Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem i spalaniem

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpalaniem i spalaniem

Post autor: czarek461 » 30 sty 2010, 17:52

Witam wszystkich !
Mam taki problem z moim autem, gdy temperatura spada poniżej zera samochód ma problemy z odpaleniem, wygląda to tak: wsiadam rano do samochodu przekręcę kluczyk, zapala się kontrolka świec no i jak zgaśnie zapalam silnik, ładnie chodzi jakieś 5 sekund po czym gaśnie, jakbym zaraz znów zaczął kręcić to by nie odpalił, muszę poczekać jakieś 30 sekund i powtórzyć czynność i znów jest tak samo jak za pierwszym razem silnik chodzi 5 sekund i gaśnie i tak wkoło to samo, aż może za 5 czy 6 razem silnik powoli załapie, strasznie nie równo chodzi, tak że cały sąsiad pewnie myśli że liście pale ale silnik w końcu się unormuje i chodzi, potem już cały dzień nie mam problemu z odpalaniem, no i nie ma też problemu jak np jest +5 stopni. Dodam jeszcze że samochód mi pali 8,7 litra to trochę dużo jak na taki silnik.
Samochód poszedł do mechanika który stwierdził że trzeba dać pombę do regeneracji bo cieknie, no więc oddał pompę, sprawdził wtryski, wymienił paliwo i filtr paliwa, sprawdził świece, wszystkie czujniki i oddał mi samochód że już jest sprawny, ale samochód zachowuje się dalej tak samo, i dalej pali tak samo, a niby miał palić mniej bo niby przez tą pompę tyle palił, proszę o jakąś rade bo już nie wiem co zrobić, w poniedziałek oddaje samochód znów do tego mechanika, bo mam na pompę 1 rok gwarancji ale już nie mam siły, jestem z katowic może ktoś zna w tym mieście albo okolicach kogoś kto jest pewnym mechanikiem, pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sty 2010, 18:33

a kąt wtrysku ustawił?a co na to VAG?podłączał go do kompa?u mnie było podobnie ustawiłem kąt wtrysku i pali na dotyk czy zimny czy ciepły a zaciski na przewodach paliwowych zmienione?bo te ori to nie za bardzo dobre mi pompa łapała powietrze przez te zaciski

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 30 sty 2010, 21:23

sprawdzał te wszystkie rzeczy, kąt podobno ustawiony jest jak fabryka przykazała

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sty 2010, 21:37

a pewny ten mechanik?bo wiesz jak z nimi jest lepiej poszukaj jakieś kumpla z forum będzie pewniej

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 31 sty 2010, 07:51

pewną rzecz sprawdziłem, mianowicie jak jest pełny bak paliwa to samochód pali bez problemu, ale gdy już jest 3/4 baku to już ma problemy, a jeśli chodzi o mechanika to w pobliżu jest tylko ten jeden, już tyle kasy dostał że niech teraz w ramach gwarancji to naprawia, bo nowy mechanik znów mnie skasuje napewno nie mało

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 sty 2010, 08:24

może niech ci założy zawór zwrotny u mnie już był może po prostu paliwo ci się cofa i wiesz nim pompa zassie to chwilę trzeba grosze kosztuje a dużo daje

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 31 sty 2010, 10:24

czarek461 Ja na 100% obstawiam że zawór zwrotny w pompie (zapobiegający cofaniu się paliwa) jest kiepski i paliwo wraca do zbiornika. Kup sobie zaworek zwrotny na przewód paliwowy za 15zł i po problemie. Wstawia się go między pompę paliwa a filtr paliwa.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 sty 2010, 11:41

a ja mam za filtrem paliwa wstawiony na powrocie

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 31 sty 2010, 12:56

oki, spróbuje tego i założe ten zawór, a co myślicie o tym spalaniu 8,7 l

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 31 sty 2010, 13:12

Jeśli latem spala ci około 7 litrów to wiadomo zimą będzie brał więcej jeszcze zależy od stylu jazdy sprawny termostat. Mój AFN też teraz więcej spala na 62 litrach zawsze robiłem 900 km do zapalenie rezerwy a tera nie mogę tego osiągnąć

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 31 sty 2010, 13:59

termostat się otwiera, no ja wiem że spalanie w zimie wzrasta ale mi nawet w lato pali koło 8 litrów i jeżdże naprawdę ekonomicznie

arek25r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: Witnica

Post autor: arek25r » 31 sty 2010, 18:33

To coś dużo pali bo mój to max 5,8

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 31 sty 2010, 18:55

To może dołączę się do tematu bo mój pali 8,5 lit.
nie dymi szybko się nagrzewa i termostat też sprawny. :evil:

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 31 sty 2010, 21:16

musicie podłączyć się pod VAGA i posprawdzać wszystko, inaczej ciężko wywnioskować wasze spalanie chyba ze jeżdzicie na krótkich odcinkach albo macie ciężką noge :mrgreen:

Awatar użytkownika
johny1973
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2007, 17:35
Lokalizacja: warszawa

Post autor: johny1973 » 01 lut 2010, 09:28

czarek461 podsuną mi taką myśl z termostatem a jak u ciebie wygląda temperatura na silniku, dlaczego pytam bo może termostat jest nie do końca sprawny i nie zamykając dużego obiegu w zimie sprawia że silnik jest nie dogrzany i przez to więcej pali

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl