[B4 1.9 TDI 1Z94r] wtryskiwacze.
[B4 1.9 TDI 1Z94r] wtryskiwacze.
wiadomo ,że wtryskiwacze w silniku 1.9 tdi1z mają podwójne ciśnienia; jedno od 190-200 at czyli takie ciśnienie ustawione jest na jednej sprężynie. Moje pytanie brzmi jakie ciśnienie ustawione jest na drugiej sprężynie.
tu nie jest tak że jedna sprężyna odpowiada za jedno cisnienie a dróga za drógie.
we wtryskiwaczu...iglicę przyciskają dwie sprężyny o różnej dynamice działania. Pompa tłoczy paliwo. Ciśnienie paliwa podnosi iglicę i zostaje ściśnięta górna sprężyna. Jednak paliwo tłoczone jest w większej ilości i ciśnienie pokonuje opór drugiej spręzyny. W momencie kiedy jest ściśnięta górna spręzyna następuje wtrysk pilotujący (wstępny). Ma on objętość ok 15-20% dawki zasadniczej. Zadaniem wtrysku pilotującego jest wytworzenie płomienia przez co znaczne podniesienie temperatury w komorze. W momencie ściśnięcia się dolnej i górnej sprężyny...następuje wtrysk zasadniczej dawki paliwa. Paliwo wtryskiawne do płomienia zapala sie i spala łagodnie. Nie ma zjawiska samozapłonu dawki zasadniczej. Samozapłon dawki pilotującej następuje znacznie ciszej gdyż objetość jej jest mała.
we wtryskiwaczu...iglicę przyciskają dwie sprężyny o różnej dynamice działania. Pompa tłoczy paliwo. Ciśnienie paliwa podnosi iglicę i zostaje ściśnięta górna sprężyna. Jednak paliwo tłoczone jest w większej ilości i ciśnienie pokonuje opór drugiej spręzyny. W momencie kiedy jest ściśnięta górna spręzyna następuje wtrysk pilotujący (wstępny). Ma on objętość ok 15-20% dawki zasadniczej. Zadaniem wtrysku pilotującego jest wytworzenie płomienia przez co znaczne podniesienie temperatury w komorze. W momencie ściśnięcia się dolnej i górnej sprężyny...następuje wtrysk zasadniczej dawki paliwa. Paliwo wtryskiawne do płomienia zapala sie i spala łagodnie. Nie ma zjawiska samozapłonu dawki zasadniczej. Samozapłon dawki pilotującej następuje znacznie ciszej gdyż objetość jej jest mała.
Wszystko się zgadza z tym co koledzy piszą ,ale interesuje mnie czy dało by radę ustawić ten wtrysk na zwykłej maszynie do wtrysków jedno-sprężynowych.Ten temat na forum był poruszany ale do końca nie wyjaśniony. W tych wtryskiwaczach sprężyna górna z bolcem odpowiada za ciśnienie pilotujące ,a razem obie sprężyny odpowiadają za ciśnienie zasadnicze czyli sprężyna górna z bolcem ustawiona jest na 190-200at.a gdy bolec wyciągnę z wtryskiwacza można zmierzyć nacisk sprężyny dolnej lub ją ustawić,nie mam wtryskiwacz oryginalnego bo bym zmierzył i dlatego pytam.Uważam ,że jeśli ustawi się dobże ciśnienia na obuch sprężynach to i wtrysk przedwczesny też będzie ustawiony. Jeśli się mylę to znawców tematu o sprostowanie.
teoretycznie masz rację tylko jest dużo zabawy z tym bo trzeba kilka razy rozbierać i składać wtrysk aby w ten sposób ustawić oba cisnienia.
nie lepiej zapłacić 50zł od szt. i niech to zrobi któs co mas sprzęt do dwusprężynowych?
ja mam w pracy próbnik i też nad tym myslałem ale ztwierdziłem że nie bede sie bawił bo szkoda czasu i moich nerwów tylko zawiozę wtryski i koncówki do wymiany i w przeciagu godziny bede miał ustawione oba cisnienia.
nie lepiej zapłacić 50zł od szt. i niech to zrobi któs co mas sprzęt do dwusprężynowych?
ja mam w pracy próbnik i też nad tym myslałem ale ztwierdziłem że nie bede sie bawił bo szkoda czasu i moich nerwów tylko zawiozę wtryski i koncówki do wymiany i w przeciagu godziny bede miał ustawione oba cisnienia.