Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adam247

[B3 1.8] Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia

Post autor: adam247 » 01 lut 2010, 10:27

Witam pisze 2 raz bo poprzedni post został usuniety mimo ze nie znalazłem odpowiedzi w poruszonym wątku a mianowicie nie mogę odpowietrzyć audi to znaczy niedawno zerknolem ze mam pusciutki zbiornik co prawda ubywa mi gdzies co troszke płynu ale był pusty wiec dolałem no i wszyscy piszą ze sam sie odpowietrza a tu nie prejechałem 4 razy po ok 10 km i co odkrecam zbiornik syczy powietrze a za chwile mocno płyn ucieka efekt gejzera silnik był zagrzany do no nawet dzisiaj stalem i czekalem mial jakies 90 stopni wentylator sie nie wlaczył ale bardzo długo czekalem i watpie czy dalej by sie zagrzał prze tej temperaturze wiec niewiem co mam zrobic a dzisiaj zauważyłem ze po przejechaniu 10 km silnik mial ciut ponad 80 stopni a wąż który idzie do zbiornika ten ieńki jak i ten grubszy i gruby waż który idzie z chłodnicy do silnika ten daloe był zimny dopiera jak auto nagrzalo sie do ok 90 stopni to zaczal robic sie letni
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 13:56 przez adam247, łącznie zmieniany 1 raz.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 lut 2010, 10:31

A czy ogrzewanie działa poprawnie ? Czy węże idąće do i z nagrzewnicy są gorące przy nagrzanym silniku ?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 lut 2010, 10:51

adam247, żeby odpowietrzyć układ chłodzenia trzeba poczekać aż po nagrzaniu otworzy się duży obieg czyli termostat puści obieg na chłodnicę.
Lejesz w zbiorniczek tyle aby osiągnąć poziom pomiędzymax.a min.Zakręcasz. Palisz auto, podnosisz pokrywę,czekasz aż otworzy się termostat(musi dobrze się zagrzać).
Jeśli masz zapowietrzoną nagrzewnicę(sprawdz ręką węże wejścia/wyjścia na nagrzewnicę) to możesz ją odpowietrzyć na wężu wyjściowym.
PŁyn uzupełniasz do skódku...o ile układ jest szczelny.
P.S.nie poparz się ;-)

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 01 lut 2010, 11:03

Ja pamiętam gdy wymieniałem płyn w chłodnicy, to po zalaniu układu płynem, ogrzewanie auta dmuchało zimnym powietrzem i gdy silnik się nagrzał pisało o tym już luk_OP_Q89 to termostat przełączył obieg na chłodnicę. Trwało to chwile i musiałem mocno przy gazować auto. Pozdrawiam :-D

adam247

Post autor: adam247 » 01 lut 2010, 11:13

oki dzieki czy weze idace do nagrzewnicy sprawdze dzisiaj bo niewiem ale ciple powietrze i gorace leci a mam pytanie czy duży obieg sie otwiera jak wlaczy sie wentylator ? bo dzisiaj rano czekalem i wentylator sie nie włączył a było 90 stop ale dłużej juz nie mogłem czekać i w razie co mam pytanie ida 2 weże do nagrzewnicy stojac do auta przodem do powrót jest po lewej czy po prawej stronie

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 lut 2010, 13:02

Wentylator włącza się przy 95 - 96*C . Wystarczy , grube węże idące do i z chłodnicy będą gorące tzn. ciężko utrzymać na nim rękę .

adam247

Post autor: adam247 » 02 lut 2010, 09:19

no witam wczoraj czekalem az sie wlaczy wentylator i ok sie wlaczyle płyn w zbiorniczku poszedł do góry i spadł i teoretycznie ok ale dzisiaj znowu jak rano przyjechałem do pracy to pierwsze co odkrecam zbiornik i syknelo powietrze dosc mocno ale płyn juz nie wyskoczył cos zabulgotało w chłodnicy czy w jakis weżach jakby powietrze i spadło troszke płytnu silnik miał 70 stopni wsadzilem palec do zbiornika a tam zimny płyn tak samo wczoraj jak dotykalem chłodnicy reka to była letnia przy 80 stopniach ale przed otwarciem sie dużego obiegu zauwazylem ze jak dodałem gazu to mocno siknął płytn gdzieś na dole chłodnicy jak ze strzykawki no 2 raz juz niechcialo sie to powtórzyć zebym zlokalizowal przeciek ale wydaje mi sie ze przez to raczej sie nie zapowietrzy układ i czy za kazdej jezdzie jak odkrecam korek od zbiornika to powinno syczeć powietrze

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 lut 2010, 09:45

Kolego w naszych niuniach jest układ chłodzenia ciśnieniowy i zawsze jak nagrzejesz silnik i odkręcisz korek to będzie syczało i dlatego przy takim odkręcaniu po dłuższej trasie trzeba uważac bo może chlapnąć gorącym płynem .

adam247

Post autor: adam247 » 02 lut 2010, 12:06

no to wiem ze troszke rośnie tylko obawiam sie ze na goracy płyn to niemam co liczyc bo dzisiaj był zimny jak przejechałem 10 km po mieście i to mnie martwi albo ma tak byc

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 lut 2010, 12:17

W zbiorniczku wyrównawczym nagrzewa się po dłuższej trasie , gdy trafia do obiegu . A jaką miałeś temperaturę na wskaźniku po tych 10km ? Jaka była temperatura chłodnicy ? Zimna , letnia , ciepła , gorąca , parząca - chyba że masz termometr .

adam247

Post autor: adam247 » 03 lut 2010, 05:55

no po przejechaniu 10 temperatura na wskazniku była 70 stopni a chłodnica była letnia

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 lut 2010, 06:23

Wygląda na to , że termostat otwiera się za wcześnie lub jest zacięty w pozycji otwartej . Ewentualnie oszukuje wskaźnik temperatury . Do temperatury 86 - 87*C chłodnica powinna być zimna .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl