Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - wtryski 216>turbodziura + inne

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - wtryski 216>turbodziura + inne

Post autor: rewolwer » 27 wrz 2009, 20:02

Czy wymiana końcówek wtrysku na 0,216 zmniejszy jakoś turbo dziurę,chodzi mi czy samochód będzie żwawszy od niższych obrotów jak przy oryginalnych końcówkach.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 22:32 przez rewolwer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 27 wrz 2009, 20:47

Jakiekolwiek podkręcanie mocy zawsze zwiększy turbo dziurę,ponieważ moc silnika wzrośnie nieznacznie w zakresie obrotów ,w których turbo jeszcze nie pracuje,za to bardzo wzrośnie kiedy pompuje.
Musiałbyś założyć turbine VNT.
https://audi80.pl/audi-16-td-vnt-vt14861.htm

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 02 paź 2009, 14:38

tokarka606 pisze:Jakiekolwiek podkręcanie mocy zawsze zwiększy turbo dziurę
nie jest tak
rewolwer pisze:Czy wymiana końcówek wtrysku na 0,216 zmniejszy jakoś turbo dziurę,chodzi mi czy samochód będzie żwawszy od niższych obrotów jak przy oryginalnych końcówkach.
różnicy wielkiej nie będzie, hoć spalin na 216 jest więcej !

jak masz w seryjnym TDI turbodziure to auto trzeba zdiagnozowac

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 21 paź 2009, 14:00

Ja dalej drążę temat :mrgreen:
Które wtryski do mojego 1Z '92 na jednosprężynowych.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222672
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251028\
Do tego później zmiana softu. <ok>
do 1Z na seryjnej pompie
które ciśnienia lepiej ustawić 190/300 czy 220/300 ?

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 22 paź 2009, 13:11

widzę Niki20 że zmierzamy w tym samym kierunku :lol: mam teraz dobrą bazę z tego silnika pod wszelkie mody:) i znalazłem już programiste który w miarę rozsądnych pieniądzach może zrobić nam program pod nowe wtryski :mrgreen:

pozdr :evil:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 22 paź 2009, 21:13

A skąd ten programista?? Ja nie wiem czy do Rogala nie pogonię żeby to było tak jak należy i żeby dymu nie było za dużo. <ok>

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 25 sty 2010, 21:58

Niki20 pisze: do 1Z na seryjnej pompie
które ciśnienia lepiej ustawić 190/300 czy 220/300 ?
tez mam dylemat jakie cisnienie lepiej ustawić dla 216 na seryjnej pompie z nastawnikiem potencjometrycznym?

190 lepszy rozruch silnika, bardziej mieka praca
220 lepsze rozpylenie co za tym idzie niższe spalanie, bardziej twarda praca silnika, trudniejszy rozruch.
czy dobrze kombinuje? którą opcję wybrać?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 sty 2010, 00:07

wenon, z tego co ja wiem to lepsze jest 220 z uwagi na to co napisałeś, że mniejsze spalanie i lepsze rozpylanie. ;-)

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 26 sty 2010, 06:52

ale czy wtedy pompa bardziej nie dostaje po d......ie.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 sty 2010, 08:20

Przy wtryskach 0.230 zdaje się trzeba już pompę zmieniać ale nie jestem pewien a przy ciśnieniu 220/300 nic jej nie będzie. ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 06 lut 2010, 20:34

Panowie, czy przy zdrowym silniku na seryjnym turbo odczuje sie roznice miedzy wtryskami AFN a 216 ??

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 06 lut 2010, 21:14

ja odpowiem za tydzień lub dwa w poniedziałek bede miał koncówki 0,216, podrzuce tylko do Bogdana na wymianę i ustawienie i dam znać jaka jest róznica.
muszę tylko założyć wtryski od afna aby mieć pewność że sterujący jest dobry i pojeździć kilka dni potem wyciagnąć je i na wymianę koncówek.
bedzie test na zwykłym sofcie. dopiero potem udaje sie do kostrz_a na moda softa.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 06 lut 2010, 21:33

Ross pisze:Panowie, czy przy zdrowym silniku na seryjnym turbo odczuje sie roznice miedzy wtryskami AFN a 216 ??
Tak.Endriu210 ma wtryski 0.216 i wykręcił 118PS i 348Nm.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 06 lut 2010, 21:59

Ross pisze:Panowie, czy przy zdrowym silniku na seryjnym turbo odczuje sie roznice miedzy wtryskami AFN a 216 ??
choidzi bez zmiany softu tak? czyli 216 reszta seria tak ? można bez ingerencje w program jakieś 15-20 koni uzyskać o ile pompa jest w dobrej kondyscji, co do serii trubo ja mam 216 soft zmieniony ustawienia pompy, kawałek dolotu i mam 140 koni na seryjnej turbince :)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 lut 2010, 11:07

Mortiis pisze:
Ross pisze:Panowie, czy przy zdrowym silniku na seryjnym turbo odczuje sie roznice miedzy wtryskami AFN a 216 ??
choidzi bez zmiany softu tak? czyli 216 reszta seria tak ? można bez ingerencje w program jakieś 15-20 koni uzyskać o ile pompa jest w dobrej kondyscji, co do serii trubo ja mam 216 soft zmieniony ustawienia pompy, kawałek dolotu i mam 140 koni na seryjnej turbince :)
A jezeli jest program to robi to roznice ?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl