Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi b4 1.8] Przepustnica a spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M@J@K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 15:01
Lokalizacja: Kalisz

[Audi b4 1.8] Przepustnica a spalanie

Post autor: M@J@K » 01 lut 2010, 12:03

Witam,
kupiłem dwa tygodnie temu Audi b4 z 1997 roku, cabrio z silnikiem 1.8 5v 125km ADR. Od samego poczatku miałem problem z obrotami. Na drugi dzień po zakupie Wyciagnołem przepustnice, wyczysciłem ją i zajrzałem do modułu, co się okazało, na potencjometrze, plastikowy opornik przesunoł sie i zrobił na nim ryse. Śrubokretem przesunołem go spowrotem na swoje miejsce, złozyłem, VAGiem zrobiełm nastawy przepustnicy i obroty jak ta lala, idealne, tyle tylko że przy odpalaniu na zimnym silniku musze dodawac gazu bo przez pare sekund nie mam obrotów dopiero po 3 sekundach same wskocza.
Problem sie pojawił teraz gdy wyjezdziłem całe paliwo i gaz. Mianowicie od zakupu wlałem 20L Pb i 50L gazu i na tym zestawie zrobiłem łącznie 470Km. Czyli obliczając spalanie wyszło mi 16l z tego 200 było w trasie. Chciałbym w takim razie sie dowiedzieć czy ta rysa na potencjometrze w module przepustnicy moze miec na to wpływ? Dodam jeszcze choc nie wiem czy to ma znaczenie ze falują mi wskaźniki paliwa i temperatury. Prosze o pomoc
Marek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 lut 2010, 12:08

Jezeli nie pokazuje błedu potencjometru to powinno byc OK ale sprawdz czy na tej rysie nie skacze wartosc położenia przepustnicy byc moze w tym położeniu jest akurat przepustnica przy odpalaniu. Sprawdz czujnik temp cieczy do ECU oraz sprawdz korekcje długotermionowa czy sie miesci w tolerancji i ewentulanie zrób reset ECU. przy okazji skontroluj sonde czy dobrze działa, a powiedz auto ma moc itp :?:

M@J@K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 15:01
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: M@J@K » 01 lut 2010, 12:18

Jeśli chodzi o moc to jest ok... Vag nie pokazuje już żadnych błedów, tyle tylko ze to spalanie mnie zabija:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lut 2010, 12:40

16l to zdecydowanie za dużo. U mnie w zimę wychodzi jakieś 10l LPG na 100 + paliwa za jakieś 20-30 zł na 370-400km bo tyle robię na pełnej butli (38l) czyli ogólne spalanie jakieś 11-12l z tym że często dałem mu pochodzić 5 minut na benzynie przed wyjazdem w drogę.

A po odpaleniu na zimnym trzyma ci normalnie wyższe obroty - powinien wtedy chodzić na ssaniu.

M@J@K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 15:01
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: M@J@K » 01 lut 2010, 13:03

tak po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1100 - 1200. a po jakiś 5min stabilizują sie w granicach 800.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lut 2010, 13:29

M@J@K pisze:tak po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1100 - 1200. a po jakiś 5min stabilizują sie w granicach 800.
W takim razie czujnik temperatury płynu działa prawidłowo bo to on odpowiada za podwyższenie obrotów podczas niższych temperatur (tak przynajmniej mi się wydaje).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 lut 2010, 13:39

Sprawdz na VAgu jaka temp widzi ECU przed odpaleniem oraz czy po przekreceniu stacyjki pracuje przepustnica.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 lut 2010, 17:41

Miałem kiedyś podobny przypadek z takim silnikiem. Adaptacja przepustnicy wykonywana przy pomocy amatorskiego VAG była OK, ale nieoryginalne oprogramowanie powodowało, że wyuczone nastawy nie zostały zapamiętywane przez sterownik. W takiej sytuacji kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika tak jak u Ciebie obroty były niestabilne, bo przepustnica była ustawiona w położenie "zerowe". Dopiero oryginalny diagnoskop Bosch-a spowodował, że wynik adaptacji został zapisany do pamięci a obroty były stabilne.
Podobne zjawisko wystepuje z klimatronikiem.
Oczywiście mogę się mylić.

M@J@K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 15:01
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: M@J@K » 01 lut 2010, 18:15

po przekreceniu stacyjki słychać przepustnice wiec chyba działa.Ok tylko chciałbym zaznaczyć ze ta przepustnica ma ryse na potencjometrze. Nie wiem czy mam kupić używke i dopiero wtedy jechac na jej ustawienie czy działać na tej z rysą. Na tej co mam obroty sa wporzadku od kad przestawiłem ten plasticzek na swoje miejsce tyle tylko ze pali mi masakrycznie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 lut 2010, 09:01

Odepnij sonde i polataj na PB przy okazji sprawdz korekcje długoterminował czy jest w tolerancji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl