[1,9TD AAZ] Uszczelka pod głowicą
[1,9TD AAZ] Uszczelka pod głowicą
Witam. Chciałbym otrzymać od kolegów jakieś instrukcje na temat wymiany uszczelki pod głowicą silnika 1.9 TD AAZ bo z tego co zauważyłem to w niedługim czasie mnie to czeka a chciałbym się przygotować psychicznie i teoretycznie.Cenę wymiany już znam także wolę to zrobić sam.Oczywiście chciałbym poznać waszą opinię na ten temat i może jakieś instrukcje.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 19:41 przez siwy73, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Odkręcaj szpilki w kolejności podanej przez producenta (i przy okazji wymień je na nowe aby którejś nie ukręcić bo później koszt wyciągnięcia jest większy od kompletu całego), głowicę sprawdź na równość aby niepotrzebnie jej nie planować.
Skoro już zdejmujesz głowicę to powymieniaj uszczelki w niej, uszczelniacze zaworowe, usuń nagar z zaworów oraz z kanałów w głowicy. Sprawdź świece i wtryski.
BTW.
Popraw temat.
Skoro już zdejmujesz głowicę to powymieniaj uszczelki w niej, uszczelniacze zaworowe, usuń nagar z zaworów oraz z kanałów w głowicy. Sprawdź świece i wtryski.
BTW.
Popraw temat.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Popraw temat bo poleci do kosza!
Odpinasz wszystko, okręcasz szpilki, zdejmujesz głowę, czyścisz, sprawdzasz, wymieniasz (masz chyba 10 min od czasu wyjęcia uszczelki z opakowania do przykręcenia głowicy), zakręcasz, skręcasz, dolewasz oliwy. Odpalasz, cieszysz się jazdą
Jeśli potrzebujesz jakiś szczegółowych informacji to pytaj, np: jak odkręcić zapieczone wtryski itp.
Aha, będzie Ci potrzebny klucz dynanometryczny bo szpilki dokręca się określoną przez producenta siłą.
Odpinasz wszystko, okręcasz szpilki, zdejmujesz głowę, czyścisz, sprawdzasz, wymieniasz (masz chyba 10 min od czasu wyjęcia uszczelki z opakowania do przykręcenia głowicy), zakręcasz, skręcasz, dolewasz oliwy. Odpalasz, cieszysz się jazdą
Jeśli potrzebujesz jakiś szczegółowych informacji to pytaj, np: jak odkręcić zapieczone wtryski itp.
Aha, będzie Ci potrzebny klucz dynanometryczny bo szpilki dokręca się określoną przez producenta siłą.
Dzięki za radę .A co do uszczelki to jest ona czymś pokryta bo napisałeś że mam 10 min.od wyjęcia uszczelki do dokręcenia głowicy.A uszczelkę kupować orginalną czy zamiennik.Głowice miałem regenerowaną trzy lata temu a uszczelkę mam założoną nie orginalną bo ponoć mam gibnięty blok i orginał nie da się dobrze docisnąć i uszczelnić.Ale trzy lata śmigałem, majster dawał mi rok może dwa na zamienniku.Teraz mam zamiar spróbować zrobić to sam,oczywiście z waszą pomocą.Pozdrowienia