Koledzy pomocy. Montowalem alarm. Do tego musialem wyjac zegary poniewaz na nimi umiescilem centralke. Po zlozeniu zegarow okazalo sie ze nie dziala podswietlenie talblicy. Nastepnego dnia wyjolem zegary zeby sprawdzic czy podpiolem obie kostki. Obie byly podpiete wiec zabralem sie za bezpieczniki. Sprawdzilem wszystkie po kolei i znalazlem jeden spalony. Wymienilem go, zlozylem zegary, sprawdzilem czy wszystko dziala - bylo ok. Jedyne co mnie zastanowilo to ze gdy wlaczam swiatla przygasa podswietlenie zegarka na desce i dmuchawa bardzo zwalnia. Probowalem zapalic samochod, ale niestety padl mi akumulator wiec wziolem go na noc do domu naladowalem i o 5rano przed praca znioslem do samochodu. Zapalilem i pojechalem do pracy. W pewnym momencie zaczelo smierdziec jak by sie kable palily. Po chwili bylo juz pelno dymu. Okazalo sie ze robi sie tak tylko przy zaswieconnych swiatlach. Po pracy zaczolem szukac tego zwarcia i okazalo sie ze zjaralo sie kilka kabli (na dlugosci 10cm spalila sie izolacja) w tej wiazce co sie spalila jest kabel od swiatel krotkich i postojowych i od lewego kierunku. reszta nie wiem od czego jest. jutro wkleje jakies zdjecie.
moje pytanie : czy da sie wymienic cala wiazke czy musze oklejac po kolei kabelki izolacja? Nie mam narazie warunkow(parking pod blokiem) zeby wyjac caly kokpit i sie temu przyjrzec.
ma Ktos moze fotke jak to wyglada rozkrecone ?
[B3/B4] zwarcie w instalacji
A montując alarm wpinałeś się do kierunków czy do pozycyjnych?(jeżeli to drugie to już wiesz czemu spalił się bezpiecznik).Taką wiązkę na szrocie pewnie dostaniesz,ale ona potem wchodzi chyba w taką grubą wiąchę,sprawdź wtyczkę czy nie wytopiona,jeśli cała to można wymieniać tylko zepsute odcinki kabli,włącznik świateł oczywiście do sprawdzenia-ten z lewej strony.Może ten alarm z ta usterką to przypadkowa zbieżność,może sam fakt grzebania i ruszania wiązek coś uszkodził(w końcu nie młoda ta izolacja) ,ale mój nos coś innego mi podpowiada.
[ Dodano: 2010-01-24, 10:55 ]
[ Dodano: 2010-01-24, 10:55 ]
raczej nie ma takiej potrzeby,dolna półka i obudowa stacyjki ,oraz zegary wystarcząlukiqr pisze:zeby wyjac caly kokpit
Wlasnie wpinalem sie w kierunkowskazy. Zreszta robilem to w wakacje jak podlaczalem centralny zamek, a teraz tylko uciolem przewody i podpiolem sie pod nie. Wine alarmu raczej wykluczam, bo sprawdzilem wszystko dokladnie i nie ma takiej mozliwosci zebym tam spierdzielil cos. sprawdze jeszcze w schowku moze tam, tylko ze narazie zimno jak nie wiem, a niestety nie mam garazu ;[