[All] Technika Jazdy
Dokładnie, zgodzam się z przedmówcą 8S3 wszystko zależy od charakterystyki silnika . Jeżdżę 2.0 ABT i są bardzo elastyczne, zmiana biegów na mieście odbywa się do 2000 max i bez problemu zbiera się na wysokich biegach przy niskich prędkościach np 3 bieg na budziku 30km/h i bez problemu jedzie ot taka ciekawostka
cinekp82 napewno jest ziarnko prawdy w tym co mówisz i może sie okazać tak że padnie. ale patrząc w karty historii i porównując jazdę ojca, który robi podobnie jak ja miał na swoim abt już 500tys a kto wie czy nie więcej i jedynie co grzebał przy tym silniku to uszczelniacze na zaworach i uszczelke pokrywy zaworó bo mu olej brał i gdzies przy 280 sprzęgło zmieniał
A tak z innej beczki, kiedyś sprawdzałem czy da się tak jeździć BMW znajomego, chyba 1.8 to było i stwierdzam że bmw nie da się tak jeżdzić zaraz pryka i szarpie tak wiec co silnik to silnik
A tak z innej beczki, kiedyś sprawdzałem czy da się tak jeździć BMW znajomego, chyba 1.8 to było i stwierdzam że bmw nie da się tak jeżdzić zaraz pryka i szarpie tak wiec co silnik to silnik
Re: [All] Technika Jazdy
wciskając sprzegło pozbawiasz sie możliwość hamowania silnikiem co jest szczególnie ważne w zimie, uwazaj na to szczególnie na zakrętach, nigdy nie wjezdzaj w zakret z hamulcem przeprawdzaj zawsze redukcje przed zakretem.
mnie zawsze zastanawiało np mamy ulice i gorke powiedzmy pochylenie 20stopni tudziez jak kto woli 20% i tu pytanie bo mnie to ciekawi lepiej ciagnac na 4 biegu ? przy obrotach powiedzmy jakies 2600-2800 czy jechac np 80km/h i na 5 biegu ? Drugi przypadek jadac pod gorke ulica pozawijana "S" jadac 80-90 km jechac na 4 biegu czy na 5 ?:)
Ja po mieście staram się zmieniać biegi w okolicach max momentu czyli ok 3000/min. 1ka ruszam, 2ka do ok 40 3ka i 4ka już odpowiednio do obrotów, 5kę żadko wrzucam bo nie ma za bardzo gdzie. Pod górkę zawsze wolę zredukować, podobnie zjeżdżając z górki.
Moim zdaniem jeżdżac po mieście autem z pojemnością 1,8> trzeba liczyć sie ze spalaniem ok 10l/100, zwłaszcza w starch konstrukcjach zasilanych KE-Jetroniciem i Monowtryskiem.
Moim zdaniem jeżdżac po mieście autem z pojemnością 1,8> trzeba liczyć sie ze spalaniem ok 10l/100, zwłaszcza w starch konstrukcjach zasilanych KE-Jetroniciem i Monowtryskiem.
Ogólnie rzecz biorąc Francuzka szkoła ekonomicznej jazdy mowi o pięciu najważniejszych zasadach:
1. Unikaj przyspieszania podczas jazdy pod górę
2. Zjeżdżając ze wzniesienia zdejmuj nogę z gazu
3. Jeździj na jak najwyższym biegu bez przeciążania silnika
4. Zawsze hamuj na biegu bez sprzęgła również dojeżdżając do skrzyżowań sprzęgło wciskaj dopiero przy pierwszych oznakach gaśnięcia silnika
5. Przyspieszaj energicznie i płynnie do prędkości uznanej za najbardziej ekonomiczna przy najwyższym biegu
Według tejże szkoły ekonomicznej jazdy najlepszym sposobem na zmniejszenie spalania w trasie o nawet 1/3 Jest jazda na tzw zająca czyli:
Na najwyższym biegu jadąć z prędkością 80km/h przyspieszasz energicznie do 120km/h po czym puszczasz gaz az samochod zwolni do poprzednich 80km/h i czynnosc powtarzasz az nie zwymiotujesz
Metoda bardzo męcząca ale pozwalająca drastycznie zmniejszyć spalanie
1. Unikaj przyspieszania podczas jazdy pod górę
2. Zjeżdżając ze wzniesienia zdejmuj nogę z gazu
3. Jeździj na jak najwyższym biegu bez przeciążania silnika
4. Zawsze hamuj na biegu bez sprzęgła również dojeżdżając do skrzyżowań sprzęgło wciskaj dopiero przy pierwszych oznakach gaśnięcia silnika
5. Przyspieszaj energicznie i płynnie do prędkości uznanej za najbardziej ekonomiczna przy najwyższym biegu
Według tejże szkoły ekonomicznej jazdy najlepszym sposobem na zmniejszenie spalania w trasie o nawet 1/3 Jest jazda na tzw zająca czyli:
Na najwyższym biegu jadąć z prędkością 80km/h przyspieszasz energicznie do 120km/h po czym puszczasz gaz az samochod zwolni do poprzednich 80km/h i czynnosc powtarzasz az nie zwymiotujesz
Metoda bardzo męcząca ale pozwalająca drastycznie zmniejszyć spalanie