Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Eksploatacja - olej silnikowy

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 28 sty 2010, 00:11

olo~666 pisze:a lotos <hmm> osobiście nic nie mam do tego oleju ale cena mówi za siebie, ja osobiście nie zalał bym go do swojej niuni
Możesz wytłumaczyć dlaczego?
Poza tym, że Castrol ma ładniejsze reklamy od Lotosa?
I że nie wiedząc czym się kierować - kierujesz się ceną?

olo~666 pisze:Pomimo że pełen syntetyk jest droższy to zachęcam do wymiany na ten olej i nie bać się że się coś stanie.
Kolego, nie dawaj takich rad. Tu nie o cenę chodzi. Olej należy lać taki, jaki zaleca producent. Zalewasz olejem o innych niż zalecane parametrach - OK, Twoja sprawa. Ale nie namawiaj do tego innych, bo ktoś sobie zrobi kuku.


Od siebie dodam, że ja sam nie kieruję się prawie marką oleju. To sprawa drugorzędna. Kieruję się jego parametrami i klasą API.

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 28 sty 2010, 10:28

Jak napisałem, nic nie mam do tego oleju, ale osobiście nie jestem zwolennikiem kupowania tanich rzeczy bo z regóły tańsze=droższe,(i mam na myśli nie tylko olej ale każdą część auta) i nie raz przekonałem się że mam rację może dlatego nie będę zalewał lotosa do siebie.
Fakt może nie potrzebnie pisałem żeby śmiało przechodzić na inny rodzaj oleju bo to może się źle skończyć, ale nie wmówisz mi że producent zaleca stosowanie gorszego jakościowo oleju np. pół syntetyka do silnika który jest sprawny?

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 28 sty 2010, 12:18

u mnie w b3.1.6 lane było lotos 5w/40 tak przejeździł 100tyś, przy sprzedaży fakt dymił jak się nagrzał ale miał gruby przebieg i do końca jeździł na syntetyku, a i nie miał łatwego życia z racji młodego wieku i dopiero co zrobionego prawka :mrgreen: złego słowa na ten olej nie mogę powiedzieć
do ABT na próbę został zalany lotos gas fakt minerał ale ojciec go dojeżdża to spokojnie ma, w garażu stoi to mrozy u nie straszne , wcześniej też lany zwykły minerał lotos to trochę podpijał, teraz praktycznie anie grama nie bierze, chyba doszczelnił albo zapchał uszczelniacze :-P

w ABC jak kupiłem zalany był Castrol GTX Magnatec 10W/40 zlana została dosłownie czarna smoła po 15 tyś, teraz zalany valvoline 10w/40 po wymianie klekocze jeden popychać ale na razie minimalnie

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 sty 2010, 12:21

pisanie ze jeden olej trafia d butelek roznych firm to troche nei do konca prawda wiadomo trafia sie tak ale nie zawsze dlaczego widzialem posiadalem roznych marek oleje od lotosa po castrol shell mobil1 dlaczego po dokladnym obejrzeniu ich maja albo inny odcien lub zapach przy nalewaniu z jednej beczki w butelki nagle sie samo tak po prostu robi????chyba nie
kazdy wie ze oleje jak i czesci sa podrabiane i inne pierdoly ale nei zawsze tak musi byc jezeli tak jest to po co zwracac uwage na parametry jak grom wie co jest w butelce

dlaczego silniki potrafia na jednym oleju pobrac go mniej na innym wiecej ???
dziwne biarac pod uwage ze to ten sam olej jak to kolega wyzej napisal

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 28 sty 2010, 14:38

olo~666 pisze:nie jestem zwolennikiem kupowania tanich rzeczy bo z regóły tańsze=droższe
???
Z reguły tańsze=tańsze, a droższe=droższe, wg mnie :)
olo~666 pisze:Fakt może nie potrzebnie pisałem żeby śmiało przechodzić na inny rodzaj oleju bo to może się źle skończyć, ale nie wmówisz mi że producent zaleca stosowanie gorszego jakościowo oleju np. pół syntetyka do silnika który jest sprawny?
Niczego ci nie zamierzam wmawiać. Po prostu nalezy stosować olej taki, jaki do danego auta/silnika zaleca producent, w naszym wypadku AUDI. To jest zasada nr 1.

Zasada nr 2: Nie przechodzi się z oleju gorszego jakościowo na lepszy jakosciowo. Powody są powszechnie znane: "wymycie" nagaru, możliwość powstania nieszczelności i luzów. To co zrobiłeś, zrobiłeś na własną odpowiedzialność. Może póki co jest OK, ale ja bym od ciebie już auta nie kupił.

Ogólnie nt. wyboru oleju jest wiele mitów, bo nikt z nas tak naprawdę nie może "zajrzeć" do silnika w czasie pracy i realnie zmierzyć, czy lepiej działa z tym czy z tamtym olejem. Więc ludzie kierują się różnymi wskazówkami - jednemu się wydaje, że ciszej chodzi, drugiemu się wydaje, że żwawiej rusza, i takie tam. A mnie się wydaje dobrze pieniądze.

Tak jak powiedziałem - kieruję się klasą oleju. Wolę Lotosa 10W40 z klasą API SL od najpiękniejszej nawet butelki Castrola czy Shella z klasą API SG.


Więcej o wyborze oleju np. tu:
http://autozetsklep.republika.pl/porady.htm
http://tuning.pl/_tuning_Tajemnicze_ety ... 3343_.html


I jeszcze ciekawostka, być może niektórzy już to znają:
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,483 ... kowi_.html

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 sty 2010, 17:12

tomek1982 pisze:pisanie ze jeden olej trafia d butelek roznych firm to troche nei do konca prawda
Przykładowy olej znanej firmy XY o parametrach ABC jest produkowany w polsce w dwóch rafineriach, we francji, w niemczech i pewnie jeszcze gdzieś, z ropy ze wszystkich części świata: arabska, ruska, polska itp.
Tak jest z większością popularnych marek. To nie są przekręty ani lanie z beczek - to jest produkcja...

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 28 sty 2010, 20:38

Easyrider pisze:
olo~666 pisze:nie jestem zwolennikiem kupowania tanich rzeczy bo z regóły tańsze=droższe
???
Z reguły tańsze=tańsze, a droższe=droższe, wg mnie :)
olo~666 pisze:Fakt może nie potrzebnie pisałem żeby śmiało przechodzić na inny rodzaj oleju bo to może się źle skończyć, ale nie wmówisz mi że producent zaleca stosowanie gorszego jakościowo oleju np. pół syntetyka do silnika który jest sprawny?
Niczego ci nie zamierzam wmawiać. Po prostu nalezy stosować olej taki, jaki do danego auta/silnika zaleca producent, w naszym wypadku AUDI. To jest zasada nr 1.

Zasada nr 2: Nie przechodzi się z oleju gorszego jakościowo na lepszy jakosciowo. Powody są powszechnie znane: "wymycie" nagaru, możliwość powstania nieszczelności i luzów. To co zrobiłeś, zrobiłeś na własną odpowiedzialność. Może póki co jest OK, ale ja bym od ciebie już auta nie kupił.

Ogólnie nt. wyboru oleju jest wiele mitów, bo nikt z nas tak naprawdę nie może "zajrzeć" do silnika w czasie pracy i realnie zmierzyć, czy lepiej działa z tym czy z tamtym olejem. Więc ludzie kierują się różnymi wskazówkami - jednemu się wydaje, że ciszej chodzi, drugiemu się wydaje, że żwawiej rusza, i takie tam. A mnie się wydaje dobrze pieniądze.

Tak jak powiedziałem - kieruję się klasą oleju. Wolę Lotosa 10W40 z klasą API SL od najpiękniejszej nawet butelki Castrola czy Shella z klasą API SG.


Więcej o wyborze oleju np. tu:
http://autozetsklep.republika.pl/porady.htm
http://tuning.pl/_tuning_Tajemnicze_ety ... 3343_.html


I jeszcze ciekawostka, być może niektórzy już to znają:
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,483 ... kowi_.html
Zasada nr 2: Nie przechodzi się z oleju gorszego jakościowo na lepszy jakosciowo. Powody są powszechnie znane: "wymycie" nagaru, możliwość powstania nieszczelności i luzów. To co zrobiłeś, zrobiłeś na własną odpowiedzialność. Może póki co jest OK, ale ja bym od ciebie już auta nie kupił.

Kolego to jest tylko teoria i głupota ludzi,ale nie zawsze tak jest jak piszesz,ja też bym nie kupił auto od Ciebie wiedząc że jezdziłeś na mineralnym,bo robie remonty silników i wiem jak wygląda silnik po minerale i po syntetyku. Ja osobiscie zrobiłem taki sam zabieg jak kolega przechodząc z minerała na full syntetyk zrobiłem juz 50 tyś na oleju 0w30 i silnik sie nie rpzszczelnił tak jak to Ty napisałes

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 28 sty 2010, 21:00

Ja napisałem że przeszedłem z castrola magnatek 10w40 na castrola 5w40!!! No ale skoro 10w40 to wg Ciebie olej mineralny... <fiu fiu>

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 28 sty 2010, 21:14

olo~666 pisze:Ja napisałem że przeszedłem z castrola magnatek 10w40 na castrola 5w40!!! No ale skoro 10w40 to wg Ciebie olej mineralny... <fiu fiu>
Ok soory nie doczytałem,a Ty nie łap mnie tak za słówka,ważne że jezdzisz na badziewnym castrolu i masz dobre samopoczucie że przywiera on jak magnes do silnika,a pozatym to Ty nie masz pojęcia o silnikach i o olejach. Pierwsze sie troche doszkol a potem możesz cos napisac madrego.

Kamil, przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i zastanów się czy ton Twojego postu jest zasadny! Proszę Cię, abyś następnym razem powstrzymywał się od tego typu wypowiedzi!
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 21:36 przez kamilB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 28 sty 2010, 22:46

No ok sorry poco się tak odrazu burzysz? nie róbmy OT, Tytuł tego wątka to olej do silnika ABC a że takowy posiadam to sie chciałem podzielić moim doświadczeniem, i powiem że zrobiłem już ponad 14tyś po przesiadce na syntetyk i zauważyłem tylko poprawę. <piwo>

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 sty 2010, 22:51

Swego czasu spotkalem sie z mitem ze jak silnik przekroczy 250-300 tys to powinno sie zmienic na mineralny... dla mnie to jest smieszne. No ale niektorzy tak robia i nie przegada sie im. Przygladam sie rozmowie i kolejnym mitem staje sie fakt ze jednak mozna zmienic bez obaw olej na rzadszy (mineralny na pol-syntetyk itd). Na upartego jesli by faktycznie sprawdzic ktory olej jest lepszy trzeba by bylo dorwac dwa identyczne silniki. Tzn blok odlany najlapiej jeden po drugim, wal jak i reszta elementow powinny pochodzi z tego samego dnia produkcji (oby nie poniedzialek :-P ) i wtedy zrobic 100 tys rozebrac silnik i poruwnac. A takie testy sa niemozliwe do realizacji. Wiec Panowie nie widze sensu dyskusji ze Lotos jest lepszy od castrola a gorszy od Valvoline. Lejcie sobie co chcecie i robcie co chcecie ze swoimi silnikami. Ja osobiscie leje do mojego ABC Castrol GTX Magnatek 10w40, uwazam ze jest to dobry olej a leje taki z przyzwyczajenia, wszystkie samochody ktore do tej pory mialem a Audi jest 6, chodzily na Castrolu ale zazwyczaj mineralny i dalej bede wlewal Castrola. Ale fakt jesli Audi sygeruje taki olej do silnika to taki powinnismy mu wlewac.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 29 sty 2010, 09:48

olo~666 pisze:Ja napisałem że przeszedłem z castrola magnatek 10w40 na castrola 5w40!!! No ale skoro 10w40 to wg Ciebie olej mineralny... <fiu fiu>

Semisytnetyk 10W40 to w 70% olej mineralny, w 30% syntetyczny.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 29 sty 2010, 12:25

Proporcje sa rozne...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 sty 2010, 18:16

Czytałem w którymś z numerów tygodnika motor że niektóre oleje sprzedawane jako półsyntetyczne są w rzeczywistości olejami mineralnymi poddanymi procesowi hydrokrakingu (o ile dobrze pamiętam) co poprawie ich właściwości.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 09 kwie 2012, 17:54

Koledzy mam takie pytanie, mam zalany olej w 2.8 AAH i nie wiem jaki poprzedni właściciel nie wymieniał go bo nie było takiej potrzeby ja natomiast potrzebuje dolać trochę oleju. Poprzedni właściciel mówił że silnik jest najprawdopodobniej zalany oryginalnym olejem takim jak fabryka przykazała ale pewności nie mam. Czy jest możliwość sprawdzenia jaki olej jest obecnie czy lepiej spuścić całość i właśnie czym zalać półsyntetyk czy pełen syntetyk czy mineralny :?: Na 2tys km od górnego stanu olej spadł do 0,5cm nad dolny stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl