[All] Termostat a wskazania temperatury
Własnie wróciłem od mechanika,Moje Audi jest po wymianie termostatu,no to teraz raport
-po rozgrzaniu auta termostat otwiera sie przy kresce 80stopni(powinien na 87 ale może czujnik nie jest aż tak dokładny także mysle ze jest ok przedtem nie otwierał sie wogóle.
-po otwarciu obydwa węze dolny jak i górny jednakowo ciepłe(przedtem dolny był zawsze zimny)
-chłodnica z każdej strony jednakowo ciepła(przed wymianą była zawsze zimna)
-wentylatory włączają sie na chwilkie schłodzą chłodnice i gasną.Pierwszy raz zobaczyłem je włączone dzisiaj od kiedy mam to auto
Po przejechaniu około 10km ubyło troszkę płynu ale to chyba normalne co?nie dolewałem jeszcze bo był gorący a zimnego słyszałem ze nie wolno ale jutro to zrobie na zimnym silniku.
No to jak koledzy myslicie,jest ok???
-po rozgrzaniu auta termostat otwiera sie przy kresce 80stopni(powinien na 87 ale może czujnik nie jest aż tak dokładny także mysle ze jest ok przedtem nie otwierał sie wogóle.
-po otwarciu obydwa węze dolny jak i górny jednakowo ciepłe(przedtem dolny był zawsze zimny)
-chłodnica z każdej strony jednakowo ciepła(przed wymianą była zawsze zimna)
-wentylatory włączają sie na chwilkie schłodzą chłodnice i gasną.Pierwszy raz zobaczyłem je włączone dzisiaj od kiedy mam to auto
Po przejechaniu około 10km ubyło troszkę płynu ale to chyba normalne co?nie dolewałem jeszcze bo był gorący a zimnego słyszałem ze nie wolno ale jutro to zrobie na zimnym silniku.
No to jak koledzy myslicie,jest ok???
jakiej firmy termostat założyłeś i czy go sprawdzałeś w garnku z wodą przed zamontowaniem? wystarczy podgrzać go w wodzie z termometrem wyskalowanym do 100'C (termometr do kupienia w sklepach z piecami CO)chudy022 pisze:Własnie wróciłem od mechanika,Moje Audi jest po wymianie termostatu,no to teraz raport
-po rozgrzaniu auta termostat otwiera sie przy kresce 80stopni(powinien na 87 ale może czujnik nie jest aż tak dokładny także mysle ze jest ok przedtem nie otwierał sie wogóle.
-po otwarciu obydwa węze dolny jak i górny jednakowo ciepłe(przedtem dolny był zawsze zimny)
-chłodnica z każdej strony jednakowo ciepła(przed wymianą była zawsze zimna)
-wentylatory włączają sie na chwilkie schłodzą chłodnice i gasną.Pierwszy raz zobaczyłem je włączone dzisiaj od kiedy mam to auto
Po przejechaniu około 10km ubyło troszkę płynu ale to chyba normalne co?nie dolewałem jeszcze bo był gorący a zimnego słyszałem ze nie wolno ale jutro to zrobie na zimnym silniku.
No to jak koledzy myslicie,jest ok???
po wymianie termostatu trzeba dobrze odpowietrzyć układ (nie wiadomo czy mechanik się do tego przyłożył). w razie czego, np gdyby ogrzewanie było słabe, to na forum znajdziesz o tym jak odpowietrzyć układ chłodzenia i nagrzewnicę.
co do Twojego pytania o ubytek płynu w zbiorniczku, to raczej normalne gdy układ się jeszcze odpowietrza. poczekaj aż ostygnie i dolej.
Kupiłem termostat firmy GATES(35zł)z kompletem uszczelek.Nie nie sprawdzałem go przed założeniem,tak jakos nie pomyslałem zeby to zrobic.Mysle ze odpowietrzony jest dobrze gdyż tym małym korkiem na węzu z nagrzewnicy leci płyn po odkręceniu tzn ze powietrza w nim nie ma.
Mysle ze mechanik sie przyłożył do tego,to mój dobry kumpel a i jeszcze dodam ze wymieniał to na moich oczach Ogrzewanie jest super,w srodku po prostu sauna po kilku minutach dodam ze u nas na dworzu dzisiaj minus siedem.
No jutro doleje płynu bo autko już jest schowane w garazu dzisiaj.
Mysle ze mechanik sie przyłożył do tego,to mój dobry kumpel a i jeszcze dodam ze wymieniał to na moich oczach Ogrzewanie jest super,w srodku po prostu sauna po kilku minutach dodam ze u nas na dworzu dzisiaj minus siedem.
No jutro doleje płynu bo autko już jest schowane w garazu dzisiaj.
Tak to termostat!djandres pisze:koledzy a u mnie jest taki problem mam non stop 70 st i ani deka wiecej chyba ze auto bedzie chodzilo na postoju to nagrzeje sie ale to tez musi potrwac do 85 st max i czy to wynika z tego ze mam uwalony termostat . pomozcie . a pozatym autko grzeje mi bardzo dobrze nawet teraz w te duze mrozy
może mi chłopaki pomożecie bo mi już ręce opadają :->
2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, na klimie na kanale 51 trzyma 90C, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, oba węże jednakowo gorące, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu? wiatraki poszły przy 98 C na zegarze, a 114 C na vagu, czy wiatraki powinny sie wyłączać po zgaszeniu silnika?
2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, na klimie na kanale 51 trzyma 90C, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, oba węże jednakowo gorące, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu? wiatraki poszły przy 98 C na zegarze, a 114 C na vagu, czy wiatraki powinny sie wyłączać po zgaszeniu silnika?
termostat
witam przeczytałem wszystkie wątki ale jednoznacznej odp i tak nie znalazłem więc pozwole zapytac fachowców o rade u mnie jest tak:
normalnie wskazówka od temp. prawie sie nie rusza , po przejechaniu ok.7km lekko drgnie (ale w aucie po tym czasie czuć już ciepło), po przejechaniu ok 30 km wskazówka dojdzie do 40-55 stopni. Natomiast podczas dłuższego postoju na światłach np., albo gdy popracuje troche na wolnych obrotach temp rośnie do ok 90-93 stopni po czym włącza sie wentylator i schładza ja do jakieś 80 pare stopni.Czy to walnięty termostat czy raczej coś innego dodam tez ze zauważyłem że zwłaszcza podczas mrozów dość sporo spalił. Silnik ABT 2.0 90 KM 8-zaworowy
normalnie wskazówka od temp. prawie sie nie rusza , po przejechaniu ok.7km lekko drgnie (ale w aucie po tym czasie czuć już ciepło), po przejechaniu ok 30 km wskazówka dojdzie do 40-55 stopni. Natomiast podczas dłuższego postoju na światłach np., albo gdy popracuje troche na wolnych obrotach temp rośnie do ok 90-93 stopni po czym włącza sie wentylator i schładza ja do jakieś 80 pare stopni.Czy to walnięty termostat czy raczej coś innego dodam tez ze zauważyłem że zwłaszcza podczas mrozów dość sporo spalił. Silnik ABT 2.0 90 KM 8-zaworowy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ta opinia że te termostaty z ASO sa lepsze od zwykłych za 30zł to bujda jakich mało.znajomy kupił taki termostat i teraz strasznie żałuje bo wydał 110zł więcej niż mógł wydać.w sumie tak jak niektórzy twierdza że dzięki tym termostatom samochód szybciej się nagrzewa.wiec proszę niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego samochód z termostatem z ASO ma się szybciej nagrzewać niż samochód ze sprawnym termostatem za 30zł?? bo albo ja nie rozumiem zasady działania termostatu albo to sa jakieś cuda <ok>Niki20 pisze:napisz co zaobserwujesz bo ja też myślę się do ASO w tej sprawie udać. :mrgreen:
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
hudy, u mnie jest tak, że ten za 30zł otwiera się przy około 82*C... A do szybkości nagrzewania to na pewno różnicy nie będzie czy to za 110zł czy za 30zł. Bo jak jest zamknięty to po prostu będzie się nagrzewał tak jeden jak i drugi. No chyba, że któryś się będzie wcześniej otwierał tak jak ten u mnie za 30zł...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no to parę stopni za wcześnie.Niki20 pisze:u mnie jest tak, że ten za 30zł otwiera się przy około 82*C
i to jest normalne ale wielu użytkowników tego forum twierdzi inaczej i właśnie do nich kieruje to pytanie.nie chce mi sie teraz szukać ale w wielu postach widziałem odpowiedzi typu "kup termostat w ASO to samochód będzie ci się nagrzewał po przejechaniu 2-3 km a nie po 6-8km" no i to dla mnie jest niezrozumiałe...Niki20 pisze:A do szybkości nagrzewania to na pewno różnicy nie będzie