[80 B3 1.6 TD] Turbosprężarka
[80 B3 1.6 TD] Turbosprężarka
Witam,
mam audiczkę 1,6 TD+intercooler
kupiłem turbo po regeneracji i założyłem go... a teraz wchodząc na obroty powyżej 2500 to słychać taki dziwny metaliczny dżwięk, tak jak by się turbina odrzutowca włączała (dziwny świst)... przy starym turbo tak nie było.
Czy tak ma być?
a jak nie to czy można to zlikwidować w jakiś sposób?
proszę o poradę
mam audiczkę 1,6 TD+intercooler
kupiłem turbo po regeneracji i założyłem go... a teraz wchodząc na obroty powyżej 2500 to słychać taki dziwny metaliczny dżwięk, tak jak by się turbina odrzutowca włączała (dziwny świst)... przy starym turbo tak nie było.
Czy tak ma być?
a jak nie to czy można to zlikwidować w jakiś sposób?
proszę o poradę
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Często jest tak że turbiny świszczą. Pododów tego może byc kikla: gdzieś powietrze ucieka ci bokiem na którymś z węży dolotowych, turbo ma juz wyrobione wirniki, lub poprostu tak ma być. Często przy nowych samochodach słychać ten świst turbiny, ale nie powiem ci jak to powinno byc przy tym modelu, czy powinno być słychać świst czy nie. U mnie osobiście słychać delikatny świst.
Kolego mi też świszczy jak jade ponizej 2500 obrotów ale to świszczy chyba IC tak mi się wydaje chodź nie jestem pewien.... ale jak włącza sie turbina to jest taki dziwny świst jak strt odrzutowca... ta turbina jest po regeneracji świeżo założona na motor... strasznie mnie to niepokoi...Labiel pisze:Często jest tak że turbiny świszczą. Pododów tego może byc kikla: gdzieś powietrze ucieka ci bokiem na którymś z węży dolotowych, turbo ma juz wyrobione wirniki, lub poprostu tak ma być. Często przy nowych samochodach słychać ten świst turbiny, ale nie powiem ci jak to powinno byc przy tym modelu, czy powinno być słychać świst czy nie. U mnie osobiście słychać delikatny świst.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
bogoos, jeśli naprawdę uważasz że ten świst jest za mocny to sprawdź przewody IC czy nie ma w nich oleju. Jesli koleś od którego kupiłeś turbine mówi że jest po regeneracji to nie powinna puszczać nic oleju. Jesli więc olej będzie w przewodach IC no to można się zastanawiać czy Turbo aby na pewno jest w takim stanie jak cię zapewniano.
Ale jeśli wszędzie będzie sucho, samochód idzie jak iść powinien to myślę że nie ma co sie martwić.
Ale jeśli wszędzie będzie sucho, samochód idzie jak iść powinien to myślę że nie ma co sie martwić.
ok jak wrócę z pracy to popatrzę.. dam znać.Labiel pisze:bogoos, jeśli naprawdę uważasz że ten świst jest za mocny to sprawdź przewody IC czy nie ma w nich oleju. Jesli koleś od którego kupiłeś turbine mówi że jest po regeneracji to nie powinna puszczać nic oleju. Jesli więc olej będzie w przewodach IC no to można się zastanawiać czy Turbo aby na pewno jest w takim stanie jak cię zapewniano.
Ale jeśli wszędzie będzie sucho, samochód idzie jak iść powinien to myślę że nie ma co sie martwić.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
MAKLER, czytałem coś na ten temat chyba na tym forum i o ile sie nie mylę to zgodnej odpowidzi jednak nie było. Było coś takiego że to zależne było od modeli. W nowych samochodach często można usłyszeć świst turbiny i to jest tak fabrycznie. Natomiast co do starszych aut to mówią niektórzy że świst to oznaka ze turbo juz siada, ale czy tak na pewno jest :?:
Moim zdaniem do puki turbo dobrze pompuje to nie ma co za bardzo sie tym martwić. Nawet jak juz troche oleju puszcza to może na takiej turbinie nakręcic jeszcze łądnie kilomentrów nawet jej nie tykajac.
Moim zdaniem do puki turbo dobrze pompuje to nie ma co za bardzo sie tym martwić. Nawet jak juz troche oleju puszcza to może na takiej turbinie nakręcic jeszcze łądnie kilomentrów nawet jej nie tykajac.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to normalne ze słychać świst a zwłaszcza jak jest zimny silnik wtedy śwista bardzo głośno :mrgreen: .u mnie odkąd kupiłem samochód słychać ten dźwiek bardzo dobrze i jak narazie wszystko jest ok a przejechałem już 40 000.samochód ciągnie jak należy,nie mam z nim żadnych problemów.ostatnio na wyższych obrotach zaczeło troche głośniej słychać turbo ale to chyba wina jakiejś nieszczelnoci bo samochód był u mechanika który rozbierał przewody i pewnie źle to skrecił.ale jeśli słyszysz świst to tym się nie przejmuj dopóki nie ma problemów w czasie jazdy...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: