[80 B4]Szyberdach nie działa
[80 B4]Szyberdach nie działa
Mam taki problem. W samochodzie mam szyberdach elektryczny. Od dwóch lat nie działa ale zmobilizowałem się coś z nim zrobić. Jak go otwieram to ruszy kawałek i zaczyna strasznie trzeszczeć. Jak próbuje zamknąć to również bardzo trzeszczy i krzywo idzie. Prawa strona wydaje się że ciągnie a lewa stoi i przez to go "skręca" w bok. Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 20:08 przez dominikki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
taki zabieg tyczy się avantacinekp82 pisze:dominikki - musisz rwać podsufitkę

dobrze prawisz tylko podałeś zbyt ogólnieendru.985 pisze:wystarczy zdemontować napęd (silnik) szyberdachu ręcznie maxymalnie odsunąć i odkręcić szyny wraz z szyberdachem i wyjmiesz go bezproblemu

dominikki, jak masz możliwość podmień silniczek na ręczny mechanizm, wtedy odsuniesz szyber do końca. śrubki z wypukłym łbem wykręcasz, szyber ustawiasz na swoje miejsce, demontujesz mechanizm szybra od środka i wtedy wyciągasz szyber na zewnątrz 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Napisz prosze,czy kiedy jest domkniety,to pokrywa sie z plaszczyzna dachu.Jesli ktorys z jego rogow jest nizej od plaszczyzny dachu,oznacza to zlamana dzwigienke ktora napewno blokuje go z jednej strony. :cry: moze koledzy sie niegodza ale w Avancie tez da sie porozbierac szyber bez molestowania podsufitki.A zanim zdemontujesz silniczek i pchniesz szyber do pozycji OTWARTY zdejmij z niego ta mocowana od dolu czesc posufitki(odsun na piec centymetrow szyber,potem siedzadz na miejscu kierowcy podnies rece do gory wsuwajac je w ta szczeline) ALE PALCAMI CHWYC TYLKO czesc welurowa i szarpnij z wyczuciem tak jakbys go dalej chcial otworzyc,czesc z welurem powinna zeskoczyc z zatrzaskow i dac sie zchowac tam gdzie chowa sie podczas jego funkcjonowania.A wtedy ukarza Ci sie wszystkie srubunie potrzebne do demontarzu blaszanej jego czesci.Uprzedzam jednak ze imreza ta! jest bardzo zkomplikowana i trzeba do niej delikatnosci wiekszej nizeli z kobieta
Ten opis powinien wystrczyc do rozebrnia go,ale do poskladania jest niestety o wiele dluzszy bo trzeba go jeszcze ustawic; 1.wzgledem dachu(wysokosc wznoszenia 2.ustawic mechanizm aby wylaczniki krancowe wylacz. go w odpowiednim miejscu. 3. i aby obie strony ciagly rownoczesnie.Nie obraz sie ze opisuje to tak jak malemu dziecku,chce Ci pomoc a nie sie wymadrzac.Robilem to w mojej lafiryndzie i wszystko jest cacy,ale na zime wyciagam przekaznik,zeby mi ktos tej masakry znowu nie zawundowal.Zycze powodzenia i wytrwalosci daj znac jak porozbierasz.
[ Dodano: 2010-02-06, 22:51 ]
Zapomnialem dopisac Panowie ze czy Sedan czy Avant demontarz jest taki sam.Wiem z wlasnego doswidczenia
mialem okazje poznac oba modele
Co do recznego lub jak pisze instrukcja AWARYJNEGO otwierania, sluzy orginalny kluczyk przyczepiony od silniczka szyberdachu,jesli go brak to widocznie jakis KAZIU JUZ GO NAPRAWIAL,ALE NIEMA PLACZU BO JEST TO IMBUS numeru nie pamietm.

[ Dodano: 2010-02-06, 22:51 ]
Zapomnialem dopisac Panowie ze czy Sedan czy Avant demontarz jest taki sam.Wiem z wlasnego doswidczenia


-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Odpowiedz dla BLOCKA: model B2 ma niestety inny mechanizm(mala przekladnia na korbke)elektrycznego nie mialem zaszczytu kiedykolwiek widziec(A ponoc wystepowaly) Ale burak ze wsi jestem to moglem nie widziec no nie :mrgreen: . Pytanie,1. kiedy ostani raz go odsuwales? 2.czy terkocze przy probie odsuwania?. jesli nie terkocze to pomoz mu rekoma sie odsunac,wyczysc slizgi,troszeczunie smaru,i, do przodu,do tylu,pomoz rekoma jesli trzeba,i powinien sie rozruszac, jesli bedzie juz dzialac to smar usunac by syfow nie lapal.Ale radze poczekac do LATA.
Pytanko dla TOMKA: czy jesli go uchylisz(podniesiesz tylko troszke) to sam sie zamknie?i czy kiedys zaterkotal? Tomeczek poczekaj rownierz do lata,
Dlaczego to wredne terkotanie jest tak wazne: otoz drodzy koledzy,bo kazdy ten(znienewidzony przez nas dzwiek)oznacza: przestawienie sie mechanizmu,a po jego dluzszym MOLESTOWANIU! uszkodzenie linki-(wyglada jak gwintowany pret ale jest elastyczny i ma wloski,krotko mowiac jak przyzad do mycia wnetrza butelek)-ktora ciagnie szyberdach(wiem wiem
zadnej ameryki nieodkrylem :mrgreen: )
Pytanko dla TOMKA: czy jesli go uchylisz(podniesiesz tylko troszke) to sam sie zamknie?i czy kiedys zaterkotal? Tomeczek poczekaj rownierz do lata,
Dlaczego to wredne terkotanie jest tak wazne: otoz drodzy koledzy,bo kazdy ten(znienewidzony przez nas dzwiek)oznacza: przestawienie sie mechanizmu,a po jego dluzszym MOLESTOWANIU! uszkodzenie linki-(wyglada jak gwintowany pret ale jest elastyczny i ma wloski,krotko mowiac jak przyzad do mycia wnetrza butelek)-ktora ciagnie szyberdach(wiem wiem

Napisz prosze,czy kiedy jest domkniety,to pokrywa sie z plaszczyzna dachu.Jesli ktorys z jego rogow jest nizej od plaszczyzny dachu,oznacza to zlamana dzwigienke ktora napewno blokuje go z jednej strony...Mam ten sam problem koledzy,a dokładnie pęknieta jest ta lewa dzwigienka,,Gdzie kupie taki drobiazg??