[B4 1,9 TDI] sterownie wentylatorami
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1Z]temp włanczania wentylatorów
mam pytanie do posiadaczy diesli.chodzi mi o to jaka wam się pokazuje temp na wskaźniku przy której włanczaja sie wentylatory chłodnicy?? u mnie wskazówka jest ok 2 milimetry przed pierwszą kreska która jest po 90 stopniach.nie wiem czy to troche nie za duzo...może ktoś zauwazył u siebie gdzie jest ta wskazówka przy włonczonych wentylatorach.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no więc musze znaleźć przyczyne czemu u mnie nie włancza sie przy tych 93 stopniach.w sumie jak samochód sie zagrzeje to podczas jazdy mam cały czas te 93 stopnie i wentylatory sie nie włanczają.dopiero jak go zagrzeje np w korku wtedy temp podchodzi pod 97 stopni i sie włanczaja wentylatory.wiec albo jest walniety czujnik przy chłodnicy i za puźno włancza wiatraki albo jest walniety czujnik odpowiedzialny za wyświetlanie temp na wskaźniku.obstawiam ten przy chłodnicy bo podobno normalna temp powinna być lekko powyżej 90 stopni i tak u mnie jest na wskaźniku...
na ten przy chłodnicy bym nie stawiał raczej na ten przy glowicy szary trzypinowy
-ja mam podobny problem tylko u mnie wlanczaja sie zdecydowanie za wczesnie
przy 80 st. jestem w trakcie naprawy
w twoim przypadku stawiał bym na wskazania zegara mozesz go rozkrecic i zobaczyc czy wszystko z nim ok ja rozkreciłem i okazało sie ze nie wszystko było na swoim miejscu
-ja mam podobny problem tylko u mnie wlanczaja sie zdecydowanie za wczesnie
przy 80 st. jestem w trakcie naprawy
w twoim przypadku stawiał bym na wskazania zegara mozesz go rozkrecic i zobaczyc czy wszystko z nim ok ja rozkreciłem i okazało sie ze nie wszystko było na swoim miejscu
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
niew chce mi sie z tam zabardzo bawić w sprawdzanie itp. dziś kupiłem czujnik przy chłodnicy i czujnik przy silniku.w sumie nie dużo dałem bo 25 zł. wymienie i zobaczymy co sie bedzie działo.a dla zainteresowanych to według katalogu temperatura właczenia sie wentylatorów wynosi 95 stopni dla 1 biegu i 102 stopnie dla 2 biegu...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no wiec wymieniłem te czujniki.z tym przy silniku było szybko ale z tym przy chłodnicy był koszmar.tam jest tak mało miejsca że inny klucz niż nasadkowy tam nie wejdzie.ja takiego klucza nie miałem przynajmniej o takim rozmiarze ( chyba 29 ) no wiec troche się nameczyłem.teraz temperatura na wskaźniku wynosi cały czas 90 stopni a przed wymiana wskaźnik pokazywał 94. wiatraki załanczają sie przy 95 stopniach oczywiście 1 bieg , do drugiego biegu jeszcze go nie zagrzałem i pewnie długo to nie nastapi. jeden z kolegów pisał ze ta pierwsza kreska po 90 stopniach ma oznaczenie 100 stopni. u mnie wentylatory się włanczaja jak wskazówka jest na tej kresce czyli wychodziło by na to że ta kreska wynosi 95 stopni...co do temp załanczania się wentylatorów to nie wynosi ona 93 i 98 stopni tak jak czytałem w innych tematach tylko 95 i 102 bo nawet takie ma oznaczenie orginalny czujnik który wyciagnołem u siebie...pozdrawiam i zycze powodzenia przy wymianie czujników zwłaszca przy chłodnicy
NIE :!: :!:minon1 pisze:cały wskażnik wyskalowany jest co 10 jak zaczniesz od 50 to licz kreski, zaczynając od tych trzech przy 50. Czyli przed 90 wychodzi 80C, a kreska po 90 to nic innego jak 100C. I tego się trzymajmy. :idea:
pierwsza kreska po 90 to jest 95st. przy wszystkim sprawnym taka temperatura zgadza się ze wskazaniem komputera.
W serwisie audi kiedyś to była istna plaga, bo wszyscy przyjeżdżali B4 i mówili, że temp. za duża :lol: a była dobra
Ostatnio zmieniony 06 cze 2007, 20:45 przez PawelG, łącznie zmieniany 1 raz.