Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK]Tylne hamulce POMOCY

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

[80 B4 2.0E ABK]Tylne hamulce POMOCY

Post autor: azev17 » 07 lut 2010, 17:06

Witajcie

Problem , ktory chce opisac jest bardzo bardzo denerwujący , chodzi o wycie jakie wydostaje sie z tylnego prawego koła, dotyczy to tarcia klocków o tarcze, zdarza sie to niespodziewanie zaleznie od pogody jak zauwazylem, najczesciej przy mrozach i po umyciu auta lub jak jest deszczowna pogoda , żadziej w lecie. Odgłos podobny do chamowania starego autobusu, gdy lekko wcisne hamulec momentalnie ustaje, problem znika jak lekko pociagne chamulec ręczny, ale to wszytsko na chwile.Borykam sie z tym problemem bardzo dlugo bo juz 1,5 roku, w tym czasie wymienilem tarcze klocki na nowe, wymienilem gomki na prowadniczkach i je nasmarowalem. Częśc , ktorej nie ruszalem to ten głowny tłoczek co wychodzi z cylindra jak dobrze to nazywam, tam są jakies gumki, ktore mozna chyba wymienic , czy przyczyną tego odgłosu moze by nieodbijający tłoczek i stąd to tarcie
Na koniec dodam że to wycie odbywa się przy jeździe przy niewcisnietym hamulcu, tzn przy jeździe tak do 40KM/H, przy takim toczeniu asie autka, jak jade szybciej problem znika, ale wlasnie w jeździe miejskiej tak sie dzieje, aż ludzie sie ogladają jak to słysza.
Pomózcie


//uwazaj na ortografy
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 16:33 przez azev17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 07 lut 2010, 18:04

jak wymieniałeś klocki to czyściłeś zacisk w miejscu co osadzone są klocki? i też może być wina brudnego zaśniedziałego tłoczka zdejmij gumkę i oczyść i nasmaruj specjalnym smarem

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 07 lut 2010, 20:09

jaro85 pisze:jak wymieniałeś klocki to czyściłeś zacisk w miejscu co osadzone są klocki? i też może być wina brudnego zaśniedziałego tłoczka zdejmij gumkę i oczyść i nasmaruj specjalnym smarem
Tak te prowadnice co chodzą klocki czyściłem bardzo porządnie, piszesz o tłoczku - a jaki ten specjalny smar,?, te gumki moze warto wymienic, no nie?

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 07 lut 2010, 20:19

azev17 pisze:wymienilem gomki na prowadniczkach i je nasmarowalem. Częśc , ktorej nie ruszalem to ten głowny tłoczek co wychodzi z cylindra jak dobrze to nazywam
Dobrze to nazywasz kolego i wymieniając te rzeczy, króre wymieniłeś powinieś również "zregenerować" ten tłoczek, ponieważ jest napewno zsyfiony i nie cofa się tak jak powinien. Masz nowe klocki i tarcze więc jest tam ciasno.
jaro85 pisze:też może być wina brudnego zaśniedziałego tłoczka zdejmij gumkę i oczyść i nasmaruj specjalnym smarem
Ja zdjełem starą gume, wyczyściłem tłoczek i niczym w środku nie smarowałem ponieważ moim zdaniem do niego dochodzi płyn hamulcowy i nic więcej mu nie potrzeba. Dodatkowo starą gume wymieniłem na nową, aby nie robić sobie pózniej dodatkowej roboty.

Zestaw naprawczy zacisku hmulcowego Audi 80 B4 - nr 202 827 cena 30zł - na 1 zacisk

Są tam wszystkie gumki które trzeba wymienić przy regeneracji zacisku.
I to trzeba zrobić przy wymianie klocków i tarcz na nowe, żeby później nie mieć niespodzianek jak kolega.

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 07 lut 2010, 20:48

gigs pisze:
azev17 pisze:wymienilem gomki na prowadniczkach i je nasmarowalem. Częśc , ktorej nie ruszalem to ten głowny tłoczek co wychodzi z cylindra jak dobrze to nazywam
Dobrze to nazywasz kolego i wymieniając te rzeczy, króre wymieniłeś powinieś również "zregenerować" ten tłoczek, ponieważ jest napewno zsyfiony i nie cofa się tak jak powinien. Masz nowe klocki i tarcze więc jest tam ciasno.
jaro85 pisze:też może być wina brudnego zaśniedziałego tłoczka zdejmij gumkę i oczyść i nasmaruj specjalnym smarem
Ja zdjełem starą gume, wyczyściłem tłoczek i niczym w środku nie smarowałem ponieważ moim zdaniem do niego dochodzi płyn hamulcowy i nic więcej mu nie potrzeba. Dodatkowo starą gume wymieniłem na nową, aby nie robić sobie pózniej dodatkowej roboty.

Zestaw naprawczy zacisku hmulcowego Audi 80 B4 - nr 202 827 cena 30zł - na 1 zacisk

Są tam wszystkie gumki które trzeba wymienić przy regeneracji zacisku.
I to trzeba zrobić przy wymianie klocków i tarcz na nowe, żeby później nie mieć niespodzianek jak kolega.
Diękuje koledzy , tak zrobie , zakupie zestaw naprawczy i wymienie , musze jeszcze zdoby walizeczkę z tymi specjalnymi sciagaczami,

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 07 lut 2010, 21:40

Miałem ten sam problem u siebie.
Kolega gigs, bardzo ładnie to opisał <ok>

:arrow: https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm
Tutaj masz temat który może Ci się przydać jak będziesz dłubał przy tym sam :->

azev17 pisze:musze jeszcze zdoby walizeczkę z tymi specjalnymi sciagaczami,
Co do zestawu kluczy to ten jest odpowiedni :arrow: http://allegro.pl/item902320048_yato_yt ... amulc.html <ok>

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 07 lut 2010, 23:10

azev17 pisze:musze jeszcze zdoby walizeczkę z tymi specjalnymi sciagaczami,
Co do zestawu kluczy to ten jest odpowiedni :arrow:
l <ok>[/quote]
No dokladnie taki sam pozyczalem bo mam w sumie dostep, tak zeby kupic to by mi sie nie oplacillo;d ale dzieki za fatyge

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 08 lut 2010, 06:57

azev17 pisze:
azev17 pisze:musze jeszcze zdoby walizeczkę z tymi specjalnymi sciagaczami,
Co do zestawu kluczy to ten jest odpowiedni :arrow:
l <ok>
No dokladnie taki sam pozyczalem bo mam w sumie dostep, tak zeby kupic to by mi sie nie oplacillo;d ale dzieki za fatyge[/quote]


Kupować to nie za bardzo, chyba że w 2-3 sąsiadów można się zrzucić na taki zestawik zawsze to taniej wyjdzie ;-)

Spróbuj też kluczem do szlifierki - pasuje idealnie :->

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 08 lut 2010, 10:19

MIODEK pisze:
azev17 pisze:
azev17 pisze:musze jeszcze zdoby walizeczkę z tymi specjalnymi sciagaczami,
Co do zestawu kluczy to ten jest odpowiedni :arrow:
l <ok>
No dokladnie taki sam pozyczalem bo mam w sumie dostep, tak zeby kupic to by mi sie nie oplacillo;d ale dzieki za fatyge

Kupować to nie za bardzo, chyba że w 2-3 sąsiadów można się zrzucić na taki zestawik zawsze to taniej wyjdzie ;-)

Spróbuj też kluczem do szlifierki - pasuje idealnie :->[/quote]

Tak pasuje ale zeby wkrecic tloczek to trzeba rowoczsnie kręcic i naciskac, ja swego czasu krecilem , bo to sie lekko kreci ale trzeba duzej sily naciskajac

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 08 lut 2010, 12:48

Kolego azev17 i wymiana płynu hamulcowego na nowy, jeżeli dawno nie był wymieniany. Koszt nie duży a spokój po dobrej robocie na długi czas.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 08 lut 2010, 12:51

A co w przypadku, gdy z tego samego koła podczas hamowania (bęben) dochodzi dźwięk, jakby nie było klocków? okładziny są ok. Z czasem robi się to nieznośne zwłaszcza po wypadku. Auto szło bokiem, więc nic tam specjalnego się nie stało. w środku czysto - syfów brak

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 lut 2010, 14:09

Najczęściej tarcza na której osadzony jest cylinderak i szczęki , ta od wewnątrz ociera o bęben i wtedy słychać szuranie , czasem jest to wina korozji czasem podgięcia mechanicznego poprostu trzeba to dobrze oblukać i wyczyści tak żeby bęben nie ocierał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl