[b3] Czujnik temp i paliwa wariują
[b3] Czujnik temp i paliwa wariują
Witam!
Nie dawno miałem wymianę silnika w mojej niuni. Na drugi dzień odwiedziłem stacje kontroli pojazdów, wytelepali mi niunie i zaczął się problem. Po uruchomieniu samochodu wskazówka od paliwa leciutko się podniosła pokazując małą ilość paliwa, w rzeczywistości posiadałem ponad 30 litrów paliwa, a wskaźnik od temp silnika ani drgną po dłuższej jeździe. Po kilku dniach wskaźnik od temp działa dobrze ale wskaźnik od paliwa nie, a po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go po paru godzinach jest odwrotnie, ale wskaźnik od temp wystrzelił na sam koniec pokazując mi ponad 120 stopni. Zajrzałem do silnika i zobaczyłem że jeden kabelek z dwóch jest zaklejony taśmą izolacyjną (wtyczka znajduje się przy rurce od chłodnicy do silnika, czy jakoś tak nie znam się za dobrze na tym), odkleiłem taśmę i wpoiłem ten kabelek gdzie miał się znajdować. Uruchomiłem silnik i nadal ten sam problem i na dodatek po przejechaniu kilku metrów miga mi cały czas kontrolka że wysoka temp silnika.
Mam jeszcze taki jeden problem: od kiedy zakupiłem swoja niunie denerwuje mnie problem z oświetleniem wnętrza, gdy otwieram drzwi z lewej strony przednie i tylne wszystko gra, a z prawej strony z przodu i z tyłu zero oświetlenia przy otwieraniu drzwi.
Z góry dziękuje
Nie dawno miałem wymianę silnika w mojej niuni. Na drugi dzień odwiedziłem stacje kontroli pojazdów, wytelepali mi niunie i zaczął się problem. Po uruchomieniu samochodu wskazówka od paliwa leciutko się podniosła pokazując małą ilość paliwa, w rzeczywistości posiadałem ponad 30 litrów paliwa, a wskaźnik od temp silnika ani drgną po dłuższej jeździe. Po kilku dniach wskaźnik od temp działa dobrze ale wskaźnik od paliwa nie, a po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go po paru godzinach jest odwrotnie, ale wskaźnik od temp wystrzelił na sam koniec pokazując mi ponad 120 stopni. Zajrzałem do silnika i zobaczyłem że jeden kabelek z dwóch jest zaklejony taśmą izolacyjną (wtyczka znajduje się przy rurce od chłodnicy do silnika, czy jakoś tak nie znam się za dobrze na tym), odkleiłem taśmę i wpoiłem ten kabelek gdzie miał się znajdować. Uruchomiłem silnik i nadal ten sam problem i na dodatek po przejechaniu kilku metrów miga mi cały czas kontrolka że wysoka temp silnika.
Mam jeszcze taki jeden problem: od kiedy zakupiłem swoja niunie denerwuje mnie problem z oświetleniem wnętrza, gdy otwieram drzwi z lewej strony przednie i tylne wszystko gra, a z prawej strony z przodu i z tyłu zero oświetlenia przy otwieraniu drzwi.
Z góry dziękuje
mocno przykręcone raczej nie bo z tego co wiem nie były wogóle nigdy odkręcane ani dokręcane, a wyłaczniki są sprawne. A wiecie co to może być z tą migającą kontrolką o wysokiej temp silnika.Kunik pisze:Co do wskazania temperatury oraz poziomu paliwa może być przyczyną uszkodzony regulator napięcia bądź za słabo przykręcone te wskaźniki do płyty głównej.
A co do światła w aucie to sprawdź czy wyłączniki krańcowe nie są uszkodzone (mogą zostawać w pozycji zamkniętej).
Pozdrawiam.
Jutro zrobię zdjęcie, może uproszczę w ten sposób rozwiązanie mojego problemu.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ta kontrolka zapala sie jeśli jest mało planu w zbiorniczku, przegrzewa się silnik albo jak strzeli pasek.jeśli pasek jest na swoim miejscu i co ważne nie ślizga się , temperatura na zegarach jest w normie i jest płyn w zbiorniczku to stawiam na czujnik poziomu płynu.czujnik jest na dole zbiorniczka wyrównawczego jeśli odepniesz od niego wtyczkę i przestanie mrugać masz winnego... a na koniec używaj opcji szukaj bo twoje problemy były już na forum poruszane wielokrotnie...DJDIDO pisze:A wiecie co to może być z tą migającą kontrolką o wysokiej temp silnika.
tak wyglada po odpaleniu silnika wskaźnik paliwa jeszcze sie laduje:
po przejechaniu kilku km wskaźnik od temp w ogóle nie drgną a migająca kontrolka ostrzega o przegrzaniu się silnika (płyn w chłodnicy jest tak jak powinien, wskaźnik od paliwa pokazuje właściwą ilość paliwa):
po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wskaźnik od temp zwariował (kontrolka od temp też miga):
wskaźnik od paliwa też już nie idzie do góry tylko stoi w miejscu:
a tu na zdjęciu pokazuję ten kabelek co był zaślepiony taśmą izolacyjną (tam gdzie jest ściągnięta osłonka z przewodu):
<buu>
po przejechaniu kilku km wskaźnik od temp w ogóle nie drgną a migająca kontrolka ostrzega o przegrzaniu się silnika (płyn w chłodnicy jest tak jak powinien, wskaźnik od paliwa pokazuje właściwą ilość paliwa):
po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wskaźnik od temp zwariował (kontrolka od temp też miga):
wskaźnik od paliwa też już nie idzie do góry tylko stoi w miejscu:
a tu na zdjęciu pokazuję ten kabelek co był zaślepiony taśmą izolacyjną (tam gdzie jest ściągnięta osłonka z przewodu):
<buu>
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam co do Twoich problemów to tak : I : tak jak Koledzy wyżej pisali, do sprawdzenia ( ewentualnie wymiany ) stabilizator napięcia w zegarach, taki mały czarny wsuwany na 3 piny, II : jeżeli płynu w chłodnicy jest tyle co potrzeba to możliwe, że przez walnięty czujnik temperatury miga Ci ta czerwona kontrolka ( ja miałem tak samo temp, byla na 90 a kontrolka migala, po nastepnym uruchomieniu silnika temp, ponad 120 stopni i tez migala kontrolka.
P.S : jak będziesz wymieniał czujnik temp, to zainwestuj w jakis lepszy ( ! unikaj czujników firmy Hans Pries Topran ! ja taki najpierw kupilem to od początku zawyżał temp o 10 stopni, zmiana na używany originał, pomogła) pozdrawiam
P.S : jak będziesz wymieniał czujnik temp, to zainwestuj w jakis lepszy ( ! unikaj czujników firmy Hans Pries Topran ! ja taki najpierw kupilem to od początku zawyżał temp o 10 stopni, zmiana na używany originał, pomogła) pozdrawiam
a gdzie się ten stabilizator napięcia znajduje i jak to zrobić bo już mam dość szwendania sie po mechanikach i tracenia czasu i pieniędzy za byle drobnostką.Przemo505 pisze:Witam co do Twoich problemów to tak : I : tak jak Koledzy wyżej pisali, do sprawdzenia ( ewentualnie wymiany ) stabilizator napięcia w zegarach, taki mały czarny wsuwany na 3 piny, II : jeżeli płynu w chłodnicy jest tyle co potrzeba to możliwe, że przez walnięty czujnik temperatury miga Ci ta czerwona kontrolka ( ja miałem tak samo temp, byla na 90 a kontrolka migala, po nastepnym uruchomieniu silnika temp, ponad 120 stopni i tez migala kontrolka.
P.S : jak będziesz wymieniał czujnik temp, to zainwestuj w jakis lepszy ( ! unikaj czujników firmy Hans Pries Topran ! ja taki najpierw kupilem to od początku zawyżał temp o 10 stopni, zmiana na używany originał, pomogła) pozdrawiam
I dzisiaj zobaczyłem że mi płyn od chlodnicy troszeczke uciekl, a nie caly tydzień dolewałem do pelna (ubyło mi nie całe 0,5 litra)
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
napisałem ci jucz wcześniej że na płycie licznika.musisz wyjąć licznik i znajdziesz stabilizator.wygląda od mniej więcej jak na zdjęciu na dole...DJDIDO pisze:a gdzie się ten stabilizator napięcia znajduje
[ Dodano: 2010-02-06, 22:41 ]
co do płynu to albo ci gdzieś ucieka albo uszczelka pod głowicą jest winna... najpierw sprawdź wszystkie węże czy z nich nie cieknie a puźniej zobacz czy nie przybyło ci oleju w silniku...
Przemo505, miał rację wina mojego problemu to czujnik temperatury problem ze wskaźnikami rozwiązany;) Dziękuję wszystkim!!!
[ Dodano: 2010-04-13, 23:43 ]
Witam ponownie. Po wymianie czujnika temp wskaźnik znów stoi w miejscu (punkt 0) i ani drgnie. Udałem się do mechanika i sprawdził, czy czujnik w ogóle idzie w górę. I niby wszystko ok, ale w czasie jazdy wciąż nie pokazuje mi temp. Czujnik jest dobry tak jak stabilizator napięcia. <help>
[ Dodano: 2010-04-13, 23:43 ]
Witam ponownie. Po wymianie czujnika temp wskaźnik znów stoi w miejscu (punkt 0) i ani drgnie. Udałem się do mechanika i sprawdził, czy czujnik w ogóle idzie w górę. I niby wszystko ok, ale w czasie jazdy wciąż nie pokazuje mi temp. Czujnik jest dobry tak jak stabilizator napięcia. <help>