ja ten problem przerabiałem u siebie wczoraj. aby wyjąć schowek trzeba odkręcić osłonę nad nogami pasażera - 2 śrubki na klucz nr 8, i po zdjęciu tych osłonek ukaże się nam następne 2 śrubki na klucz 8 - odkręcasz je i masz schowek w rękach. Później ukaże ci się wentylator, należy go przekręcić, wcześniej odginając lekko taki dzyndzel co idzie koło wiązki przy łączeniu wentylatora z obudową, i odpiąć kostkę. I masz wentylator w rękach.zawodnik88 pisze:Może wiecie jak wyjąc cały wentylator przez schowek po stronie pasażera czy trzeba zdjąć ten schowek ?
[b3/b4 all]Brak ogrzewania
skoro nie możesz kręcić pokrętłami, to całkiem możliwe, że coś zablokowało Ci mechanizm sterowania albo przy pokrętłach albo bezpośrednio pod obudową, w której znajdują się klapki sterowania nadmuchem. jeśli odkręcisz półkę pod kierownicą, to powinieneś mieć dostęp do mechanizmu znajdującego się pod obudową, w której są klapki.ślepak pisze:hmm a czy przyczyna braku ogrzewania może być to że innej pozycji niz na szyby nie moge ustawic? ani drgnie na inne pozycje....wolałem się nie siłować bo jeszcze bym coś połamał
Marcin proponuje jednak dostać się do klapek bo u szwagra co prawda w lanosie ale tez zamarzły nawiewy i próbował pokrętłami i popękały mocowania linek przy tych klapkach. Wiem że jest mróz ale chyba nie masz innego wyjścia, kto wie sam może spróbuje się tam dostać żeby zobaczyć czy klapka która steruje ciepłe/zimne powietrze wychyla się max w położenie ciepłe bo coś mi się wydaje że chyba nie.
zdajesz sobie sprawę, że żeby się tam dostać, to trzeba zdemontować kokpit, rozebrać kanały i wymontować nagrzewnicę?ysiul pisze:Marcin proponuje jednak dostać się do klapek bo u szwagra co prawda w lanosie ale tez zamarzły nawiewy i próbował pokrętłami i popękały mocowania linek przy tych klapkach. Wiem że jest mróz ale chyba nie masz innego wyjścia, kto wie sam może spróbuje się tam dostać żeby zobaczyć czy klapka która steruje ciepłe/zimne powietrze wychyla się max w położenie ciepłe bo coś mi się wydaje że chyba nie.
gdy zdemontujecie półkę pod kierownicą, to powinno Wam się udać dosięgnąć do plastikowej dźwigienki, która steruje tą klapką ciepło zimno. do tej dźwigienki jest przyczepiona linka od pokrętła ciepło zimno więc jeśli pokręcisz tym pokrętłem, to powinieneś zobaczyć jak ta dźwigienka pracuje.
to przed tym w ogóle warto wymontować pokrętła sterowania nawiewami i sprawdzić czy tam do mechanizmu nic nie wleciało i czy nie blokujeysiul pisze:Sorki źle się wyraziłem miałem na myśli żeby dostać się tam gdzie mówisz ale jak już tam będzie żeby próbować ruszyć delikatnie te klapki za cięgiełka a nie za linki(za panelem sterowania) bo nie daj Boże zamarzły gdzieś i można coś wyrwać
czyli musisz sprawdzić linki i pokrętło nie od klapki ciepło-zimno, tylko od tych klapek, które sterują kierunkiem nawiewu. tu sprawa wygląda trochę inaczej, bo za kierunek nawiewu odpowiadają dwie klapki, a pokrętło sterujące ma zmontowany taki ślimak, który steruje ich wzajemnym ułożeniem. generalnie działa to tak, że jeśli nawiew masz na kratki, z których powietrze wieje na twarz, to pionowa klapka jest otwarta, a gdy przekręcisz pokrętło na następną pozycję (na nogi), to pionowa klapka się zamyka, a klapka umieszczona poziomo idzie do góry i kieruje powietrze na dół. gdy pokrętło ustawisz na szybę, to pionowa klapka pozostaje nadal zamknięta, a klapka pozioma orzesuwa się w dół i kieryje powietrze na szybę.ślepak pisze:pokrętełko od regulacji zimne\ciepłe pracuje na pewno bo słysze nawet różnice w predkości pędu powietrza. Jedynie brak możliwośći zmienienia położenia pokrętła z innego położenia niż na" szybe"grze, czyli rozumiem że te "klapki" sa w okolicy 3 pokreteł?? w tunelu srodkowym na dole od strony grodzi?
koledzy sprawa wygląda tak, próbowałem odpowietrzyć układ wszelkimi możliwymi sposobami a najprościej jest kupić(jeśli się nie ma) wąż od B4 ten z korkiem do odpowietrzania ja dziś taki kupiłem po założeniu przystąpiłem do działania, nie minęło 5min jak układ był odpowietrzony. Wystarczyło wydać 35zł na przewód żeby móc się cieszyć ciepłem. Tak więc polecam jak ktoś ma zwykły przewód to zakupić sobie taki i nie ma problemu z odpowietrzeniem układu. Oczywiście było by to zbyt piękne gdybym powiedział że grzeje mi na wszystkich ustawieniach- otóż nie na nawiewie na szybę dalej jest letnie powietrze ale to już pewnie wina klapek nawiewu