednio do podgrzewacza podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora i wówczas sprawdź czy podgrzewacz robi się ciepły . Optymalnie by było pomierzyś wielkość prądu płynącego podczas podgrzewania , tylko jak pisałem jest potrzebny amperomierz o dużym zakresie pomiarowym ( minimum 20A)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 21 sty 2010, 19:15

Jutro jak bede mial czas to zrobie tak jak mowiles niestety nie mam dostepu do amperomierza ale chodzi mi glownie o to zeby sprawdzic czy ten podgrzewacz dziala. Ale jesli polaczylem czerwony z zoltym to tak jak bym podal prad z aku na zolty kabel bo przeciez czerwony idzie bezposrednio z aku.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 22 sty 2010, 06:39

Fighter001 pisze: Ale jesli polaczylem czerwony z zoltym to tak jak bym podal prad z aku na zolty kabel bo przeciez czerwony idzie bezposrednio z aku.
Sprawdź wolomierzem lub kontrolką na którym przewodzie masz napięcie :
1. przy wyłączonym zapłonie
2. przy włączonym zapłonie
i podaj wyniki sprawdzenia , będę wtedy wiedział troche więcj na temat tego podłączenia .

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 sty 2010, 12:46

polaczylem czerwony z zoltym na wlaczonym zaplonie i przod podgrzewacza po jakichs 5 min zrobil sie cieply wiec podgrzewacz dziala teraz tylko dokupic ten przekaznik.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 23 sty 2010, 15:41

Czyli działa prawidłowo , tylko włożyć właściwy przekaźnik i po problemie .

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 23 sty 2010, 21:32

Teraz juz wiem dlaczego ktos zamontowal ten podgrzewacz, dzisiaj przy -20 auto nie chcialo jechac bo chyba paliwo w zbiorniku skrzeplo wiec jak najbardziej ten wynalazek trzeba reanimowac. Auto na wolnych chodzi a jak dam gazu to kaszle i gasnie.

Jeszcze takie pytanie czy jak podlacze na krotko ten podgrzewacz to zadnych niespodzianek nie bedzie bo aktualnie nie da sie jechac bo dostaje za malo paliwa.(chyba)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 sty 2010, 22:27

Możesz zaryzykować , gorzej jak padnie akumulator . Skoro ktoś założył przekaźnik , to po to żeby tam był .

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 25 sty 2010, 07:19

Problem lezal po czesci w zamarznietym paliwie bo woda osadzona w filtrze paliwa zamarzla i zmniejszyla sie poj. filtra i dlatego nie dostawal tyle paliwa ile trzeba, po wymianie problem ustapil. Jutro kupie przekaznik i zobacze czy jest roznica.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 25 sty 2010, 08:42

Fighter001 pisze:Problem lezal po czesci w zamarznietym paliwie bo woda osadzona w filtrze paliwa zamarzla i zmniejszyla sie poj. filtra i dlatego nie dostawal tyle paliwa ile trzeba, po wymianie problem ustapil. Jutro kupie przekaznik i zobacze czy jest roznica.
Woda w filtrze paliwa ? No może ale raczej bym stawiał na wytrącona parafinę z ropy a podgrzewacz powinien ten problem załatwić .

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 25 sty 2010, 16:27

W sumie woda z parafina. Wymienilem filtr i nic przejechalem z 10 km i dalej nie jedzie. Nigdzie nie moge dostac tego przekaznika moze ma ktos ori nr tego przekaznika a tutaj fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d4 ... f513d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecb ... 4c55a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/935 ... ada03.html

i ile ten przekaznik moze kosztowac?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sty 2010, 16:40

Fighter001, w mojej okolicy taki przekaźnik można dostać w praktycznie każdym sklepie z częściami samochodowymi. Koszt około 5zł.
Jeśli nigdzie nie znajdziesz to możesz kupić na alledrogo: http://allegro.pl/search.php?string=Prz ... onal_rec=0

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 25 sty 2010, 17:15

Z forda wydlubalem taki oto przekaznik:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15c ... 70c22.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e3 ... 81215.html

nozki ma identycznie ulozone i tym sie kierowalem bo elektryk ze mnie zaden no i budowe tez ma podobna. Czy to moze byc czy szukac w sklepie takiego samego jak ten stary?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sty 2010, 18:18

Powinien działać, tylko martwią mnie elementy wewnątrz (oporniki, kondensatory jakiś czip) możliwe że ten przekaźnik spełniał jakąś funkcję więcej niż tylko przekaźnika (może to jakiś przekaźnik czasowy).
Układ nóżek masz taki sam - podłączasz tak samo jak stary. I zobaczysz czy będzie dobrze działał.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 25 sty 2010, 20:01

To by wskazywało , że jest to zwykły przekaźnik bez elektroniki w środku , cewka i 2 styki . Powinien wystarczyć standardowy przekaźnik samochodowy . Na wszelki wypadek zdejmij obudowę i zrób zdjęcie wnętrza .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl