Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Średnica miksera

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

[80 B4 2.0 ABK] Średnica miksera

Post autor: kamilk281 » 23 sty 2010, 15:56

Witam wszystkich.
Założyłem ten temat gdyż nie znalazłem na forum jednoznacznej odpowiedzi na ten temat.
Chodzi o to jaka powinna być średnica miksera w abk. Mikser mam założony między filtrem powietrza a przepływomierzem (instalacja II generacji). Pytam dlatego, że odczuwam spadek mocy w samochodzie. chodzi o to, że na 1, 2, 3 biegu silnik się wkręca do maksymalnych obrotów natomiast na 4 do 4200 i koniec przez co prędkość maksymalna to jakieś 140 km/h i nie da rady więcej. Podejrzewam że być może to wina zbyt małej średnicy miksera bo zarówno na benzynie i gazie sytuacja jest taka sama.

Z góry dzięki za pomoc.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2010, 16:47

Ja w ABK miałem 32mm i wkrecał sie bez problemów na każdym biegu, moze masz za mała srednice lub źle wyregulowany gaz.

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 24 sty 2010, 19:08

Gaz regulowałem już tyle razy i nic z tego. Facet podpinał komputer i jechałem z nim w trasę i regulował na bieżąco (spalanie do 15 litrów). Zresztą sytuacja jest tego typu że na benzynie chodzi tak samo jak i na gazie czyli chu..owo. Spróbuje zdjąć ten mikser i przejadę się na benzynie i zobaczę czy jest różnica. Dziwi mnie tylko fakt że na 1, 2, 3 się wkręca bez problemów a na 4 to już porażka.

[ Dodano: 2010-01-24, 19:10 ]
Mikser średnicy 32 mm (zapomniałem dopisać).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 sty 2010, 20:46

Byc moze masz włozony za mały parownik ze nie wydala przy duzym obciazeniu. Mój bez problemów wkrecał sie do 190km/h.

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 26 sty 2010, 15:35

Jeśli chodzi o parownik to też mam takie podejrzenia dlatego że jak wkręcam silnik na gazie do maksymalnych obrotów to przy jakichś 5500 obrotów( może nawet 5300) przełącza się na benzynę. Jaka może być tego przyczyna?
Myślałem że to wina prawnika więc go zregenerowałem. Trochę się polepszyło ale i tak to nie jest to. Wydaje mi się że to nie jest normalna sytuacja bo np przy takich obrotach jak on mi się przełącza to jest porządne szarpnięcie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 sty 2010, 16:16

kamilk281, gazownicy ustawili górny próg przełączenia na PB żebyś nie zajechał silnika na wysokich obrotach na podtlenku LPG.Ja mogę kręcić do odcięcia ale nie twierdzę że powinno się to robić.Jeśli chcesz zmienić górny próg przełączenia podjedź do gazowników i bez problemu Ci to zmienią lub wyłączą.

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 26 sty 2010, 17:51

tak naprawdę to w bardzo mi to nie przeszkadza bo aż tak to go nie wkręcam tylko próbowałem kilka razy i zauważyłem taką sytuację. Myślałem że być może to wina zbyt małego parownika bo jak wcześniej napisałem samochód na 4 biegu tylko do 4200 obr/min wchodzi i dalej jechać nie chce. Vmax 140 no ze 160 ale z górki. Ogólnie muł. Zauważyłem też że czasem tak cholernie zaczyna mulić jakby gazu nie było i wtedy strzał. Parownik zregenerowany w październiku, filtr gazu wymieniony. Tak jak by się zapychał. Ale to czasami. Zamuli strzał i idzie. Przepływka chodzi dobrze. Sprawdzałem. Spalanie też kiepskie. Gaz regulowany kilka razy. Nie wiem co to może być. Przewody i świece wymieniałem w tamtym roku. Ale przed wymianą też nie szedł jak powinien.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 sty 2010, 17:57

kamilk281,Oprócz przewodów i świec powinieneś wymienić palec zapłonowy i kopułkę, koszt niewielki, sprawdź dokładnie układ zapłonowy łącznie z poprawnie ustawionym zapłonem bo po którymś strzale rozwali Ci przepływkę i wpędzi Cię to w duże koszty.

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 26 sty 2010, 18:19

Planuje wymienić przewody , świece, kopułke itd. Ale z tym zapłonem to czytałem na forum że to nie jest taka prosta sprawa w abk. A tak w ogóle to mam ograniczone zaufanie do mechaników bo jak z nimi rozmawiam to mi ręce opadają i aby kasa idzie. swoimi siłami i dzięki forum naprawiłem kilka rzeczy bo jak posłuchałem bredni z ust mechaników to szok. ogólnie zasada najpierw wymieniać a później myślec co może być przyczyną jakiejś usterki. Oczywiście nie chcę nikogo obrazić ale tak sytuacja wygląda. Dlatego najpierw forum ,czytanie dopiero później jakaś robota.

Trochę zeszłem z tematu. No ale sprawa jest poważna bo fura chodzi kiepsko.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 sty 2010, 04:28

Jeśli masz dostęp do lampy to sprawdzić lub skorygować zapłon dasz radę sam, na forum jest dokładnie opisane jak to zrobić.

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

Post autor: Woyto » 27 sty 2010, 11:12

Mam taki sam mixer i latem trasa katowice wrocław złapałem 210km/h natomiast teraz przy mrozie -15 przy 120 zaczyna się dławić więc wnioskuje że mikser nie wyrabia , podczas jazdy temp.spada i jest utrudniony przepływ gazu. Sprawdz filtry.......powrotu do zdrowia dla furki.... :-)

[ Dodano: 2010-01-27, 11:16 ]
aaa... :idea: ....podobne objawy można zauważyć gdy w jest zbyt mało płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym i wtedy nie ogrzany układ gazowy podmarza i autko przerywa...

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 27 sty 2010, 22:16

Mam pytanie czy przepustnica może mieć wpływ na spadek mocy przy dużym obciążeniu np. nie otwiera się do końca? Wiem że odpowiada za wolne obroty( u mnie są w porządku). Ale gdyby np.nie otwierała by się do końca.

[ Dodano: 2010-02-04, 21:31 ]
Dzisiaj sprawdzając stan płynów zauważyłem dziurę w dolocie a mianowicie guma która chroni przed skutkami strzałów zsunęła się na bok. Po poprawieniu auto odżyło(ale i tak układ WN do wymiany)Auto lepiej się wkręca. Nie miałem bardzo gdzie sprawdzić, ale wydaje mi się że słabo przyśpiesza. Nie wiem czy coś ze sprzęgłem jest nie tak bo na 4 biegu 4500 obrotów a tu zaledwie 130 km/h. Nie ma oznak ślizgania się sprzęgła, ale coś kiepsko przenosi te obroty na koła. Ma ktoś jakieś porównanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl